Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid – Un nou pas în istoria BMW

Salonu Auto de la Frankurt

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid, ce urmează să fie prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din această toamnă, marchează un nou pas important în istoria de 40 de ani a modelului Seria 3. Și, chiar dacă nu este primul plug-in hybrid al mărcii, noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid are șanse mari să devină cel mai de succes model „eco” al bavarezilor.

După prezentarea oficială a BMW-ului X5 Plug-In Hybrid și după ce am aflat prețurile valabile în România pentru X5 xDrive40e, ne este prezentat noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid. Numit „330e”, noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid pune la dispoziția șoferului o putere maximă de 252 cai-putere și un moment motor maxim de 420 Nm pentru un sprint 0-100 km/h în 6,1 secunde, cu un consum mixt ce variază între 1,9 și 2,1 l/100 km. Prin comparație, un BMW Seria 3 Sedan 330i „convențional”, care este propulsat de un motor de 2,0 litri supraalimentat – ce dezvoltă tot 252 CP – care accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde, noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid promite un consum mixt mai mic cu până la 4,5 l/100 km. Dar probabil că cel mai mare avantaj pe care îl are noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid este că se poate deplasa exclusiv în modul electric pe o distanță de până la 40 de kilometri, iar viteza maximă pe care 330e o poate atinge în modul electric este de 120 km/h.

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid se bazează pe o combinație eficientă între un motor electric și unul pe benzină. Cel pe benzină, cu o capacitate de 2,0 litri, dezvoltă 184 de cai-putere și 290 Nm și este același motor ce echipează versiunea 320i. Alături de motorul TwinPower Turbo, apare și un motor electric ce pune la bătaie 88 CP și 250 Nm, pentru ca în combinație, cele două motorizări să ofere un total de 252 CP și 420 Nm. Motorul electric este poziționat în fața transmisiei automate cu opt rapoarte, ceea ce înseamnă că toate cele opt rapoarte sunt folosite și în cazul în care se rulează exclusiv în modul electric. Acestă soluție de „poziționarea” elemină necesitatea utilizării unui convertor de cuplu, reducând astfel masa mașinii.

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid

Modul de funcționarea al sistemului de propulsie aduce în permanență o funcție numită „electric boost”. Prin această funcție, motor electric suplimentează cuplul cu 100 Nm, iar pentru perioade scurte, sub accelerații puternice, acest cuplu ajunge la 250 Nm. Alături de tracțiunea spate, acest surplus de moment se poate dovedi extrem de util atunci când vorbim despre accelerațiile în reprize, de exemplu. Sau atunci cât te-ai săturat de condus „ecologic” și vrei să duci noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid pe un drum virajat pentru a te bucura de senzațiile plăcute pe care Seria 3 le promite. Bateria responsabilă cu livrarea energiei către motorul electric este poziționată sub portbagaj și se bucură de un sistem de răcire dedicat. Cu o capacitate de 7,6 kWh, bateria permite o autonomie electrică de până la 40 de kilometri și poate fi încărcată, de la o priză casnică, în trei ore și 15 minute. În cazul folosirii unui BMW i Wallbox, timpul de încărcare se reduce la două ore și 15 minute.

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid este echipat cu modulul Driving Experience Control care-ți va permite să selectezi modul deconducere preferat: Comfort, Sport sau Eco Pro. Pe lângă aceste moduri, în cazul noului 330e, șoferul are posibilitatea de a alege și modul de funcționare al sistemul eDrive. Astfel, cel de la volan are la dispoziție trei moduri suplimentare: Auto eDrive, Max eDrive și Save Battery. În primul dintre aceste moduri – Auto eDrive – motorul pe benzină și cel electric funcționează împreună pentru a oferi cel mai bun consum de combustibil și permite o viteză maximă în modul exclusiv electric de până la 80 km/h. De altfel, acesta este și modul în care mașina pornește de fiecare dată. Max eDrive, șoferul noului 330e are la dispoziție exclusiv energia electrică, fiind posibilă o viteză maximă de până la 120 km/h și o autonomie de până la 40 de kilometri. Modul Save Battery conservează energia bateriei sau o crește în cazul în care nivelul de încărcare scade sub 50%. Energie conservată astfel, poate fi utilizată ulterior pentru deplasarea în mediul urban.

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid

Noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid nu este primul astfel de model din segmentul premium. Mercedes-Benz Clasa C Limuzină 350 e este și el o variantă, mai ales că vine echipat tot cu un motor pe benzină de 2,0 litri și cp dezvoltă o putere maximă combinată de aproape 280 de cai-putere. Ca un etalon pentru prețului noului BMW Seria 3 Plug-In Hybrid, putem să ne uităm la rivalul său de la Mercedes, acesta din urmă având un preț de achiziție ce pornește de la 53.208 euro, cu TVA inclus. Prin urmare, ne putem aștepta ca noul BMW Seria 3 Plug-In Hybrid să fie poziționat cam la acealși nivel, ceea ce ar însemna că hibdridul Seria 3 ar fi cu aproximativ 10.000 de euro mai scump decât un Seria 3 Sedan 330i. Dar, probabil că diferența de preț o să se regăsească și în nivelul de echipare, acolo unde 330e are câteva „jucării” în plus.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account