Porsche 718 Boxster a primit motor cu 6 cilindri mai puternic decât al lui BMW Z4 M40i

De la finalul lunii martie a acestui an, BMW Z4 M40i va avea de ținut piept noilor Porsche 718 Cayman GTS 4.0 și 718 Boxster GTS 4.0.

Când Porsche a lansat noile generații Boxster și Cayman, mulți au strâmbat din nas pentru că producătorula ales să înzestreze cu motoare cu 4 cilindri, renunțând la cele cu 6 cilindrii din motive care au ținut în mare parte de respectarea normelor de poluare.

Faptul că BMW Z4 M40i are propulsor cu 6 cilindri reprezenta un argument în favoarea modelului bavarez. Dar din această primăvară Porsche readuce propulsorul cu 6 cilindri, lansând modelele Porsche 718 Cayman GTS 4.0 și 718 Boxster GTS 4.0. Acestea folosesc motorul boxer de 4 litri, în 6 cilindri, folosit până acum de versiunea Porsche Boxster Spyder și de modelul 718 Cayman GT4 conceput pentru weekend-uri petrecute pe circuit.
Propulsorul are soluții tehnice de eficientizare a consumului și emisiilor nocive, precum sistem de admisie variabil și controlul adaptiv al cilindrilor care oprește alternativ unul dintre cele două blocuri de cilindri la sarcini mici.

 

În cazul lui 718 Cayman GTS 4.0 și 718 Boxster GTS 4.0, motorul dezvoltă 400 CP. Iar constructorul german le creditează cu un sprint 0-100 km/h de 4,5 secunde. Asta înseamnă cu 0,1 secunde mai repede decât reușește BMW Z4 M40i, care are 60 CP mai puțin. Propulsorul bavarezului este un 6 cilindri în linie de 3 litri, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo.

Diferența mică la capitolul accelerației 0-100 km/h se explică și prin faptul că sportivele lui Porsche au transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce BMW Z4 M40i are transmisie automată Steptronic cu 8 trepte, într-o varianta cu reglaj specific M.

Modelele Porsche atinge o viteză maximă de 293 km/h, în timp ce roadster-ul BMW este limitat electronic la 250 km/h.

BMW Z4 M40i are și avantajul prețului. Acesta pornește de la 60.154 euro cu TVA inclus, spre deosebire de 718 Cayman GTS 4.0, despre care Porsche anunță că va fi disponibil în România, cu echiparea specifică țării, la un preț de 86.360,68 euro cu tot cu TVA. Porsche 718 Boxster GTS 4.0 va avea un preț de 88.390,82 euro.

BMW Z4 M40i are garda la sol coborâtă cu 10 mm față de celelalte versiuni de motorizare. Configurația sa standard cuprinde anvelope de performanță înaltă, suspensia M Sport adaptivă, care are amortizoare controlate electronic, frâne M Sport şi diferenţialul M Sport controlat electronic. Șoferul poate selecta modurile de rulare COMFORT, SPORT sau SPORT+ folosind sistemul Driving Experience Control.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 și 718 Boxster GTS 4.0 au standard suspensia Porsche Active Suspension Management (PASM), care coboară garda la sol cu 20 mm (opțional 10 mm). În prețul de bază mai este inclus și sistemul Porsche Torque Vectoring (PTV) cu diferențial spate mecanic cu alunecare limitată.

Mai jos poți urmări testul nostru cu BMW Z4 M40i. Evident, nu uita să te abonezi la canalul nostru de YouTube, în cazul în care nu ai făcut-o deja.

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account