BMW 740i vs 740d: excelență în formă continuată

BMW 740i vs 740d continuă serie de comparative între versiuni diferite ale aceluiași model, de data această cu vârful de gamă al mărcii bavareze.
Comparativul BMW 740i vs 740d vine după ce ieri am vorbit despre alegerea dificilă între noul Seria 5 Sedan 540i și omologul său diesel 530d, iar acum câteva zile vorbeam despre dilema iscată de întrebarea „320i sau 320d”. De data aceasta însă, în cazul comparativului BMW 740i vs 740d luăm în calcul modelul de top din cadrul mărcii, cu două motorizări foarte apropiate când vine vorba de putere, dar și de preț. Iar pentru ca lucrurile să fie așa cum trebuie, ambele versiuni sunt echipate cu xDrive și vin cu ampatament lung.
BMW 740i vs 740d: putere, rafinament și prezență scenică
Diferența între puterile celor două modele este numai șase cai frumoși, iar acest lucru își spune cuvântul când vine vorba despre performanțele dinamice. BMW 740Li xDrive are sub capotă un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și pune la bătaie 326 CP între 5.500 și 6.500 de rotații pe minut, dar și un moment motor maxim de 450 Nm, disponibil între 1.380 și 5.000 de rotații pe minut. Echipat cu transmisia automată Steptronic cu opt trepte, cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, dar și cu cei 140 de milimetri în plus aduși de ampatamentul lung, cele 1,9 tone de metal, carbon și piele accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde și nu se opresc decât atunci când ating limitarea electronică la 250 km/h.
Versiunea diesel nu este deloc mai prejos, astfel că motorul de 3,0 litri livrează 320 CP și 680 Nm încă de la 1.750 rpm, astfel că sprintul 0-100 km/h pentru BMW 740Ld xDrive durează 5,3 secunde, iar viteza maximă este, și în cazul acesta, limitată la 250 km/h. De notat este faptul că 740Ld xDrive este cu doar 10 kilograme mai greu decât 740Li xDrive, fapt ce echilibrează lucrurile. Cel puțin pe hârtie, diferențele dinamice între cele două modele sunt aproape inexistente, dar știm cu toții că motorul pe benzină se va tura mult mai frumos, va suna mai bine și îți va oferi liniștea interioară pe care orice Seria 7 o merită. De cealaltă parte, versiunea diesel vine cu 680 Nm ceea ce e suficient să uiți de turațiile înalte ale benzinei, iar nivelul de rafinament și izolare fonică sunt atât de ridicate în Seria 7 încât zgomotul și vibrațiile diesel-ului sunt aproape complet eliminate.
BMW 740i vs 740d: Prețuri și versiuni de echipare
Atunci când vorbim despre mașini care costă peste 100.000 de euro, lucrurile tind să devină ceva mai nuanțate, mai ales dacă luăm în calcul și versiunile cu ampatament lung. Totuși, BMW 740Li xDrive are un preț de listă ce pornește de la fix 105.960 de euro, cu TVA inclus. BMW 740Ld xDrive pornește de la 108.300 de euro, cu TVA inclus. Astfel, diesel-ul este cu 2.340 de euro mai scump decât benzina. Dar, în timp ce motorizarea diesel este disponibilă doar în combinație cu tracțiune integrală, versiunea pe benzină poate fi configurată doar cu tracțiune spate, caz în care prețul scade cu încă 3.480 de euro. Practic dacă alegi versiunea 740Li (fără xDrive) economisești aproape 6.000 de euro în raport cu 740Ld xDrive. Iar de banii ăștia poți alege multe jucării disponibile pe lista de echipamente opționale.
Dar, revenind la modelele „noastre”, trebuie să luăm în calcul și consumul de combustibil. Da, știm, la peste 100.000 de euro ai crede că nu ar trebuie să mai conteze acest aspect, însă sunt atât de multe Serii 7 cu motoare diesel pe străzi încât e clar că și consumul contează. În regim mixt, 740Li xDrive promite să consume 7,3 l/100 km, în timp ce 740Ld xDrive promite să consume doar 5,0 l/100 km. Ceea ce, în ambele cazuri pare cam imposibil de realizat în condiții normale, dar asta promite BMW. Diferența de consum se traduce într-un cost suplimentar de 12,65 lei la fiecare sută de kilometri, 126,5 lei la fiecare mie de kilometri și 1.265 lei la fiecare zece mii de kilometri. Ținând cont că vorbim despre un Seria 7, probabil că vei parcurge destul de mulți kilometri, astfel că la un rulaj mediu de 30.000 de kilometri pe an, 740Li xDrive te va costa cu 3.796 de lei mai mult decât 740Ld xDrive. Practic, între prețurile de achiziție se amortizează după aproximativ 83.000 de kilometri, adică în aproape trei ani.
BMW 740i vs 740d: ce alegem?
Ei bine, dacă mi-aș permite un BMW Seria 7 nou-nouț, atunci fără nici cea mai mică ezitare, aș opta pentru un motor pe benzină. În cazul de față, între 740Li xDrive și 740Ld xDrive lucrurile sunt și mai simple. De ce? Pentru că aș renunța la tracțiunea integrală și merge pe mâna un 740Li cinstit. Iar cu diferența de aproape 6.000 de euro între un 740Li și un 740Ld xDrive aș mai bifa de pe lista de opționale câteva lucruri. Primul dintre ele ar fi Driving Assistant Plus – 1.945 de euro, cu TVA – care mi-ar fi oferi posibilitatea unui condus semi-autonom și care vine la pachet cu tot alaiul de sisteme de asistență care te-ai putea gândi vreodată. Aș mai plăti 255 de euro pentru cheia cu display și încă 1.212 euro pentru trapa panormaică și încă 560 de euro pentru sistemul de parcare din cheie. Iar la final, pentru 1.477 de euro aș bifa și sistemul de direcție integrală. Dar asta e doar părerea mea. Tu ce ai alege?
Descoperă colecția de ceasuri BMW în magazinul nostru online pe bmwblog.ro/shop:
Urmărește și testul nostru video cu noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive:
