Viitoarele modele M3 și M4 ar putea avea până la 500 CP
În ultima vreme au apărut o mulțime de speculații despre planurile BMW, iar viitoarele modele M3 și M4 nu fac excepție. Ieri am văzut că BMW pregătește un mini-SUV sub forma lui BMW XCite, iar despre un viitor model M cu tracțiune integrală am tot vorbit. Acum, publicația Automobile Mag aduce, „pe surse”, informații despre viitoarele modele M3 și M4.
Tradiția BMW este în strânsă legătură cu lumea sporturilor cu motor, iar dinamica și comportamentul rutier al modelelor BMW sunt principalele argumente care diferențiază BMW-urile de ceilalți producători auto din segmentul premium. Cu toate acestea, ultimele generații ale modelelor BMW au devenit mai confortabile, mai rafinate, iar sportivitatea pare că a rămas doar pe hârtie. Desigur, cam în orice comparație cu un model rival, BMW-ul este mai sportiv și mai dinamic. Dar pare că diferența este din ce în ce mai mică, mai ales că ultimele genrații ale modelelor Mercedes-Benz tind să ofere un comportament dinamic foarte bun. Ideea e că mai-marii BMW spun că „viitoarea generație BMW Seria 3 va fi mai bună decât actuala”, lucru ce pare deopotrivă firesc și așteptat de orice fan al mărcii BMW. Pur și simplu nu poți spune „vom scoate o nouă generație a BMW-ului Seria 3, însă nu va fi mai bună decât precedenta”. Partea bună este că de data aceasta BMW pare că are și toate argumentele care să susțină un viitor BMW Seria 3 mai bun decât toate de până acum.
Viitorul BMW Seria 3, cu numele de cod G20, va fi lansat, cel mai probabil undeva la sfârșitul anului 2017, începutul lui 2018. Noi ne așteptăm, dacă ne luăm după cei de la BMW, citatați de publicația Automobile Mag, ca viitorul BMW Seria 3 să fie mai confortabil și mai rafinat decât actuala generație F30, dar să ofere și un comportament dinamic mai bună, un plus de sportivitate și un minus în dreptul greutății. Deja știm că viitorul BMW Seria 7 ce urmează să fie lansat în aceasta toamnă va avea „în compoziție” mult plastic ranforsat cu fibră de carbon, fapt ce îl va face foarte ușor pentru o limuzină din clasa respectivă. De aceea, sunt aproape convinși că minunatul material CFRP va fi inclus și în construcția viitorul BMW Seria 3. Dacă adăugăm aici o nouă platformă, amortizoare adaptive, bare antiruliu dinamice, direcție activă și un sistem de vectorizare a cuplului care să fie integrat în sistemele de control electronic al stabilități și al tracțiunii, viitorul sună foarte bine pentru următoarea generație BMW Seria 3.
Desigur, sub capotă vor avea loc o serie de modificări, care vor afecta și viitoarele modele M3 și M4, căci ele sunt scopul acestui material. Cel mai probabil, sub capota noii generații BMW Seria 3 se vor regăsi aceleași motoare familiare cu trei, patru și șase clinidri în linie. Puterea versiunii 328i ar putea ajunge la 260 CP, în timp ce 335i ar putea dezvolta chiar și 365 CP. Gama de motorizare pentru noua generație BMW Seria 3 va include și două modele de tip plug-in hybrid. Unul va avea la bază propulsorul de 1,5 litri, cu trei clindri, și va fi combinat cu motor electric cu o putere de 60 kW. Cea de-a doua versiune va avea un 2,0 litri supraalimentat și un motor electric cu o putere de 90 kW și va putea rula exclusiv în modul electric peste 60 de kilometri.
Viitoarele modele M3 și M4 ar putea avea până la 500 CP
Conform acelorași zvonuri, viitoarele modele M3 și M4 vor prelua câteva dintre tehnologiile prezentate deja de BMW. Una dintre ele, ce echipează deja modelul BMW M4 MotoGP Safety Car și va fi implementată pe viitoarele modele M3 și M4 este injecția cu apă. Folosind această nouă tehnologie, viitoarele modele M3 și M4 vor putea livra o putere mai mare, dar cu un consum mai scăzut de combustibil. Cea de-a doua tehnologie ce ar putea ajunge la viitoarele modele M3 și M4 implică turbine elctronice. Folosind acest nou tip de turbină, viitoarele modele M3 și M4 vor avea practic mai mult cuplu pe o plajă mai generoasă a turației, iar lag-ul va fi practic inexistent. Ne așteptăm ca viitoarele modele M3 și M4 să aibă puteri foarte apropiate de 500 CP! Ceea ce nu ar fi deloc rău dacă ținem cont de faptul că generația actuală a modelului Mercedes-AMG C 63 S dezvoltă deja 510 CP. Bine, aici vorbim despre un V8 cu o cilindree mult ma mare care nu pare să țină prea mult cont de downsizing, emisii poluante și ursuleți panda.
În concluzie, planurile pentru următoarea generație a BMW-ului Seria 3 sunt foarte bine conturate și la fel stau lucrurile și pentru viitoarele modele M3 și M4. Acum nu ne rămâne decât să fim atenți la ce alte zvonuri mai pot apărea și să așteptăm ca cele pe care le-am prezentat deja să se transforme în realitate.