Mission Performance a creat software care extinde autonomia electrică a lui BMW X5 xDrive45e
Modificarea de software propusă de Mission Performance promite extinderea autonomiei electrice oferită de modelul plug-in hybrid BMW xDrive 45e, până spre 70 de mile (112,65 km).
Modelele plug-in hybrid nu oferă încă autonomii electrice foarte generoase. De aceea, nu este de mirare că tunerii specializați în modificări de software au căutat o cale de elibera mai multă autonomie, la fel cum conving constant și motoarele cu ardere internă să producă mai multă putere sau să fie mai eficiente.
Tunerul Mission Performance din California propune un software dezinstalabil, care permite revenirea la setările din fabrică (fiindcă acestea sunt salvate la momentul intervenției). Pe site-ul missiontuning.com se menționează că software-ul creat pentru propulsia plug-in hybrid îi permite SUV-ului BMW X5 xDrive45e să circule în regim electric între 55 și 70 de mile (între 88,5 și 112,65 km). Ca termen de comparație avem autonomia electrică de 30 de mile declarată oficial pe site-ul bmwusa.com, conform estimărilor EPA. În Europa, BMW X5 xDrive 45e este creditat cu autonomie electrică de 67-87 km, conform WLTP.
Mission Performance anunță și prețul de 499,99 de dolari pentru această modificare. Însă nu se precizează nimic despre o posibilă pierdere a garanției. De asemenea, nu se explică dacă surplusul de autonomie este obținut și prin reducerea marjei de siguranță pentru nivelul de încărcare al bateriei litiu-ion. Constructorii stabilesc de obicei ca undeva între 10 și 20% din capacitatea bateriei să nu se folosească, pentru a se proteja durata de viață a bateriei.
Cert este că suntem la începutul acestor practici de tuning pentru propulsiile electrice. Așadar vom reveni asupra acestui subiect deîndată ce apar noi informații.