Comparativ cu toate generațiile de BMW M3

În loc de colinde tradiționale, britanicii de la CarThrottle au decis să ne împodobească ziua cu un comparativ video între toate generațiile de BMW M3. De la BMW E30 până la BMW F80, BMW M3 a trecut prin multe mâini și multe șlefuiri pentru a ajunge bijuteria care este astăzi.
Primul M3 a fost introdus în 1985 și este considerat bomboana din vârful acestui tort datorită impactului pe care l-a avut în industria auto, a succesului de care s-a bucurat în motorsport și dragostei care i-a fost arătată de către fanii mărcii. A început cu un motor de 2,3 litri L S14 cu 195 CP și și-a încheiat cariera cu un 2,5 litri care în versiunea de curse putea dezvolta până la 340 CP. Rămâne cel mai iubit dintre M3-uri și cel mai prețios pentru un colecționar.
A doua generație de BMW M3 și-a făcut apariția în 1992, de data asta cu un șase în linie sub capotă. A fost un pas important care a contat mult în percepția oamenilor despre performanțele la care se așteaptau de la un M3. BMW M3 E36 a fost totodată primul M3 care primea o versiune sedan, lucru care a atras atenția și bărbaților însurați. Motorul a fost piesa principală în această mașină – la început un S50 de 2.99o cmc și 285 CP care s-a transformat ulterior într-un S50B32 de 3,2 litri cu 320 CP.
BMW M3 E46 este considerat a fi cel mai reușit BMW M3 de până acum. A apărut în 2001 cu cel mai puternic motor aspirat construit de BMW până atunci, un 3,2 litri cu 343 CP și 365 Nm care se tura cu o poftă de lup și zornăia ca un roi de albine furioase. Era oferit standard cu o cutie manuală cu șase trepte Getrag și avea opțiunea unui SMG care mai strica din experiență. În versiunea CSL, BMW M3 E46 a atras și atenția colecționarilor, dar și a celor care-și doreau un M3 pentru circuit.
În 2007 a apărut acest BMW M3 E92, care avea sub capotă o mare supriză – primul motor V8. Datorită acestui motor de 420 CP, BMW M3 transmitea acum emoțiile crude ale unui muscle car american împachetate într-un ambalaj european de cea mai bună calitate. Sunetul și performanțele i-au adus premiul de motorul anului și au transformat M3-ul într-o mașină care devenea mult mai interesantă pentru piața americană.
Actuala generație de BMW M3 este rezultatul experienței pe care a acumulat-o divizia M în anii ce au trecut, dar și a condițiilor tot mai dificile pentru mașinile performante. Și acest BMW M3 vine cu o premieră pentru gama M3 – un motor supraalimentat. Cu 430 CP și 550 Nm este cel mai rapid BMW M3 de până acum și M3-ul care face cel mai multe compromisuri. Deși nu și-a câștigat încă suficienți fani, a reușit să dărâme niște bariere și să impună o disciplină inginerească care se va dezvolta frumos în viitor. Este poate cel mai agresiv BMW M3, dar și cel mai ușor de utilizat zi de zi. Poate fi ales în trei versiuni de caroserie și configurat după pofta inimii, iar prin versiunea GTS continuă să-și descopere noi orizonturi.
Fiecare versiune de BMW M3 a fost specială în felul ei. Fie că vorbim de noi tehnologii sau noi abordări pentru a dezvolta mașina ideală pentru fanii împătimiți, BMW M3 este atât mașina din posterul de perete, dar și mașina pe care nu ți-ai imaginat-o încă. Mai jos puteți urmări un comparativ video foarte interesant între toate generațiile de BMW M3.
Sursa – CarThrottle via BMW Blog
