BMW 540i vs 530d: prețuri similare, performanțe uimitoare
BMW 540i vs 530d este un nou comparativ foto între două versiuni cu prețuri similare ale aceluiași model. În cazul de față, luăm la rost două dintre versiunile de top ale noului Seria 5, ambele echipate cu motorizări de 3,0 litri, cu tracțiune integrală și transmisie automată.
Dacă în cazul comparativului dintre 320d și 320i puterile dezvoltate de cele două versiuni sunt similare, în cazul comparativului BMW 540i vs 530d lucrurile stau puțin altfel. Oricum, atunci când diferența de preț între cele două versiuni este de sub 1.000 de euro, dilema este imposibil să nu apară. Pe scurt, vom vorbi despre cele mai puternice versiuni – diesel și benzină – ale noului Seria 5 despre care avem date legate de prețuri și performanțe dinamice și despre care știm că-și vor face apariția pe piață în luna februarie a anului viitor.
BMW 540i vs 530d: Performanțe, puteri și timpi de reacție.
Trebuie să precizăm de la început faptul că noul BMW Seria 5 Sedan 530i nu mai are sub capotă un motor de 3,0 litri, ci unul de 2,0 litri. Acesta este și motivul pentru care am luat în calcul pentru acest comparativ versiunea 540i. De asemenea, am decis ca în cazul ambelor versiuni să optăm pentru echiparea cu xDrive, în timp ce transmisia automată Steptronic cu opt trepte este oferită în echiparea standard. Așadar, vom începe cu 540i xDrive. Practic, sub capota acestei versiuni vei da cu nasul peste motorul de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, supraalimentat, care dezvoltă nici mai mult, nici mai puțin de 340 de cai-putere între 5.500 și 6.500 de rotații pe minut, iar momentul motor maxim este de 450 Nm și este disponibil începând cu 1.380 rpm și „ține” până la 5.200 rpm. Fapt ce merită apreciat de la sine. Astfel, în condițiile în care este echipat cu sistemul xDrive, BMW 540i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în fix 4,8 secunde și are o viteză maximă limitată electronic la 250 km.
De cealaltă parte, BMW 530d xDrive vine tot cu un motor de 3,0 litri, tot cu șase cilindri în linie, dar a cărui putere maximă este de „numai” 265 CP la 4.000 rpm. Ce pierde la capitolul putere, 530d xDrive compensează la capitolul cuplu. Adică 620 Nm disponibili între 2.000 și 2.500 de rotații pe minut. Așa cum ne și așteptam, diferența în cazul sprintul 0-100 km/h este „uriașă” în cazul de față. Cu un 0-100 km/h în 5,4 secunde, 530d xDrive este mai lent decât 540i xDrive cu 0,6 secunde. Ceea ce, în funcție de cum își măsoară fiecare dintre noi timpul poate să însemne o eternitate sau poate să nu însemne nimic. Noi zicem însă că diferența este una destul de consistentă.
BMW 540i vs 530d: Preț și consum
Deși noul BMW Seria 5 va fi disponibil începând cu luna februarie a anului viitor, avem deja listele de prețuri. În momentul de față, noul BMW 540i xDrive are un preț de listă ce pornește de la 62.280 de euro, cu TVA inclus, în timp ce versiunea fără xDrive este mai ieftină cu 2.640 de euro. BMW 530d xDrive pornește de la 61.380 de euro, cu 58.680 de euro pentru versiunea fără xDrive. Prin urmare, BMW 540i xDrive este cu doar 900 de euro mai scump decât 530d xDrive și vine la pachet cu 65 de cai-putere în plus și cu rafinamentul tipic al motoarelor pe benzină BMW.
Totuși, diferențele în cazul consumului de combustibil sunt destul de mari în cazul comparativului BMW 540i vs 530d. Astfel, cu un consum mediu promis ce variază între 5,0 și 5,4 l/100 km versiunea diesel este mai mult decât frugală. Tot oficial, 540i xDrive consumă în medie între 6,9 și 7,4 l/100 km, ceea ce știm cu toții că e aproape imposibil de realizat în condiții reale. Iar lucrul ăsta se aplică și pentru versiunea diesel. Totuși, de dragul calculelor o să ne prefacem că-i credem pe cuvânt pe cei de la BMW și o să spunem că 540i xDrive consumă, în medie, cu 2,0 l/100 km mai mult decât 530d xDrive. Asta înseamnă că – luând în calcul 5,5 lei pentru fiecare litru de carburant – la fiecare sută de kilometri 540i xDrive te va costa cu 11 lei mai mult decât 530d xDrive. Adică 110 lei pentru fiecare mie de kilometri, 1.100 lei la fiecare zece mii de kilometri și 11.000 de lei la fiecare sută de mii de kilometri. Dacă într-un an presupunem că faci 30.000 de kilometri, 540i xDrive te va costa, anual, 733,3 euro în plus față de 530d xDrive doar în cazul combustibilului. Fapt care, în funcție de buzunarul tău, poate să însemne totul sau nimic.
BMW 540i vs 530d: Ce alegem?
Ipotetic vorbind, dacă mâine mi-ar pica din cer 62.280 de euro, aș alege fără ezitare versiunea pe benzină. Sau nu? Cu 340 CP și 450 Nm, împreună cu tracțiunea integrală și transmisia automată, BMW 540i xDrive trebuie să fie o adevărată bijuterie, atât prin prisma eleganței, cât și a sportivității. Într-adevăr, este foarte probabil ca în condiții reale diferența de consum să fie mai mare decât cei 1,9 l/100 km comunicați oficial de BMW, caz în care și costurile de rulare ar crește semnificativ. Până la urmă, 530d xDrive nu este deloc de neglijat când vine vorba de putere și cuplu, iar cu un 0-100 km/h în 5,4 secunde se descurcă mai mult decât onorabil în orice condiții. Și, ținând cont că vorbim totuși de un Seria 5, parcă sportivitatea nu mai e atât de importantă. Așadar, decizia mea finală este 530d xDrive. Sau 540i xDrive? Chiar nu știu ce aș alege… Tu ce ai alege? Ne poți lăsa un comentariu mai jos, printr-un log-in cu contul de Facebook.