Crina Abrudan și BMW M2 Competition: Pasiuni sportive

Sportul este un tonifiant puternic pentru fizic și spirit. Iar asta devine evident în prezența unor personalități cu energie debordantă, precum Crina Abrudan și BMW M2 Competition, după cum aflăm din noua ediție a revistei Ladies in Motion.

Pasiunea pentru sport este cea care face naturală empatia dintre Crina Abrudan și marca BMW. Crina este recunoscută nu doar prin statutul său de promotor al sportului în general, ci și ca practicant al acestuia. Și-a construit reputația fiind una dintre cele mai carismatice prezentatoare de știri sportive și a încercat pe deplin adrenalina din motorsport.
Nu s-a rezumat la a fi invitată drept pasager sau copilot în competițiile de raliu din țară. Astfel că, în 2012, a concurat din postura de pilot la etapa din Reșița a Campionatului Național de Viteză în Coastă.
Astăzi Crina Abrudan conduce un BMW X1, achiziționat pentru că îi oferă deopotrivă dinamism și versatilitate. Dar noi am invitat-o pe circuitul Motorpark România din Adâncata pentru a face cunoștință cu modelul M2 Competition, considerat drept una dintre cele mai pure forme ale sportivității care definește marca BMW în prezent.

Fotografii: Bogdan Paraschiv

Mașina a fost pusă la dispoziție de Automobile Bavaria, primul dealer BMW M din România. Invitația de a cunoaște modelul BMW M2 Competition coincide cu aniversarea a 25 de ani de prezență a mărcii BMW în România, prin Automobile Bavaria.
Astfel, este cu atât mai specială pentru Crina Abrudan întâlnirea cu modelul M2 Competition, având în vedere slăbiciunea ei pentru marca BMW și pentru plăcerea de a conduce. Iar BMW M2 Competition știe să îți ofere această experiență într-un mod visceral. De altfel, multor pasionați le amintește nostalgic de legendarul BMW 2002 turbo din anii ’70. Abilitățile sportive pure, motorizarea turbo și formatul compact le regăsim și la modelul BMW M2 Competition.


De cum te urci la volan, ai senzația că scaunele M Sport cu profil tip scoică au fost mulate pe mărimea ta. Iar asta se datorează și multiplelor opțiuni de ajustare pe care le oferă scaunele din față. Pe volan remarci butoanele M1 și M2.
Cu acestea memorezi reglajele preferate pentru răspunsul motorului, direcţiei şi funcţiilor Drivelogic ale transmisiei opționale M DCT, care echipează și modelul testat de noi. Comutatoarele pentru selectarea reglajelor acestor parametric sunt amplasate intuitiv pe tunelul median. Adică în dreptul manetei schimbătorului de viteze, care are o formă parcă turnată în palmă.

Ești gata să pornești în prima tură de recunoaștere pe circuit. Apeși butonul Start/Stop roșu, iar propulsorul cu șase cilindri în linie se trezește la viață cu un sunet care îți transmite fiori de bucurie.
Îți spune pe un ton care inspiră putere că urmează să îți sincronizezi bătăile inimii cu pofta lui insațiabilă de a urca în ture. Este un propulsor cu pedigree, fiind preluat de la modelele superioare BMW M3 și M4. Are două turbine şi tehnologie M TwinPower Turbo care îl ajută să extragă din cilindreea sa de 3 litri 410 CP între 5.250 şi 7.000 rpm și un cuplu de 550 Nm disponibil pe o plajă amplă de turații, cuprinsă între 2.350 şi 5.200 rpm. Sunt specificații care fac din BMW M2 Competition o mașină care îți cere să o duci pe circuit în fiecare weekend, pentru a se putea dezlănțui în voie. În acest sens, inginerii au pregătit-o pentru a rezista solicitărilor ridicate la care este supusă într-o zi de distracție pe circuit. Drept urmare, motorul are sistem de alimentare cu ulei preluat din motorsport, iar sistemul său de răcire este o versiune adaptată a celui regăsit la BMW M4 cu pachet Competition.
De îndată ce calci accelerația cu poftă, BMW M2 Competition vrea să-ți arate că este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4,2 secunde, așa cum este creditat și de fișa sa tehnică. Nu este genul de mașină sport doar pe hârtie.

Te convinge imediat că trebuie să iei cursuri de pilotaj, dacă vrei să-i exploatezi pe deplin potențialul său dinamic. Dar este și un bun instructor de pilotaj. Fiindcă reacțiile sale sunt atât de precise și îți comunică atât de bine ce se întâmplă cu aderența, cu traiectoria, cu inerțiile și cu distanțele de frânare, încât închei fiecare tur de pistă cu o lecție despre pilotaj și despre abilitățile tale reale de pilot.
Este un coupé cu o agilitate exaltantă, cu care înveți repede ce înseamnă arta derapajelor controlate, fiind asistat de diferenţialul M activ și de sistemul Dynamic Stability Control (DSC). Îți câștigă toată încrederea fiindcă îți transmite mereu intențiile sale, astfel că te simți în control pentru că înveți să reacționezi la ce îți comunică prin acuratețea servodirecţiei electromecanice și promptitudinea sistemului de frânare. BMW M2 Competition dispune și de frâne M Sport cu discuri mari, de 400 mm pe puntea față și 380 mm pe puntea spate.
În plus, răspunsul fulger al transmisiei M DCT te ajută să ai motorul mereu la turația și în treapta de viteză ideală pentru ca M2 să țâșnească la ieșirea din fiecare viraj. BMW M2 Competition este oferit și în versiune cu transmisie manuală. De altfel, Crina Abrudan consideră cutia de viteze manuală esențială pentru plăcerea de a conduce. De aceea apreciază faptul că și transmisia M DCT permite șoferului să schimbe treptele în regim manual, inclusiv de la clapetele din spatele volanului. Iar răspunsul modului manual este impresionant de iute. Ai posibilitatea alegerii modurilor Comfort, Sport și Sport +. Primele două favorizează mersul mai relaxat și economic în drumurile cotidiene din trafic. Iar Sport + este ideal pentru lupta contra cronometru pe pistă.


Energia debordantă care caracterizează modelul BMW M2 Competition definește și spiritul Crinei Abrudan. Iar pentru a evidenția această empatie, Crina a ales pentru pictorial ținute vestimentare care reflectă personalitatea extrovertită a lui BMW M2 Competition. Coupé-ul bavarez se remarcă prin alura încordată a caroseriei. Silueta sa este dată de evazările extinse ale aripilor, necesare pentru a găzdui anvelopele late. Iar decupajele extravagante ale prizelor de aer din spoilerul frontal, brațele duble ale oglinzilor retrovizoare și noul design Y-spoke al jantelor de 19 inch contribuie la stilul său sportiv.
Crina a ales o ținută cu multe detalii realizate meticulos, la fel cum întâlnim și în habitaclul lui M2 Competition. Se disting logo-ul M2 iluminat din spătarele scaunelor, aplicațiile cu look de fibră de carbon împletită, design-ul perforațiilor din tapițeria scaunelor și cusăturile pielii de pe volan, făcute cu ață în culorile roșu și albastru tipice diviziei BMW M.
A fost o întâlnire între două spirite tonice, care te încarcă mereu cu energie pozitivă.

BMW M2 Competition
Preț de listă cu TVA inclus (euro): de la 65.152,5
Putere (CP/rpm): 410/5.250-7.000
Cuplu (Nm/rpm): 550/2.350-5.200
0-100 km/h (s): 4,2
Viteză maximă (km/h): 280
Consum mediu (l/100 km): 9,2
Emisii CO2 (g/km): 209-210

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account