În 2019, BMW M a depășit vânzările Mercedes-AMG
Atât BMW M, cât și Mercedes-AMG au raportat cele mai bune vânzările din istoria lor. Însă, pentru divizia BMW M succesul a fost cu atât mai notabil cu cât a reușit să surclaseze rivalul din Affalterbach.
BMW M GmbH a raportat că anul trecut a reușit să livreze 135.826 de automobile la nivel mondial, ceea ce reprezintă un plus de 32,2% față de 2018. Niciodată în istoria sa de aproape 50 de ani, BMW GmbH nu a înregistrat asemenea succes comercial. Mercedes-AMG a raportat pentru 2019 o creștere de 11,8%, obținând recordul de 132.136 de unități comercializate.
Mercedes-AMG reușise să facă o tradiție din surclasarea vânzărilor BMW M. Secretul a fost diversificarea alertă a gamei sale. Spre deosebire de BMW M, Mercedes-AMG nu s-a sfiit să ofere un fel de versiuni “AMG light”. De exemplu, C 43 AMG cu motor cu 6 cilindri, versus C 63 AMG cu V8. Asta i-a impulsionat și pe bavarezi să propună modele M Performance și câte două versiuni de putere ale modelelor M. Mai mult, Mercedes-AMG a creat gama de modele proprii, care cuprinde modelul coupe Mercedes-AMG GT, precum modelul coupe cu 4 uși, care ia în vizor Porsche Panamera. Oferta Mercedes-AMG este mai variată și în segmentul compact, unde propune versiuni de performanță pentru Clasa A, CLA, GLA și GLB.
Dar anul 2019 a fost unul foarte fructuos pentru BMW M GmbH. Divizia a lansat mai multe modele ca niciodată. În segmentele SUV au fost lansate X3 M, X4 M, X5 M şi X6 M. Apoi, BMW M2 CS perfecționează reputația de sportiv pur a coupe-ului compact. Totodată, în segmentul de lux au debutat M8 Coupé, M8 Cabriolet şi M8 Gran Coupé.