BMW X5 M50d vs Audi SQ7 TDI: diesel power!
BMW X5 M50d vs Audi SQ7 TDI pune față-n față două dintre cele mai puternice motorizări diesel pe care le poți cumpăra în România. Abordările sunt diferite, dar rezultatele sunt oarecum asemănătoare.
BMW X5 M50d vs Audi SQ7 TDI: prețuri
BMW X5 M50d vs Audi SQ7 TDI ne contrazice puțin. Motorina și sportivitatea nu sunt cei mai buni prieteni, din mai multe motive. Pe de altă parte, nici SUV-urile nu sunt cei mai buni candidați când vine vorba despre plăcerea de a conduce. Dar asta nu pare să oprescă pe nimeni. Pentru ca mai toți producătorii premium au în gamă cel puțin un SUV extrem de potent. Unele sunt pe benzină, dar alte-s diesel. Așa cum e și cazul în acest scurt comparativ.
Prețul de listă pentru BMW X5 M50d este de 92.285 de euro, cu TVA inclus. De cealaltă parte, noul Audi SQ7 TDI costă 97.756 de euro. Iar aici e clar că X5 are un avantaj de vreo 5.500 de euro. Bani pe care îi poți folosi pentru o serie de opționale. Sau pentru o vacanță exotică. În fine, poți face ce vrei cu “mărunțișul” ăsta. Cert e că de banii pe care îi dai, BMW X5 M50d îți oferă cam tot ce îți trebuie. Mai ales când vine vorba despre performanță. Primești în standard sistem de frânare M Sport, șasiu adaptiv M, diferențial M Sport pentru puntea spate, pachet aerodinamic M, volan M îmbrăcat în piele, sistem de evacuare M Sport, tapițerie din piele cu scaune reglabile electric, precum și jante bicolore pe 21 inch.
În cazul lui SQ7 TDI, jantele standard sunt pe 20 inch, încălțate cu anvelope 285/40 R20. Tot în standard te mai bucuri de scaune față sport, tapițerie din piele și Alcantara, plus multe alte elemente ale pachetului S line. În plus, SQ7 vine echipat în standard cu suspensia pneumatcă adaptivă. Pentru X5 M50d suspensia pneumatică pe ambele punți este opțională și costă 1.281 de euro. Totuși, pentru a avea un exemplar perfect cred că e musai să renunți la pneumatică și să o înlocuiești cu suspensia adaptivă M Professional. Aceasta costă 3.690 de euro, dar vine cu o bară stabilizatoare electro-mecanică ce face minuni. Și ar mai trebui să scoți din buzunar încă 1.281 de euro pentru direcția integrală. Adică mai adaugi fix 4.971 de euro la prețul de listă.
Evident, și în cazul lui SQ7 trebuie să mai bifezi ceva. Iar acest ceva se numește pachet avansat pentru trenul de rulare și costă 6.738 de euro. Dar conține un stabilizator electro-mecanic similar cu cel din X5 M50, dar și direcția integrală, suspensia la bază rămânând cea pneumatică.
BMW X5 M50d vs Audi SQ7 TDI: performanțe dinamice
Ambele modele sunt extrem de potente, însă în cazul strict al performanțelor dinamice, Audi SQ7 are un avantaj. Acesta este datorat în primul rând motorului. Mai exact un V8, de 4,0 litri, ce dezvoltă 435 de cai-putere între 3.750 și 4.750 de rotații pe minut, dar și un cuplu monstruos. Mai exact 900 Nm, disponibil între 1.250 și 3.250 de rotații pe minut. De la 0 la 100 km/h, mastodontul ăsta accelerează în 4,8 secunde.
BMW X5 M50d încearcă să compenseze cei doi cilindri în minus prin turbine. Multe. Mai exact patru, împărțite echitabil. Două pentru înaltă și două pentru joasă presiune. Prin urmare, motorul de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, dezvoltă 400 de cai-putere la 4.400 rpm și un cuplu maxim de 760 Nm, disponibil între 2.000 și 3.000 rpm. Sprintul 0-100 km/h durează 5,2 secunde. Astfel, bavarezul este cu aproape jumătate de secundă mai lent decât omologul său din Ingolstadt.
În cazul greutăților la gol, cele două modele sunt surprinzător de apropiate ținând cont de motorul mai mare al lui SQ7 TDI. Cu o greutate de 2.395 de kilograme, Audi-ul este cu doar 45 de kilograme mai greu decât BMW-ul. Ambele modele au sisteme de frânare super-eficiente ținând cont de gabaritul mașinilor, însă SQ7 TDI plusează cu încă o opțională interesantă. Discuri de frână ceramice cu diamterul de 420 mm pe față și 370 mm pe spate. Costul: 9.623 de euro. BMW X5 M50d se bazează pe sistemul de frânare M Sport, dar și pe anvelopele uriașe ce echipează mașina. Mai exact 275/40 R21 pe față și 315/35 R21 pe spate.
BMW X5 M50d vs Audi SQ7 TDI: ce alegem?
În cazul acesta mă văd cumva nevoit să merg pe mâna lui SQ7 TDI. De ce? Păi dacă tot decizi să-ți iei o mașină practic inutilă prin prisma motorizării, măcar mergi până la capăt. Curajul Audi de a produce în continuare V8-uri diesel este de apreciat, performațele pure sunt net superioare. Puterea este mai mare și este livrată pe plajă mai mare. Cuplul este mult mai mare și, la fel, este furnizat pe o plajă de turație mult mai mare. și – foarte subiectiv – îmi place mai mult cum arată un SQ7 decât un X5 M50dAtât în exterior, cât și în interior. În plus, SQ7 mai are și avantajul unei suspensii pneumatice mai avansate pentru acele momente cât vrei să părăsești asfaltul. Deși, dacă îți iei mașina asta, cred că o să încetinești și la liniile de tramvai. Pe de altă parte, un X5 M50i este cu doar 2.500 de euro mai scump decât un M50d. Și vine cu 130 de cai-putere în plus, cu un V8 absolut superb și cu performanțe uimitoare. Așa că la 94.724 de euro – cu vreo 3.000 mai ieftin decât SQ7 TDI – aș alege un M50i. Și gata.
Mai jos poți să vizionezi un vlog cu BMW X5 M50d în cea mai bună configurație. Și să te abonezi la canalul nostru de YouTube, dacă nu ai făcut asta deja.