Prototipurile viitorului BMW Seria 5 sunt lăudate pentru agilitate și direcție precisă

BMW a organizat primele teste cu prototipurile generației Seria 5 G30, iar părerile jurnaliștilor anunță un comportament mai sportiv.

Cele mai mari ofuri exprimate în legătură cu actuala generația a modelului BMW Seria 5 sunt legate de direcție și greutate. În ciuda preciziei, direcția nu oferă feedback-ul pentru care modelele bavareze erau recunoscute, iar pe de altă parte mașina se simte mai masivă ca niciodată. BMW a explicat în mai multe rânduri că clientela sa cere din ce în ce mai mult confort în detrimentul unui comportament sportiv accentuat. Într-adevăr, generația F10 oferă cel mai înalt nivel de confort livrat vreodată de o Seria 5. Și este un best seller în clasa berlinelor business. Chiar și dând o mai mare importanță confortului, Seria 5 rămâne un etalon pentru segmentul său în privința plăcerii de a conduce. Dacă fosta generație a lui Mercedes-Benz Clasa E și actualul Audi A6 nu l-au surclasat în materie de dinamism, noul Jaguar XF a primit laude pentru o direcție mai sportivă și un comportament agil.2018 BMW 5-series prototype
Dar BMW vrea să-și recapete fără echivoc statutul de cea mai sportivă berlină din segmentul business odată cu lansarea viitoarei Seria 5. Și primele semne pozitive în acest sens le-am primit în urma testelor pe care BMW le-a organizat cu generația G30. Constructorul bavarez a selectat câteva publicații de top din presa auto și le-a oferit ocazia de a conduce trei prototipuri ale noului model, camuflate. Testele au fost găzduite într-o zonă cu drumuri înguste și virajate din Țara Galilor. Iar părerile jurnaliștilor par să anunțe o evoluție foarte bună, cu o direcție precisă și mai bine cântărită, un șasiu cu abilități sportive și o scădere importantă în greutate.

Noul 5 va fi cu până la 100 kg mai ușor decât actual model. Deși este construit pe platforma CLAR folosită și de noua Serie 7, se pare că 5-ul nu va avea elemente din fibră de carbon. Conform informațiilor vehiculate, cadrele de carbon care străbat marginile plafonului vor fi înlocuite cu unele de magneziu, iar portierele, plafonul și capacul portbagajului sunt făcute din aluminiu. Geometria suspensiilor a fost complet reproiectată. Pe puntea față suspensiile sunt făcute în cea mai mare parte din aluminiu, iar cele din spate includ elemente din aluminiu. Agilitate a crescut și mulțumită adoptării soluției cu patru roți directoare.

2018 BMW 5-series prototype

Conform revistei americane Car and Driver, au fost testate următoarele versiuni:
– 540i sDrive echipat și cu roți spate directoare și control variabil al amortizării
– 530d cu tracțiune integrală xDrive, suspensii Sport și roți spate directoare
– 530i cu tracțiune spate, în care a stat un inginer pe locul pasagerului din dreapta, având un laptop conectat la sistemul electronic al mașinii

Car and Driver explică astfel experiența cu 540i: „Direcția acestei mașini este impresionantă, mulțumită faptului că are o zonă moartă centrală îngustă, un răspuns prompt și o precizie lăudabilă. Singura noastră nemulțumire este că direcția este mult mai ușoară decât considerăm că ar fi cel mai potrivit pentru un BMW. Amortizoarele au oferit un control competent al mișcărilor caroseriei fără nici un semn de duritate. Frânările agresive executate în timpul virării nu au tulburat acest 5 nici măcar o iotă.” Car and Driver mai adaugă: “Așa cum s-a intenționat, mașina se simte ușoară și răspunde la comenzile direcției într-un mod direct și liniar.”2018 BMW 5-series prototype

Despre 530d xDrive, revista britanică Autocar spune următoarele: „Ai un sentiment superb de echilibru și fluiditate cu noul BMW.” Publicația din Marea Britanie laudă atât abilitatea de a combate forțele laterale care influențează înclinările caroseriei, cât și felul în care își păstrează aderența chiar și la viteze ridicate.Mai mult de atât, Autocar subliniază: „Putem spune încrezători că este 5-ul cu cea mai bună ținută de drum de până acum. Noul șasiu oferă un sentiment mai mare de confort și control peste orice tip de carosabil, în comparație cu predecesorul său.” De asemenea, Autocar apreciază și zgomotul de rulare redus.

Aceste păreri sunt confirmate și de AutoExpress, o altă publicație din Anglia, care laudă direcția pentru precizie, menționând totodată că nu este prea grea. AutoExpress adaugă despre noul 5: „Este dinamic,
cu o delicioasă absență a greutății și cu un sentiment minunat de echilibru.”
AutoExpress mai relatează un aspect foarte interesant, care justifică de ce direcția nu opune foarte multă rezistență. După cum am precizat mai înainte, una dintre mașinile de teste avea conectat un laptop. Prin intermediul acestuia se puteau varia reglajele direcției. Inginerul BMW a a schimbat reglajele, făcând direcția să opună mai multă rezistență, să pară mai grea. Jurnalistul povestește că direcția s-a transformat din „destul de ușoară și precisă” în una greoaie. De altfel, jurnalistul explică faptul că întreaga mașină a părut deodată mai greoaie.

2018 BMW 5-series prototype

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account