Test Drive BMW Seria 4 GC – Sfânta pătrime

A venit vremea să ne mărturisim adevărata credință despre noul BMW Seria 4 GC. Ne place sau este un fals profet?

BMW Seria 4 nu a avut cea mai frumoasă primire. Mulți au pregătit florile, dar au aruncat cu pietre și au hulit designul său precum alții au hulit pe ei. Nu au putut ierta deoarece nici ei nu au fost iertați, iar răzbunarea a fost mai puternică decât dragostea. Inclusiv zeloți ai mărcii s-au lepădat de el și au ales tradiția în locul progresului. Ca o gloată înrăită și fără minte, am uitat că BMW Seria 4 a venit să împlinească profeția cea veche, nu să o înlocuiască cu altceva.

Întâia confesiune a unui fan Audi

Obișnuiam să cred, ca mulți alți gentili, că BMW-urile sunt mașinile golanilor, ale interlopilor și ale neascultătorilor de lege. Eram atât de convins de ce spuneau profanii despre el încât am ajuns să cred fără să cercetez. Eram un fan Audi și nici nu concepeam să am vreodată vreo simpatie pentru marca asta. Am fost un fariseu, un conservator încuiat, până când, într-o zi, mi s-a arătat în drumul meu către Damasc ocazia de a conduce un BMW Seria 3 E46. M-am urcat în el ca un sceptic și am ieșit din el un convertit la bemvelologie, noua mea religie.

Când m-am scufundat în scaunele alea care aproape atingeau pământul de sub mine și am cuprins în palme volanul ăla gros, am primit un botez care m-a făcut să renasc într-un șofer nou, cu alte principii. Acum înțelegeam importanța unei poziții bune la bord, importanța unei direcții grele și anevoioase care avea să-mi îndrepte obiceiurile păcătoase de la volan. Deodată nu mai puteam să bag mâna sub volan, trebuia să-i mângâi creștetul cu podul palmei ca un adevărat pilot. Gândul la tracțiunea spate, care odinioară mă speria, acum mă făcea mai atent și mai disciplinat cu acea cunună care mișca roțile față și care-mi oferea un control la care nu visasem până atunci. Din Saul renăscusem în Pavel și aveam să merg în lume pentru a propovădui adevărul care mă luminase și care mă mișcase atât de profund.

Am fost orb, dar acum văd

Imediat după aceea, BMW-ul a fost noua mea măsură. Priveam mașinile cu alți ochi, cu niște ochi care până atunci vedeau o iluzie pe care mi-o făurisem cu ajutorul propriei mele ignoranțe. În același timp, devenisem mai vulnerabil. La fel ca Adam și Eva, vedea acum cât sunt de gol. Și-mi era rușine, dar am înțeles că trebuie să-mi privesc vulnerabilitățile și să muncesc pentru a le transforma în virtuți. Degeaba mă ascundeam, BMW-ul mă pedepsea imediat dacă nu știam când să frânez, când să accelerez, când să contrabrachez. Trebuia să dobândesc noile aptitudini cu sudoarea frunții. Trebuia să mă sacrific pe mine, cel de atunci, pentru cel ce puteam deveni.

Grila făcătoare de minuni

Grila? Da, e mare. Dar privită frontal, e foarte bine proporționată cu restul elementelor de design – faruri, prize de aer. Grila asta nu a venit de nicăieri, ea a fost propusă odată cu conceptul CSL Hommage și face parte din filosofia de design BMW încă de la începuturile mărcii. Desigur, e nevoie de puțină prigoană pentru a ne căli și pentru a ne obișnui cu noua învățătură de design, dar eu cred că ne va cuceri treptat și mai cred că unii o vor transforma în icoană. Iconoclaștii vor continua s-o critice, dar până la urmă din asta se naște un echilibru, din schimbul de idei, de păreri, de credințe.

Versiunea Gran Coupe este acum mai mult un înlocuitor pentru fostul BMW Seria 3 GT decât un coupe cu patru uși. Și poate că este mai bine așa, deoarece este greu să faci un coupe cu patru uși cu un ampatament atât de mic. În cazul noului Gran Coupe, a crescut linia plafonului, mașina este mai înaltă, arată mult mai bine decât fostul BMW Seria 4 GC, dar și decât fostul BMW Seria 3 GT.  Totodată, avem un portbagaj care se deschide cu tot cu haion, iar asta confirmă tendințele de GT. Și e destul de spațios, are 470 de litri și poate înmulți acel spațiu până la 1.290 de litri dacă rabatezi bancheta spate.

Gata cu predica, zi-ne cum merge BMW Seria 4

Merge cum mergea Avram cu fiu-su făcut la bătrânețe – la sacrificiu. Adică, e greu să nu sacrifici ceva din sportivitate dacă ceea ce-ți dorești este mai mult confort. Iar noul BMW Seria 4 GC este foarte confortabil. De fapt, este cea mai confortabilă versiune a unui Seria 3. Scaunele din pachetul M sunt absolut superbe, te cuprind ca o mamă blândă, iar motorul pe benzină i se potrivește mult mai bine decât dieselul. Am mers și cu versiunea diesel (420d xDrive) și parcă îi lipsea personalitatea, deși arată extraordinar cu pachetul M și vopsit în culoarea Brooklyn Grey.

Motorul ăsta de doi litri, supraalimentat, nu a avut la rându-i o primire foarte veselă, el și-a făcut loc treptat în preferințele celor care, poate visau la un șase în linie, dar nu-și permiteau unul. Cred că este cea mai bună opțiune pentru cei care vor să se convertească de la diesel la benzină – consumă decent și are un cuplu foarte bun (400 Nm). Cei 245 CP sunt mai bine folosiți într-o mașină cu un scop practic accentuat și cred că un șase în linie de 370 CP și 500 Nm ar fi fost exces de putere sau putere irosită într-o astfel de caroserie. Am mers cu mașina în modul Confort, acum modul standard, și acesta a fost suficient pentru majoritatea cazurilor. Modul Sport transformă mașina destul de mult în ceea ce nu este – întărește prea mult direcția în mod artificial, iar suspensia devine prea dură pentru condusul de zi cu zi, dar dacă vrei să te dezmorțești puțin pe un drum virajat, butonul ăla e ușor de apăsat.

În concluzie, te lepezi de satana?

Mă lepăd de critica adusă fără argumente, doar de dragul de a critica. Înțeleg că sunt oameni mai pricepuți decât mine în ale designului și că gusturile oamenilor se transformă de-a lungul timpului, uneori cu întreaga lor ființă. BMW Seria 4 GC nu este pe gustul tuturor și pot să înțeleg și asta – dragoste cu sila nu se poate. Dar dacă nouă ne este greu să iubim, haideți să nu-i împiedicăm  pe alții s-o facă. Pace-n lume, benzină-n rezervoare și blândețe în claxon.

 

 

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account