Viitorul BMW Seria 3 apare în lumea virtuală
Viitorul BMW Seria 3 ar putea avea un design nou, mai puternic, mai distinctiv, mai emoțional și mult mai orientat spre viitor. AutoBild a publicat o serie de randări cu viitorul BMW Seria 3 care, alături de viitorul BMW X3 și de BMW X2 ar putea trasa o viitoare linie de design pentru BMW și ar putea avea la bază o nouă platformă.
E clar că designul producătorilor premium a început să devină puțin cam monoton. În mare, linia de design a unei mărci se regăsește întotdeauna în mai toată gama pe care producătorul respectiv o pune la dispoziția clienților, însă în ultima vreme mi se pare că modelele prea au început să semene între ele. Iar în cazul lui BMW, unde 24% dintre modele vândute aparțin unei versiuni a familiei Seriei 3, lucrurile trebuie să se schimbe puțin. Cu atât mai mult cu cât Mercedes-Benz Clasa S a adus în acest segment un aer „aristocratic”, un design proaspăt, dar și un interior extrem de atractiv. În condițiile de față, dacă BMW Seria 3 vrea să rămână un best-seller, e clar că ceva trebuie să se schimbe în abordarea designerilor.
Conform celor de la AutoBild, apariția noului BMW Seria 7 le-a deschis ochii „șefilor” BMW. Chiar dacă mașina este complet nouă, designul exterior nu spune asta, astfel că viitorul BMW Seria 3 trebuie să arate ca o mașină complet nouă, iar modificările cele mai vizibile ține, desigur, de designul exterior, dar și de cel interior. Se pare că echipa de design responsabilă cu viitorul BMW Seria 3 a primit o sarcină destul de grea: aceea de a desena viitorul Seria 3 ca fiind nu doar un sedan premium, ticsit cu tehnologie, dar și care să inspire și „the ultimate driving machine”. Ușor zis, dar mai greu de făcut. Randările celor de la AutoBild și Autozeitung scos în evidență câteva linii de design extrem de atractive, cu suprafețe mult mai musculoase, dar care reușesc să integreze și nota premium care trebuie să însoțească orice Seria 3.
Viitorul BMW Seria 3 va avea la bază platforma modulară CLAR, arhitecură ce sporește gradul de flexibilitate, îmbunătățește rigiditatea, scade greutate și oferă posibilitatea utilizării unui mix de materiale în procesul de fabricație. Această nouă platformă poate fi utilizată pentru patru concepte de propulsie complet diferite: benzină/diesel, hybrid, plug-in hybrid sau pile de hidrogen. Această abordare nu este unică în piață, iar Audi, Mercedes-Benz și Porsche nu fac excepție. Pe lângă această platformă nouă, viitorul BMW Seria 3 va avea și o nouă gamă de motorizări, orientate în primul rând spre o dinamică eficientă. O versiune plug-in hybrid există deja pentru BMW Seria 3, în timp ce baterii mai mari și mai puternice nu sunt deloc excluse, ci devin o posibilitate. În același timp, procesul de digitalizare va câștiga din ce în ce mai mult teren, iar conectivitatea la mediul virual va fi, probabil, la fel de simplă și de des întâlnită ca aplicația Facebook. Mergând și mai departe, vom avea parte de sisteme de asistență extrem de performante și de inteligente, pornind de la „simpla” parcare din cheie, așa cum e cazul noului Seria 7, până la sisteme de condus semi-autonome.
Sursă: BMWBLOG.COM, via AutoBild