Road & Track a testat modelul BMW X6 ActiveHybrid 2010
Cei de la Road & Track au publicat recent raportul propriului lor drive-test cu modelul BMW X6 ActiveHybrid 2010 ce a fost prezentat recent la Salonul auto de la Los Angeles.
Sa vedem ce impresii si-au facut cei de la R & T despre primul hibrid BMW ce va fi lansat in productie de serie.
„In timpul turei noastre rapide, am reusit sa rulam constant cu o viteza maxima de 55 km/h cu bateria incarcata complet, pe asfalt, dar ai nevoie sa te abtii de la a apasa piciorul pe pedala de acceleratie ca sa mentii masina in modul electric. In modul normal de conduz, motorul electric va intra in functiune cand pedala e la podea, pentru a furniza un plus de putere.
In timpul rularii exclusiv cu motorul electric, am reusit sa parcurgem distante de aproape 1,6 km in trafic lejer in oras inainte sa se activeze motorul pe benzina. Indiferent de incarcare sau viteza de rulare, trecerea de la modul electric la benzina se face fara intrerupere. Setul de baterii nichel-metal de 312 volti livreaza un maxim de 57 KW catre motoare. Sistemul de racire al bateriei transmite caldura fie in sistemul de aer conditionat sau in sistemul de racire al servodirectiei.
Ca orice alte vehicule electrice, modelul ActiveHybrid isi incarca setul de baterii mai ales in timpul franarii. Sistemul de franare combina excelent sistemele de franare regenerativ si hidraulic, dar pedala se simte elastica. S-a auzit doar un sunet aproape impeceptibil la viteze foarte scazute care te anunta ca transmisia schimba treptele. Fie in modul Sport sau Manual, motorul nu se va opri singur, si in schimb va pune bateriile la incarcat in modul de repaus.
BMW declara ca modelul ActiveHybrid este cu 20% mai eficient decat varianta pe benzina, si realizeaza aproximativ aceeasi reducere a emisiilor poluante. Am obtinut un consum mediu de 12 l/100 km. Si chiar daca unii critica conceptul general al modelului X6, e greu sa gasesti lipsuri sistemului sau hibrid”.
Puteti citi intregul raport pe site-ul Road and Track