BMW Alpina B7: Luxul injectat cu steroizi
BMW Alpina B7 pune punct speculațiilor referitoare la ce poate Alpina să facă din noul BMW Seria 7. Și, ce e foarte important, pune suficient de multă presiune pe marca bavareză pentru ca un potențial BMW Seria 7 M760i să fie o mașină cu adevărat formidabilă.
Sunt mulți dintre noi care nu înțeleg neapărat nevoia unei lumiziune premium care bate fără doar și poate spre un segment care apreciază eleganța, luxul și rafinamentul într-un cu totul altfel fel decât am face-o noi, ce care vedem în BMW mai mult „plăcerea de a conduce” decât „driving luxury”. Pe de altă parte, BMW Alpina B7 promite că aduce sub aceeași caroserie ambele concepte bavareze, totul împachetat într-un pachet de performanță uimitor care nu face altceva decât să hrănească nevoia celor care simt nevoia unei declarații de forță din partea ambilor producători germani.
Noi am condus noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive și ni s-a părut una dintre cele mai bune limuzine premium produse vreodată, cu mult peste generația precedentă și cu un mare potențial de a se lupta acum de la egal la egal cu Mercedes-Benz Clasa S. În condițiile acestea, noul BMW Alpina B7 nu face decât să ducă luxul și tenologia unui Seria 7 într-o cu totul altă ligă a puterii și a performanțelor dinamice, încercând, în același timp, să mențină notele sobre și rafinate pe care BMW a vrut să le puncteze cu noua limuzină. Practic, noul BMW Alpina B7 este genul de mașină care te lasă fără aer la fiecare apăsare mai zdravănă a pedalei de accelerație, dar care, atunci când e cazul, să comportă exemplar.
Motorul noului BMW Alpina B7 este același V8, de 4,4 litri, supraalimentat, dar pentru care cei 450 de cai-putere ai versiunii 750i nu sunt nici pe departe suficienți. Prin urmare, cu un raport de comopresie de 10:1, cu un management al motorului de proveniență Bosch (DME 8.8.0), cu injecție directă de benzină, cu un sistem bi-turbo de supraalimentare și cu deschidere variabilă a supapelor, BMW Alpina B7 pune la dispoziția șoferului nu mai puțin de 608 cai-putere, disponibil între 5.750 și 6.250 de rotații pe minut. La fel de impresionant este și momentul motor maxim, de 800 Nm, disponibil începând cu 3.000 de rotații pe minut și diminuându-se de la 5.000 rpm în sus. Disponibil doar în versiunea cu ampatament lung și doar cu tracțiunea integrală xDrive, BMW Alpina B7 accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde și are o viteză maximă de 310 km/h. Și gândește-te că vorbim despre o mașină care cântărește 2.110 kg la gol. Cumva, printr-un miracol tehnologic, BMW Alpina B7, cu cele peste două tone ale sale, reușește să atingă 310 km/h și să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde. Da, știu că am mai spus asta, dar parcă tot nu-mi vine să cred.
Prin comparație, un Porsche Panamera Turbo S, cu cei 570 CP ai săi, accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde și are o viteză maximă de 310 km/h și costă 196.462 de euro, cu TVA inclus. Mai mult, un Mercedes-AMG S 65 L, cu un V12 sub capotă și cu 630 CP accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde și are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h și are un preț de listă ce pornește de la 240.792 de euro, cu TVA inclus. În comparație cu aceste două modele, BMW Alpina B7 pare un mizilic, pentru că prețul de listă este „doar” 147.300 de euro, cu TVA inclus. Adică sunt vreo 50.000 de euro în minus față de Panamera Turbo S și aproape 100.000 de euro în minus față de Mercedes-AMG S 65 AMG L. Și ca să fie treaba treabă, îți amintesc că un Ferrari FF, cu un V12 de 6,3 litri sub capotă, cu 660 CP și 697 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde, adică la fel de repede ca un BMW Alpina B7.
BMW Alpina B7 excelează însă la o combinație unică între un motor teribil, o transmisie impecabilă și un sistem deștept de tracțiune integrală. Cei 608 CP și 800 Nm sunt transmiși sistemul xDrive prin intermediul unei transmisii automate cu opt rapoarte, de proveniență ZF. Această transmisie lucrează în trei moduri diferite: Auto, Sport și Manual. Dacă în modul Auto totul se întâmplă foarte lin, cu schimbări rapide, dar imperceptibile, utilizându-se mai degrabă cuplul motorului decât puterea sa, în modurile Sport și Manual lucrurile se schimbă. În Sport Shift Mode schimbările de trepte sunt mai rapide, iar feedback-ul din partea transmisiei este resimțit, iar întreg sistemul permite retrogradări multiple în doar câteva milisecunde. În Manual Shift Mode, șoferul preia controlul deplin asupra transmisiei. Butoanele clasice Alpina Switch-Tronic sunt montate pe volan, iar acționarea lor permite șoferului schimbări de trepte în modul manual. O funcție unică a acestei transmisii, în combinație cu selectarea modurilor de rulare Sport sau Sport+ sau DSC Off din setările sistemul Driving Dynamics Control, este anularea funcției de schimbare automată în treaptă superioară. Astfel, doar șoferul poate executa acest schimb de treaptă, lucru care poate să devină foarte folositor în anumite situație când, de exemplu, este necesară menținerea unei turații foarte ridicate sau chiar la limita fizică a motorului. Desigur, există și câteva sisteme care protejează motorul, limitând turația maximă la care se poate ajunge.
BMW Alpina B7 nu înseamnă doar accelerații uimitoare în linie dreaptă, ci și un comportament dinamic de excepție. La baza noului model se află suspensia pneumatică pe ambele axe care, împreună cu sistemele Dynamic Damper Control și Active Comfort Drive cu Road Preview garantează un nivel al confortului deplin, în timp ce barele stabilizatoare active minimalizează mișacrea de ruliu, iar direcția integrală activă completează un pachet perfect care, din câte știm noi, nu mai există în momentul de față niciunde în lume. Pentru ca experiența să fie completă, BMW Alpina B7 vine și cu un interior clasic pentru Alpina. Punctul de plecare este și așa unul extrem de înalt, astfel că personalizările aduse de Alpina nu fac decât să ducă luxul și calitatea la un nivel și mai ridicat, mai ales pentru cei care punc accent pe soluțiile personalizate. Și, pentru că vorbim totuși despre un Seria 7, toate micile detalii aduse de Alpina sunt cât se poate de discrete și de elegante și, așa cum era și cazul, nu există nicio limită care nu poate fi depășită atunci când vine vorba despre cerințe speciale. Un lucru care trebuie neapărat punctat, are legătură cu instrumentalul de bord, personalizat de Alpina până la cel mai mic detaliu. Vorbim despre o iluminare LED care, în modul Comfort are o culoare albastră, elegantă și rafinată, iar atunci când se face trecerea în modul sport, culoarea devine „verdele Alpina”.
Pentru noi, apariția lui BMW Alpina B7 echivalează cu apariția un BMW M7, ceea ce ne face să credem că BMW va opta totuși pentru echiparea lui Seria 7 cu un motor V12 care să echipeze în final versiunea M760Li și care să devină vârful de gamă. Până atunci însă, vă lăsăm să vă delectați cu clipul video și cu galeria de imagini ale noului BMW Alpina B7.
Urmărește și clipul video cu noul BMW Alpina B7: