Manhart MH2 630: cel mai puternic M2 creat vreodată?
Tunerul german își face de cap cu modele BMW de peste 30 de ani, dar modelul Manhart MH2 630 este unul care cu siguranță atrage atenția. De ce? Pentru că este nebunie pură.
Pe scurt, Manhart MH2 630 este cel unul dintre cele mai puternice și mai rapide modele M2 pe care o să-l găsești pe această planetă. La baza acestui proiect se află un M2 simplu, dar care a primit o nouă inimă. Transplantul vine de la fratele său mai mare, BMW M4. Pentru a ajunge la putere impresionantă, inginerii Manhart au considerat că propulsor S55 este varianta optimă. Pe lângă motor, Manhart MH2 630 a primit și transmisia cu șapte trepte și dublu ambreiaj tot de la M4, tocmai pentru a face față puterii.
Dar pentru a ajunge la impresionantele valori de 630 de cai-putere și 750 Nm, a fost nevoie și de alte câteva modificări. Printre componentele modificate sau schimbate se numără intercooler-ul, dar și o admisie din carbon pentru a permite fluxul cât mai liber al unei cantității cât mai mare de aer. În final, Manhart MH2 630 a fost echipat cu un powerbox MHtronik pentru un control cât mai precis al parametrilor de funcționare ai propulsorului. Evident, plusul de putere nu este niciodată suficient fără îmbunătățiri ale suspensiei sau ale sistemului de frânare.
Suspensia acestui supercar este livrată de KW și este Clubsport V3, iar sistemul de frânare are discuri ceramice, cu șase pistonașe pe față și patru pe spate. În cazul în care vrei să duci lucrurile până la capăt, Manhart îți oferă posibilitatea de a opta pentru versiunea “Track Edition”. Aceasta include un eleron uriaș, din carbon, precum și o serie de componente aerodinamice.
Nu au fost specificate date legate de performanțele dinamice ale lui Manhart MH2 630, dar sunt absolut sigur că mașina e o bestie. Gândește-te doar că un BMW M2 Competition, cu cei 411 cai-putere, este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,2 secunde. Ceea ce înseamnă că mașina tunerului cu siguranță scade sub pargul celor patru secunde la acest capitol și este foarte probabil ca viteza maximă să depășească 300 km/h.
Nici prea multe informații despre costurile acestui proiect nu avem, însă putem să ne apropiem. De exemplu, kitul de suspensie de la KW costă 4.319 euro, evacuarea completă ajunge undeva la vreo 4.800 de euro, în timp de powerbox-ul MHtronik costă cam 3.200 de euro, dar doar pentru o putere de 520 de cai-putere. Prin urmare, pe lângă banii pe care îi dai pe un BMW M2, eu zic că trebuie să iei în calcul alți vreo 20.000 de euro pentru a avea acest Manhart MH2 630. Mai ales că motorul este cel de pe un BMW M4.
Una peste alta, Manhart MH2 630 este o mașină care tare aș vrea să o văd în acțiune, pe un circuit. Aaa, iar sticker-le clasice Manhart costă și ele fix 999 de euro. Asta așa, ca fapt divers.
Mai jos ai un test mai vechi pe care l-am făcut prin 2014 cu ceea ce atunci era proaspătul BMW M4 Coupe. Clipul e filmat pe Transfăgărășan, așa că măcar peisajele sunt superbe. Și da, nu uita să te abonezi la canalul nostru de YouTube, dacă nu ai făcut-o deja.