Review: Noul 2009 BMW Z4
![](https://media.bmwblog.ro/2008/12/p0049874-1600x1200-1.jpg)
Dupa cum puteti sa vedeti, noul E89 BMW Z4 face un pas mare in ceea ce priveste stilul. A preluat cateva elemente de la seria 3 facelift si de la noua serie 7. Il iubesc la nebunie. Partea de interior arata mult mai de calitate decat la vechiul model.
Imi place cum partea interioara a masinii arata si se simte diferit comparativ cu modele din oferta curenta a BMW. Un lucru pe care BMW il face, similar cu alti constructori de masini, este sa foloseasca un stil foarte apropiat la interior. Nu ca m-ar deranja acest lucru, dar este intersant sa intri intr-un BMW Z4 si sa vezi ca nu are nimic in comun cu un seria 5. Daca se compara seria 3 cu seria 5, se poate vedea ca exista o similaritate in amplasarea butoanelor, un lucru normal, pentru ca ele deservesc comenzi identice in ambele automobile.
Pe cand masini ca Z4, seria 6 si seria 7, sunt masini BMW pentru clienti diferiti. Z4 este pentru clientul care vrea o masina sport traditionala. Seria 6 este pentru cel care doreste sa arate unde a ajuns pe scara sociala. De fapt e un seria 7 coupe. Si seria 7, chiar trebuie sa explic de ce isi cumpara lumea seria 7? Nu cred ca mai este cazul.
Un lucru pe care-l apreciez foarte mult la BMW, si mai ales cand vorbesc cu consultantii auto, este ca ei imi spun ca BMW inseamna sport in primul rand si orice altceva mai apoi. Imi place foarte mult aceasta atitudine. E vorba despre sofer si despre nevoile lui si nu despre toate dotarile gen science-fiction pe care le poate avea. Poate avea orice dotare si intr-un BMW, tot ce trebuie sa faca este sa isi adauge dotarea respectiva de pe lista de optionale.
Dar este ceea ce face BMW un BMW. Nu exista nici un BMW care este axat mai mult pe lux decat pe sport. Nu luxul a definit compania de-a lungul istoriei sale. BMW, ca si Porsche si Ferrari este o companie care nu mai are nevoie de un plan nou de business. Au avut acelasi spirit inca de la inceputuri, si desi l-au mai ajustat ei pe ici-colo, acesta arata in directia aceluiasi tip de client, al celui satisfacut de motorsport.
Dar sa revin la discutia pe care am inceput-o. Noul Z4 este un exemplu de ajustare pe ici-colo a lui BMW, dar cu mentinerea principiului despre sportivitate. O masina mica cu doua usi si doua locuri, cu motive traditionale de abilitati de masina sport si cu o cantitate suficienta de lux si tehnologie in ea.
Un lucru care nu-mi place la noile modele BMW este butonul pentru „park break”. Ce naiba e cu asta? De ce nu pot ca electronic-brake sa fie trasa manual de mine de fiecare data cand am nevoie? Vreau sa pot sa trag eu insumi e-brake daca e vreo situatie de urgenta, sau daca vreau, sau am nevoie sa ajut masina la un derapaj controlat, sau chiar sa ma dau cu latul ca si copiii ce abia si-au luat permisul. Uneori vrei sa mai adaugi ceva nou la stilul de condus de zi cu zi, sau gresesc cumva?
Cel putin asta e pentru aceia dintre noi care pot sa o faca fara a lasa victime in urma, pentru ca la urma urmei trebuie sa invatam cand sa nu fim imaturi si sa conducem stupid pe sosele. Asta inseamna sa nu fii niciodata stupid. Fii inteligent, condu cu prudenta, pentru ca nu se stie niciodata viata cui o vei salva….poate fi chiar a mea.
Nu pot sa termin intr-o nota proasta discutia despre noul Z4.Va fi cu siguranta un automobile incredibil. Abia astept sa iau unul de la BMW pentru un test. Sper doar sa aiba o cutie de viteze manuala si sa aiba o culoare diferita de cea pe care ne-o arata ei in toate pozele.
BMW, daca citesti aceste randuri, te rog sa pui noul twin-turbo V8 pe Z4 M. Vechiul Z4M a fost nemaipomenit. Am condus o astfel de masina de mai multe ori si mi-a facut inima sa-mi bata la fel de tare ca si atunci cand am condus noul E90/E92 M3. Va rog sa ne dati un ///M. Si de asemenea va mai rog sa ne dati si un coupe dedicate. Imi place ca pot sa adaug un hardtop la un roadster, dar personal as prefera mai mult un coupe.
![BMW Motorrad](https://media.bmwblog.ro/banners/2019/februarie/BMW_bannere_MOTOBIKES_845x150px.gif)