Noul BMW M550i vs Audi S6 vs Mercedes-AMG E 43: performanță elegantă
Noul BMW M550i vs Audi S6 vs Mercedes-AMG E 43 este un comparativ foto între cea mai performantă versiune a noului Seria 5 și principalii săi rivali de la Audi și Mercedes-AMG.
Până la apariția viitorului BMW M5, noul M550i xDrive este cea mai performantă versiune a noului Seria 5 și, chiar dacă încă nu avem informații despre prețurile noului „5”, putem să comparăm datele tehnice cu cele ale principalilor rivali. Noul BMW M550i vs Audi S6 vs Mercedes-AMG E 43 pune față-n față două motorizări în configurație V8 (BMW și Audi) cu un V6, aflat sub capota lui E 43 AMG, iar diferențele sunt destul de notabile.
Noul BMW M550i vs Audi S6 vs Mercedes-AMG E 43: motorizări
Noul M550i xDrive are sub capotă deja faimosul motorul de 4,4 litri, supraalimentat, dar a cărui putere maixmă ajunge la 462 CP și este disponibilă la 5.500 de rotații pe minut. Cuplul motor maxim are o valoarea de 650 Nm și este disponibil de la 1.800 de rotații pe minut. În „cârdășie” cu transmisia automată Steptronic cu opt rapoarte și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, noul M550i xDrive aleargă de la 0 la 100 km/h într-un uimitor timp de 4,0 secunde, fiind cu 0,4 secunde mai rapid decât Audi S6 și cu 0,6 secunde mai rapid decât E 43 AMG. De cealaltă parte, Audi S6 propune tot o motorizare V8, dar de 4,0 litri, tot bi-turbo, a cărei putere maximă este de la 450 CP la 5.800 de rotații pe minut și al cărei cuplu maxim este de 550 Nm, de la 1.400 rpm. Echipat de asemenea cu o transmisie automată – dar cu șapte trepte – și cu sistemul quattro de tracțiune integrală, Audi S6 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde.
Mercedes-AMG E 43 4MATIC este „rebelul” grupului și intră în această bătălie cu un motor V6 sub capotă, de 3,0 litri, ceea ce automat se traduce într-un mic dezavantaj când vine vorba stric de performanțele dinamice de pe hârtie. Așa cum era de așteptat, cilindreea cea mai mică are și cea mai mică putere – 401 CP la 6.100 rpm -, dar și cel mai mic cuplu – 520 Nm de la 2.500 rpm. Prin urmare, ajutat de o transmisie automată cu nouă trepte (9G-Tronic) și de tracțiunea integrală 4MATIC, E 43 AMG reușește însă un timp impresionant pentru sprintul 0-100 km/h, adică 4,6 secunde. În toate cele trei cazuri, vitezele maxime sunt limitate electronic la 250 km/h, în timp ce datele pentru consum și emisii de CO2 sunt de partea motorului mai mic.
Noul BMW M550i vs Audi S6 vs Mercedes-AMG E 43: prețuri
Chiar dacă încă nu avem datele despre prețurile noului BMW Seria 5, ne putem face o idee dacă luăm în calcul prețurile generației actuale. Audi S6 are un preț de listă ce pornește de la 80.802 euro, cu TVA inclus, fiind astfel mai scump decât Mercedes-AMG e 43 4MATIC cu aproape 2.750 de euro. În momentul de față, un BMW Seria 5 550i xDrive (450 CP) are un preț de listă ce pornește de la 78.900 de euro, cu TVA inclus, ceea ce înseamnă că și noul BMW M550i xDrive va avea un preț asemănător. Prin urmare, e destul de greu să diferențiezi cele trei modele doar pe baza prețului.
Noul BMW M550i vs Audi S6 vs Mercedes-AMG E 43: concluzie
Noul BMW M550i xDrive este evident cel mai rapid model din acest comparativ foto, având cea mai mare putere și cel mai mare cuplu. Desigur, acest lucru se întâmplă și pentru că este și cel mai nou dintre cele trei, mai ales dacă luăm în calcul și faptul că o nouă generație a lui Audi A6/S6/RS6 trebuie să-și facă apariția într-un viitor nu foarte îndepărtat. Mercedes-AMG e 43 4MATIC este cel mai lent model din acest comparativ foto, dar are cel mai mic motor, cel mai mic preț de achiziție și cele mai bune cifre de consum și emisii. Oricum, până la apariția noului BMW M5 și a noului E 63 AMG mai avem puțin de așteptat și probabil că atunci lupta va fi mult strânsă. Deocamdată, câștig de cauză are BMW M550i xDrive.