BMW X7 facelift primește faruri „split” și motorizări mild-hybrid

BMW X7 facelift

BMW X7 facelift aduce un nou limbaj stilistic, cu faruri separate în două segmente luminoase. Cel mai mare SUV bavarez beneficiază și de trei motorizări cu sistem mild-hybrid de 48 V.

Cu o combinaţie de exclusivitate, excelenţă dinamică, spaţiu luxuriant şi versatilitate, BMW X7 a devenit rapid cel mai de succes model BMW din clasa de lux. Acum, cel mai mare Sports Activity Vehicle (SAV) al mărcii a fost perfecţionat prin rafinamentului extins al designului, în special o parte frontală cu impact vizual, plus un nou pachet M Sport. La acestea se adaugă jante din aliaj uşor care măsoară până la 23 de ţoli (o premieră din fabrică pentru BMW). Iar postul de conducere a primit sistemul de control/operare iDrive de ultimă generaţie, care include ecran central curbat BMW şi sistem de operare BMW 8.

De asemenea, noul BMW X7 vine cu o gamă extinsă de echipamente standard, sisteme suplimentare de asistare a condusului şi cea mai recentă tehnologie mild-hybrid 48V pentru cele trei variante de motorizare oferite.

Noul BMW X7 este un punct important în expansiunea actuală de produse în segmentul de lux. Noul X7 va fi produs la uzina BMW Group din Spartanburg, centrul de competenţe pentru modelele BMW X din statul american Carolina de Sud. Lansarea pe piaţa mondială a lui BMW X7 facelift va începe în august 2022.

Design exterior: aspect exclusivist, stil progresiv

Alimentat de calităţile sale extrem de versatile, cel mai mare model BMW X convinge atât prin eleganţa pe drum, cât şi prin abilităţile off-road. Modificările extinse de design accentuează exclusivitatea vizuală a celui mai mare model BMW X. Designul său subliniază mai clar ca niciodată statutul noului BMW X7 ca unul dintre modelele emblematice ale mărcii. Partea frontală nou structurată reinterpretează elementele emblematice de design BMW, cum ar fi farurile duble şi grila BMW. În forma lor nou interpretată, aceste caracteristici subliniază poziţia verticală a maşinii şi îi întăresc prezenţa pe drum.

BMW X7 facelift este primul model bavarez cu faruri „split”

Grupurile optice split îşi fac debutul la noul BMW X7. Elementele de lumini LED orizontale amplasate mai sus în partea din faţă găzduiesc luminile de poziţie, cele de zi şi semnalizatoarele. Unităţile LED situate sub ele, pentru faza scurtă şi cea lungă, dau impresia că se retrag în fundal prin carcasa întunecată şi poziţia adânc încorporată în spoilerul faţă şi ies în prim-plan doar atunci când sunt activate. Noile faruri LED cu funcţie matrix adaptivă, cu faza lungă cu efect antiorbitre şi distribuţie adaptivă a luminii, oferă acum şi funcţionalitatea de proiectoare de ceaţă faţă, cu lumină automată pentru vreme rea.

Grilă frontală cu iluminare și stopuri cu efect tridimensional

Iluminarea discretă în cascadă pentru cele două elemente ale grilei BMW aduce construieşte o imagine spectaculoasă şi exclusivă pentru partea frontală a lui BMW X7 facelift. Grila BMW „lconic Glow” este o caracteristică standard a vârfului de gamă BMW X7 M60i xDrive şi va fi oferită ca opţiune pentru celelalte variante de model.

În partea din spate se accentuează stilul modern al blocurilor optice extrem de subţiri, care acum au sculptură tridimensională. Bara cromată elegantă care conectează unităţile de lumini din spate ale noului BMW X7 este închisă sub un capac de sticlă rafinat.

Pachetul M Sport

Nou proiectat, pachetul M Sport opţional pune în lumină şi mai mult proprietăţile dinamice ale BMW X7. Caracteristicile de design specifice M pentru exterior şi interior subliniază în mod clar atributele de performanţă ale BMW X7 M60i xDrive. Vopseaua metalizată M Marina Bay Blue poate fi comandată exclusiv pentru modelul BMW M. O altă completară în gama de culori pentru exterior este Sparkling Copper Grey metalizat. Jantele de 20 de ţoli, din aliaj uşor, sunt dotare standard pe noul BMW X7. Vârful de gamă şi maşinile comandate cu pachetul M Sport vin cu jante M de 21 de ţoli, din aliaj uşor. Jantele opţionale de 23 de ţoli, din aliaj uşor, sunt disponibile din fabrică pentru prima dată pentru un model BMW.

Spaţiu generos, echipare standard extinsă

Sentimentul generos de spaţiu la bordul lui BMW X7 facelift poate fi experimentat pe trei rânduri de scaune. Al doilea rând găzduieşte standard trei pasageri şi oferă opţional două scaune individuale deosebit de confortabile. Scaunele confort încălzite faţă sunt în echiparea standard. Pe pieţele europene, tapiţeria BMW Individual cu piele Merino extinsă este de asemenea inclusă în standard. Pe alte pieţe, specificaţiile standard includ suprafeţele scaunelor în noua decoraţiune Sensafin (nu este disponibilă în Europa). Acest material vegan de suprafaţă de înaltă calitate, cu proprietăţi asemănătoare pielii, are matlasare tridimensională şi perforare a suprafeţei.

Împreună, panoul de instrumente nou proiectat, cu gurile de aerisire subţiri şi o bară de lumină ambientală inclusă standard în partea inferioară a planşei de bord a pasagerului, şi ecranul central curbat BMW aduc o notă modernă interiorului. Bara luminoasă inovatoare completează lumina ambientală. Iluminarea eficientă din spate cu ajutorul unităţilor LED şi a unui grafic care include inscripţia „X7” (sau sigla M la noul BMW X7 M60i xDrive) este un element care amplifică aura de exclusivitate din interiorul habitaclului. Maneta selectorului de viteze are, de asemenea, un design nou şi modern.

Dotări pentru confort și atmosferă de lounge

Gama extinsă suplimentar de echipamente standard pentru noul BMW X7 contribuie la confortul celor de la bord. Pe lângă climatizarea automată pe patru zone, trapa panoramică din sticlă şi sistemul hi-fi, acum include şi scaunele confort pentru conducător şi pasagerul din faţă, un volan Sport îmbrăcat în piele, cu clapete pentru schimbarea vitezelor, şi un nou sertar pentru telefoanele mobile compatibile cu încărcarea wireless.

Printre punctele importante ale listei de opţiuni se numără trapa panoramică din sticlă Sky Lounge (iluminată de unităţi LED), sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround şi noul sistem Travel & Comfort pentru elemente de fixare în spătarele scaunelor faţă. Ventilaţia activă a scaunelor şi o funcţie de masaj sunt disponibile pentru conducător şi pasagerul din faţă. Dacă este comandat noul pachet Comfort, scaunele din al doilea şi al treilea rând pot fi încălzite şi ele, la fel ca volanul şi cotierele pentru conducător şi pasagerul din faţă.

Motoare nou dezvoltate cu cea mai recentă tehnologie mild-hybrid 48 V

Vârf de gamă cu V8 mild-hybrid

Portofoliul de motoare are ca lider un nou V8 pe benzină, de 4,4 litri, pentru vârful de gamă BMW X7 M60i xDrive, care este derivat din motoarele care alimentează modelele de înaltă performanţă provenite de la BMW M GmbH. Tehnologia M TwinPower Turbo şi o galerie de evacuare transversală conferă unităţii de 390 kW/530 CP, cu un cuplu maxim de 750 Nm, o dezvoltare impresionantă a puterii.

Motorizări cu 6 cilindri, cu benzină și diesel

Un motor cu şase cilindri în linie, de ultimă generaţie, îşi face debutul la BMW X7 xDrive40i. Include o varietate de inovaţii pentru procesul de ardere, schimbul de gaze, controlul supapelor, injecţia şi sistemul de aprindere care sporesc atât performanţa, cât şi eficienţa. Puterea noului motor este cu 35 kW/47 CP mai mare faţă de propulsorul precedent, ajungând la un maxim de 280 kW/380 CP, în timp ce cuplul maxim creşte cu 70 Nm la 520 Nm – şi poate creşte la 540 Nm susţinut de sistemului mild-hibrid.

Modificările detaliate ale motorului diesel cu şase cilindri în linie de la noul BMW X7 xDrive40d au adus îmbunătăţiri şi pentru economia de combustibil şi emisii. Puterea maximă a sistemului de propulsie este de 259 kW/352 CP. Cuplul nominal al motorului diesel este de 700 Nm, care poate fi crescut până la 720 Nm cu ajutorul sistemului mild-hybrid.

Sistemul mild-hybrid de 48 V al modelelor BMW X7 facelift

Cea mai importantă caracteristică comună a celor trei motoare este integrarea tehnologiei mild-hybrid 48V de nouă generaţie. În cea mai recentă versiune, această formă de electrificare constă dintr-un starter-generator integrat în cutia de viteză şi care asigură o putere suplimentară de 9 kW/12 CP şi un cuplu suplimentar de 200 Nm. Toate motoarele sunt combinate cu o transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, care include clapete de schimbare pe volan şi o funcţie Sprint. Puterea motorului este transferată către drum prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.

Tehnologia sofisticată a şasiului optimizează agilitatea şi confortul

Suspensia pneumatică adaptivă pe două punţi este combinată standard cu amortizoare controlate electronic pentru a oferi dinamica emblematică BMW, combinată cu un confort excelent în călătoriile lungi. Specificaţiile standard pentru noul BMW X7 M60i xDrive includ, de asemenea, direcţia integrală activă (cu punte spate directoare) şi sistemul Executive Drive cu stabilizare activă a ruliului. Ambele sunt disponibile ca opţiuni pentru modelele cu motorizări cu şase cilindri, la fel ca şi pachetul xOffroad.

Toate sistemele de şasiu au fost reajustate pentru noul BMW X7 pentru a-i permite să acopere cel mai larg spectru posibil între comportament sportiv şi confort la condus. Specificaţiile standard pentru BMW X7 M60i xDrive includ, de asemenea, jante M de 21 de ţoli, din aliaj uşor, şi un diferenţial M Sport în spate. Modelele cu motorizări cu şase cilindri sunt dotate standard cu jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor. Noul BMW X7 este primul model din istoria mărcii care este oferit din fabrică cu opţiunea de jante de 23 de ţoli, din aliaj uşor.

Selecţie extinsă de sisteme de asistare a condusului

Confortul şi siguranţa noului BMW X7 sunt sporite şi mai mult de o selecţie semnificativ extinsă de sisteme automate de condus şi parcare. Noile caracteristici includ gama extinsă de funcţii oferite de sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală, care acum reduce şi pericolul unei coliziuni cu biciclişti, pietoni sau automobile care vin din sens opus. Dacă este comandat tempomatul activ cu funcţie Stop&Go, vor fi incluse şi funcţiile de asistare automată pentru limitarea vitezei, monitorizarea rutei şi recunoaşterea fazei semaforului (anumite sisteme sunt funcţionale pe pieţe restrânse). Nouă este şi funcţia de avertizare la ieşire, care alertează pasagerii cu privire la riscul de coliziune cu alte autmobile în mişcare la deschiderea uşii.

Asistentul de parcare standard include, de asemenea, camera de asistenţă pentru marşarier şi asistentul de marşarier pentru rularea automată cu spatele până la 50m. La maşinile cu Parking Assistant Professional comandat opţional, asistentul de marşarier poate prelua acum sarcina de a conduce maşina pe o distanţă de până la 200 de metri. Noul Trailer Assistant facilitează executarea manevrelor de marşarier atunci când tractaţi o remorcă.

Noul asistent de parcare (Maneuver Assistant) poate stoca manevre care acoperă o distanţă de până la 200 de metri fiecare. Atunci când automobilul ajunge la un punct de pornire memorat, asistentul de manevrare va putea îndeplini toate sarcinile necesare pentru a finaliza manevra, controlând acceleraţia, frânele şi direcţia, precum şi schimbarea vitezei pentru deplasare înainte sau înapoi. În timp ce se efectuează manevra automatizată, conducătorul are responsabilitatea de a monitorizarea împrejurimile automobilului.

BMW iDrive de ultimă generaţie cu ecran central curbat BMW

BMW Live Cockpit Plus standard la noul BMW X7 include cea mai recentă ediţie a sistemului de control/operare BMW iDrive. Se bazează pe sistemul de operare BMW 8 şi cuprinde ecran central curbat BMW, care este format dintr-un afişaj de informaţii de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi un afişaj central cu diagonala ecranului de 14,9 ţoli (37,87 cm). Odată cu noua grupare de display-uri şi setul de abilităţi în continuă extindere ale Asistentului Personal Inteligent BMW, noul BMW iDrive este orientat direct către operare tactilă şi control prin gesturi, precum şi dialog folosind un limbaj natural.

Sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud poate fi comandat ca opţiune cu Augmented View pe afişajul de control. BMW Digital Key Plus, disponibilă opţional, le permite clienţilor să blocheze şi să deblocheze noul BMW X7 cu smartphone-ul Apple iPhone prin tehnologia UWB cu securitate îmbunătăţită şi funcţionare de la distanţă.

BMW X7 facelift: Modelul BMW M, pachetul M Sport şi pachetul M Sport Pro

Un accent clar pe plăcerea de a conduce

Performanţele sportive sunt printre calităţile de bază ale noului BMW X7, alături de confortul său somptuos pe distanţe lungi şi versatilitatea desăvârşită. O nouă versiune a pachetului M Sport este disponibilă pentru modelele BMW X7 xDrive40i şi BMW X7 xDrive40d. Aceasta oferă o alternativă dinamică la eleganţa rafinată a pachetului standard Design Pure Excellence. Cuprinzând caracteristici de design distinctive la exterior şi un interior cu desenat special, acesta creează un aspect sportiv, oferind în acelaşi timp o experienţă intensă de condus.

Vârful de gamă BMW X7 M60i xDrive pune un accent deosebit pe plăcerea dinamică de a conduce. De asemenea, modelul BMW M îşi accentuează în mod clar talentul sportiv printr-o serie de caracteristici de design şi echipare specifice modelului – atât la interior, cât şi la exterior. Un nou pachet M Sport Pro este oferit suplimentar ca evoluţie la pachetul M Sport pentru modelele cu motorizări cu şase cilindri, precum şi pentru de vârf V8.

Noul pachet M Sport oferă un aspect dinamic

Caracteristicile exterioare optimizate aerodinamic şi numeroasele elemente de design într-un finisaj negru lucios au dat tonul pentru aspectul BMW X7 xDrive40i şi BMW X7 xDrive40d cu pachet M Sport opţional. Spoilerul faţă şi difuzorul spate au un design specific M, la fel ca pragurile laterale. Caracteristicile spoilerului frontal includ o admisie de aer inferioară deosebit de mare şi un ornament negru lucios pe marginile exterioare ale Air Curtains. Şinele de plafon, contururile geamurilor laterale, Air Breathers şi benzile ornamentale adiacente de-a lungul pragurilor uşilor şi în spate au, de asemenea, un finisaj negru lucios. Siglele M de pe aripile faţă şi jantele M de 21 de ţoli, din aliaj uşor, cu design twin-spoke şi cu finisaj bicolor, contribuie şi mai mult la aura dinamică. O încrustaţie în Dark Shadow şi finisaje trapezoidale ale ţevilor de evacuare sunt elementele definitorii ale aspectului sportiv al spatelui.

Lista de dotări specifice M pentru interior include plăci iluminate ale pragurilor care poartă sigla M, un volan M din piele, benzi decorative de interior din lemn fin în Fineline Stripe High-gloss Brown, o tapiţerie M a plafonului, de culoare antracit, pedale M din oţel inoxidabil, un suport M pentru piciorul conducătorului şi covoraşe specifice modelului. O siglă M pe afişajul panoului de instrumente şi o cheie specifică M fac parte, de asemenea, din specificaţiile pachetului M Sport.

Model BMW M cu imagine puternică

Caracteristicile exterioare specifice M, inclusiv prizele de aer mari şi detaliile optimizate aerodinamic, contribuie, de asemenea, la imaginea dinamică a noului BMW X7 M60i xDrive. Elementele de design exclusive sunt indicii suplimentare către performanţele remarcabile ale vârfului de gamă. Un logo M pe un fundal negru decorează grila BMW iluminată standard, care include bare negre mate cu faţete lucioase. Oglinzile exterioare M optimizate aerodinamic sunt însoţite de un element ornamental specific modelului, care poartă sigla M lângă Air Breathers de pe aripile maşinii.

Jantele M de 21 de ţoli, din aliaj uşor, cu design twin-spoke şi finisaj bicolor, sunt tot echipare standard pentru noul BMW X7 M60i xDrive. Mergând spre spate, caracteristica remarcabilă o reprezintă finisajele ţevilor de eşapament duble ale sistemului de evacuare, dispuse pe stânga şi dreapta.

Habitaclu cu detalii sport

La interior, specificaţiile pachetului M Sport sunt completate de plăci iluminate ale pragurilor, cu inscripţie „M60i”, un volan M din piele cu cusături în culorile BMW M GmbH, benzi decorative de interior din lemn fin Fineline cu efect de metalic lucios, o bară de iluminare ambientală specifică M şi o tapiţerie M a plafonului, din Alcantara de culoare antracit.

Scaunele M multifuncţionale cu reglaje electrice suplimentare, benzile decorative de interior din fibră de carbon şi capacele oglinzilor exterioare M Carbon sunt disponibile opţional, atât pentru noul BMW X7 M60i xDrive, cât şi în combinaţie cu pachetul M Sport.

Nou: pachetul M Sport Pro şi emblemele „BMW M 50 Years”

Pachetul M Sport Pro oferit pentru prima dată pentru noul BMW X7 evidenţiază şi mai clar caracterul său sportiv. Disponibil ca upgrade opţional pentru pachetul M Sport şi pentru BMW X7 M60i xDrive, acesta cuprinde ornamente extinse M Shadow Line (care adaugă, de asemenea, un contur negru mat pentru grila frontală şi finisaje ale ţevilor de eşapament în crom negru), frâne M Sport, cu etriere de frână negre care poartă sigla M, şi centuri de siguranţă cu cusături contrastante în culorile BMW M GmbH (standard la BMW X7 M60i xDrive). Atunci când este comandat pachetul M Sport Pro, modelele cu motorizări cu şase cilindri sunt echipate şi cu sistem de evacuare M Sport. La noul BMW X7 xDrive40d, acustica plină de emoţie este transferată extrem de autentic la interior.

Un alt detaliu foarte atractiv poate fi adăugat caracteristicilor speciale de design ale pachetului M Sport şi BMW X7 M60i xDrive în anul aniversar al BMW M GmbH. Emblemele „BMW M 50 Years” opţionale pentru capotă, hayon şi capacele butucului amintesc de emblemele clasice de pe primele maşini de curse create de filiala BMW, care a fost fondată în 1972.

BMW X7 facelift: Motoare, transmisii şi BMW xDrive

Noua tehnologie mild-hybrid 48 V aduce un plus de siguranţă şi eficienţă

Noul BMW X7 se dispune cu un portofoliu de trei motoare de ultimă generaţie şi extrem de puternice din noua generaţie modulară a familiei de propulsoare BMW Group Efficient Dynamics. Vârful de gamă este un nou V8 pe benzină, de 4,4 litri, pentru BMW X7 M60i xDrive, derivat din motoarele care propulsează automobilele de înaltă performanţă de la BMW M GmbH. I se alătură două propulsoare cu şase cilindri în linie (fiecare cu o cilindree de 3,0 litri) – un al doilea motor pe benzină nou pentru noul BMW X7 xDrive40i şi un motor diesel actualizat disponibil la noul BMW X7 xDrive40d.

Totodată, sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive maximizează tracţiunea, agilitatea şi stabilitatea direcţională pe orice suprafaţă. Abordarea orientată spre puntea spate, subliniază atributele sportive ale noului BMW X7.

Noua tehnologie mild-hybrid 48 V pentru toate motoarele lui BMW X7 facelift

Electrificarea sub forma tehnologiei mild-hybrid 48 V oferă tuturor motoarelor disponibile pentru noul BMW X7 o dezvoltare a puterii şi mai maiestuoasă şi o eficienţă sporită. Aici, un rol-cheie joacă premiera mondială a transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte, care este disponibilă standard pentru toate variantele noului X7 şi este unică în acest segment.

Instalat în carcasa compactă a transmisiei, ca parte a unui sistem mild-hybrid 48 V, se află un motor electric care ajută motorul termic să ofere o funcţionare cursivă, dinamică şi, în acelaşi timp, eficientă. Sistemul mild-hybrid generează un cuplu de 200 Nm şi o creştere a puterii de până la 9 kW/12 CP, în funcţie de situaţia de condus.

La noul BMW X7 xDrive40i, sistemul mild-hybrid este utilizat şi pentru a asigura un condus electric la viteze foarte mici. Prin urmare, vine cu un sistem acustic de protecţie a pietonilor.

Energia necesară pentru furnizarea impulsului electric este stocată într-o baterie litiu-ion de 48V aflată în compartimentul motor. Se încarcă prin recuperare în fazele de frână de motor şi frânare.

Motor V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo şi eficienţă optimizată la BMW X7 M60i xDrive

La noul BMW X7 M60i xDrive, sistemul mild-hybrid 48 V se conectează cu noul motor V8 pe benzină, de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Genele noului V8 se regăsesc la motoarele utilizate în renumitele modele BMW M şi maşini de curse şi utilizează beneficiile termodinamice ale unui galerii de evacuare transversale, turbocompresoarelor invers simetrice şi răcirii externe a uleiului de motor. Suplimentar, arborelui cotit ranforsat suplimentar, supraalimentarea optimizată suplimentar, noua pompă de ulei şi baia de ulei cu masă redusă au rolul lor în creşterea eficienţei motorului.

Combinaţia dintre motorul termic şi cel electric integrat în transmisia Steptronic Sport cu opt trepte oferă clienţilor beneficiile duble ale răspunsului optimizat şi livrării de putere în timpul acceleraţiei şi eficienţei crescute datorită recuperării adaptive de până la 0,13 g. Intervenţia controlată a motorului electric creşte considerabil şi nivelurile de confort atunci când funcţia Auto Start Stop intervine şi în situaţii de ralanti şi de rulare liberă (coasting). Funcţia de rulare liberă cu motorul termic oprit intervine atunci când este selectat modul ECO PRO al Driving Experience Control.

BMW X7 M60i xDrive se distinge prin performanțe înalte

Cu o putere de 390 kW/530 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm, motorul cu opt cilindri propulsează modelul BMW M de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Aici, dezvoltarea puterii motorului V8 este însoţită de acustica plină de emoţie de la sistemul de evacuare sport disponibil standard. Datele de consumului de combustibil şi emisii de CO2 pentru BMW X7 M60i xDrive sunt de 12,2-13,3 l/100 km şi 278-303 g/km în ciclul WL TP.

Premieră pentru noul motor pe benzină, cu şase cilindri în linie, la BMW X7 xDrive40i

Cu un pachet complet nou de tehnologie la bord, motorul pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie din noua generaţie modulară de unităţi realizează un salt înainte în două direcţii tipic BMW – sporeşte puterea şi reduce emisiile. Făcându-şi debutul la noul BMW X7 xDrive40i, motorul dispune de o multitudine de inovaţii în ceea ce priveşte procesul de ardere, schimbul de gaze, controlul supapelor, injecţia şi sistemul de aprindere. Puterea sa maximă de 280 kW/380 CP este mai mare cu 35 kW/47 CP în comparaţie cu nivelul predecesorului său, în timp ce cuplul maxim creşte cu 70 Nm, la 520 Nm – şi poate fi mărit la 540 Nm cu susţinerea sistemului mild-hybrid.

Ciclul Miller scurtează timpul de deschidere a supapelor de admisie, ceea ce duce la o creştere a eficienţei sistemului de turbocompresoare şi a intercoolerului. Acest lucru reduce semnificativ consumul de combustibil şi nivelurile de emisii pe întreaga gamă de sarcini şi, prin urmare, în condusul de zi cu zi. Efectul este îmbunătăţit şi mai mult prin reproiectarea gurilor de admisie şi a camerei de ardere pentru a optimiza atât formarea amestecului, cât şi eficienţa arderii. De asemenea, utilizarea unei bobine activă cu electronică integrată permite ca sistemul de aprindere să fie adoptat la noul proces de ardere.

Controlul complet variabil al supapelor VALVETRONIC include acum un culbutor comutabil pe partea de evacuare, care permite întreruperea schimbului de gaze, dacă este necesar. În acest fel, cuplul de frecare al motorului la frână de motor poate fi redus cu aproximativ o treime. Prin urmare, atunci când conducătorul eliberează acceleraţia, o proporţie mai mare a energiei de frânare poate fi absorbită de generatorul sistemului mild-hybrid şi alimentată în bateria de 48V prin recuperare.

Distribuție variabilă electrică

Distribuţia variabilă a arborelui cu came VANOS funcţionează acum electric. Aceasta înseamnă că intervalul de reglare poate fi extins pentru a reduce şi mai mult emisiile. Reglarea amestecului este optimizată folosind un nou sistem de injecţie dublă. Pe lângă sistemul de injecţie de înaltă presiune, o parte din combustibil este injectat acum în camerele de ardere printr-un sistem de joasă presiune. Curgerea în interiorul admisiei şi al cilindrilor este realizată cu reducerea formării de particule şi niveluri mai scăzute ale emisiilor de CO2. Iar tehnologia de injecţie oferă motoarelor un sunet mai plăcut şi la ralanti. Dezvoltarea puterii şi a emisiilor beneficiază şi de o nouă galerie de evacuare integrată în chiulasă.

Noul motor accelerează BMW X7 xDrive40i de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde – ceea ce este cu 0,5 secunde mai rapid decât a reuşit modelul predecesor. Această dezvoltare vivace a puterii vine împreună cu un consum de combustibil de 9,2-10,5 l/100 km şi cu emisii de CO2 de 210-240 g/km în ciclul WLTP.

Motor diesel cu şase cilindri în linie actualizat la BMW X7 xDrive40d

Modernizările detaliate ale motorului diesel cu şase cilindri în linie de pe noul BMW X7 xDrive40d au adus îmbunătăţiri şi pentru economia de combustibil şi reducerea de emisii. Pistoanele din oţel în loc de clele din aluminiu permit o presiune de ardere mai mare, în timp ce eficienţa procesului de separare a uleiului a fost îmbunătăţită şi ea. Noul sistem de injecţie directă common-rail funcţionează acum cu injectoare cu supapă solenoidală, care asigură până la 12 injecţii per ciclu de alimentare cu presiune maximă de 2.500 bar.

Sistemul de propulsie general dezvoltă o putere maximă de 250 kW/340 CP. Cuplul nominal al motorului diesel este de 700 Nm, care poate fi crescut până la 720 Nm atunci când intervine sistemul mild-hybrid. Toate acestea permit noului BMW X7 xDrive40d să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. Consum de combustibil este de 7,6-8,7 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 200-230 g/km în ciclul de testare WLTP.

Noua transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, cu Launch Control şi funcţie Sprint

Toate variantele de model ale noului BMW X7 sunt echipate standard cu o nouă transmisie Steptronic Sport cu opt trepte. Schimbările foarte rapide alte treptelor de viteză şi caracteristicile de schimbare mai clare conferă calităţi sportive suplimentare pentru experienţa de condus. Pe lângă clapetele de schimbare a vitezelor de pe volan, această transmisie contribuie şi cu o funcţie Launch Control pentru momentul în care conducătorul doreşte să demareze cu tracţiune optimă şi un fler dinamic maxim.

De asemenea, conducătorii vor putea folosi noua funcţie Sprint atunci au nevoie de un plus de viteză. Aici, transmisia trece automat în treapta de viteză cea mai joasă utilizabilă atunci când conducătorul trage clapeta de schimbare din stânga timp de cel puţin o secundă. În acelaşi timp, toate sistemele de propulsie şi şasiu sunt comutate în cele mai sportive setări şi este activat şi efectul de impuls electric al sistemului mild-hybrid.

Pe lângă electrificarea nou integrată, cea mai recentă generaţie a transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte vine şi cu o serie de alte îmbunătăţiri. De exemplu, eficienţa internă a unităţii şi izolarea de neregularităţile de rotaţie au fost ambele optimizate. În plus, o nouă pompă de ulei de transmisie şi un sistem de amortizoare de torsiune servesc nu doar la creşterea eficienţei, ci şi la liniaritatea schimbărilor şi confortul de condus.

BMW xDrive cu orientarea spre tracţiune spate

Tracţiunea, stabilitatea direcţională şi agilitatea noului BMW X7 sunt îmbunătăţite de sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Acesta foloseşte un ambreiaj multidisc controlat electronic în cutia de transfer, interconectat cu sistemul de propulsie şi cu sistemele de şasiu pentru a distribui puterea între roţile din faţă şi cele din spate, după cum este necesar pentru situaţia de moment. În acest fel, orice tendinţă de supravirare sau subvirare a automobilului este stopată imediat.

Orientarea spre puntea spate a BMW xDrive optimizează atât eficienţa, cât şi proprietăţile dinamice ale modelului SAV. În situaţiile de condus în care tracţiunea integrală nu este necesară, puterea motorului este trimisă numai către roţile din spate. La noul BMW X7 M60i xDrive, această configuraţie şi diferenţialul M Sport disponibil standard lucrează împreună pentru a oferi tipul de performanţă pe care clienţii o aşteaptă de la un BMW atunci când depăşesc limitele dinamice. Diferenţialul autoblocant spate controlat electronic se conectează cu sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Funcţionează prin limitarea egalizării vitezelor de rotaţie ale roţilor pe interiorul şi exteriorul curbei şi astfel optimizează transferul de putere către drum.

Distribuire variabilă a cuplului între punți

Efectul de blocare este setat de sistem între 0 şi 100% – în funcţie de cerinţele situaţiei de condus şi de condiţiile de drum. Distribuţia puterii de antrenare către roata din spate pe partea exterioară a unui viraj trage maşina în curbă şi previne subvirarea înainte ca aceasta să apară – fără ca şoferul să fie nevoit să folosească frânare de corecţie sau să ia piciorul de pe acceleraţie. Practic, puterea motorului este transferată complet către şosea, chiar şi atunci când conducătorul urmăreşte un stil de condus extrem de sportiv. Sistemele de control al frânării şi al tracţiunii intervin la un prag mai târziu.

La automobilele de mare putere cu tracţiune integrală, în special, potenţialul de tracţiune crescut pe puntea din spate înseamnă că este posibilă o configuraţie mai orientată spre spate, deoarece sistemul de tracţiune integrală trebuie să trimită mai puţină putere către puntea faţă. Caracterul automobilului se apropie mult mai mult de cel al unei maşini clasice cu tracţiune spate, dar fără a pierde beneficiile de tracţiune ale xDrive. Drept urmare, aceste modele afişează un nivel îmbunătăţit semnificativ de agilitate şi apetit pentru viraje.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account