BMW M3 CRT 2017 – Se va repeta istoria?
BMW M3 CRT ar fi derivarea logică după introducerea modelului M4 GTS în acest an. Fanii ne oferă deja ilustrații cu designul anticipat.
Prin lansarea în producție a lui M4 GTS se continuă buna tradiție a seriilor limitate BMW M. Pe lângă exemple legendare precum 3.0 CSL, ne aducem aminte de edițiile M3 Evolution (E30, 1988), M3 Sport Evoluțion (E30, 1990), M3 GT (E36, 1995), M3 CSL (E46, 2003), M3 GTS (E92, 2010) și M3 CRT (E92, 2011). Judecând după istoria fostei generații M3, este logică așteptarea unei versiuni similare pe baza sedanului BMW M3.
Să ne întoarcem puțin în timp. Era anul 2011 când BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) a fost dezvăluit spre bucuria colecționarilor de modele M. Doar 67 exemplare ale acestui model au fost produse, ceea ce îl înscrie în rândul celor mai limitate și implicit exclusiviste ediții create de marca bavareză. Reprezenta o interpretare în varianta sedan a coupe-ului M3 GTS, care la rândul său a fost construit în serie limitată (135 exemplare). Ambele s-au distins drept versiuni ultra-performante ale acelei generații M3 și au beneficiat de componente fabricate din plastic ramforsat cu fibră de carbon (CFRP), materialul inovator care a stă la baza dezvoltării modelelor i3, i8, precum și a noilor generații BMW, după cum dovedește Seria 7. Cu un raport greutate/putere de 3,5 kg pe cal putere și un motor V8 de 450 CP, BMW M3 CRT executa sprintul 0-100 km/h în 4,4 secunde și avea o viteză de top limitată electronic la 290 km/h.
Surse bmwblog.com spun că istoria se va repeta în 2017, atunci fiind așteptată lansarea noului M3 CRT. Iar dacă luăm în considerare că M4 GTS se produce în 700 de exemplare, o serie mult mai generoasă decât cele 135 exemplare M3 GTS din 2010, atunci există șanse că și noul M3 CRT va fi disponibil într-un număr mai mare de unități. Desigur, v-a trebui să așteptăm confirmări oficiale. Dar ce putem preconiza este că M3 CRT va împrumuta avantajele tehnice ale lui M4 GTS, în special motorul de 3 litri, cu șase cilindri dispuși în linie, care dezvoltă 500 CP datorită inovatorului sistem de sistem de injecție cu apă. În acest caz și performanțele vor fi similare. M4 GTS demarează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și are o viteză de top limitată electronic la 305 km/h. La fel, elementele din CFRP vor fi abundente. Despre designul mașinii ne putem închipui că ar putea fi împrumutate elemente cu rol aerodinamic, precum eleronul de dimensiuni considerabile al lui M4 GTS. De altfel, așa prezice o ilustrație semnată Duron Automotive.