Inteligenţă artificială pentru o calitate mai bună în procesul de vopsire din fabricile BMW Group

Inteligenţa artificială poate aduce o precizie şi mai mare în controlul sistemelor extrem de sensibile din producţia de automobile, aşa cum a demonstrat un proiect-pilot în vopsitoria fabricii BMW Group din München.
Chiar şi cu tehnologia de filtrare de ultimă generaţie, conţinutul celor mai fine particule de praf din liniile de vopsit este influenţat de calitatea aerului ambiental. În cazul în care conţinutul de praf depăşeşte un anumit prag, vopseaua încă umedă ar putea atrage particulele, afectând vizual suprafaţa vopsită.
(Pene de Emu sau struț sunt folosite pentru a se înlătură
particulele de praf de pe caroserie.)
„Soluţiile bazate pe date ne ajută să asigurăm şi să extindem continuu cerinţele noastre stricte de calitate în beneficiul clienţilor noştri. Analiza inteligentă a datelor şi AI reprezintă ajutoare importante în luarea deciziilor pentru echipa noastră atunci când vine vorba de îmbunătăţiri ale dezvoltării procesului. Am depus cereri pentru mai multe brevete referitoare la această tehnologie inovatoare de analiză a particulelor de praf”, explică Albin Dirndorfer, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru caroserii, finisaje şi suprafeţe vopsite.
Două exemple specifice arată avantajele acestei noi soluţii de AI: în cazul în care nivelul de praf este aşteptat să crească într-un anumit sezon sau în perioadele uscate prelungite, algoritmul poate detecta această tendinţă la timp şi este capabil să determine, de exemplu, un moment timpuriu de înlocuire a filtrului. Modele suplimentare pot fi urmărite acolo unde acest algoritm este utilizat alături de alte instrumente analitice. De exemplu, analiza ar putea arăta în plus că instalaţia care foloseşte pene de struţ pentru a îndepărta particulele de praf de pe caroserii trebuie să fie reglată din nou.
Inteligenţa artificială
Utilizarea inteligenţei artificiale (AI) ca tehnologie-cheie este un element integrat în procesul de transformare digitală la BMW Group. Compania utilizează deja AI pe întregul lanţ de valori, ceea ce îi permite să genereze valoare adăugată pentru clienţi, produse, angajaţi şi procese. „Project AI” este centrul de excelenţă al BMW Group pentru analiza datelor şi învăţare automată. Acesta asigură conectivitate rapidă, dar şi schimb de cunoştinţe şi tehnologie în întreaga companie. Prin urmare, „Project AI” joacă un rol important în transformarea digitală continuă a BMW Group şi stă la baza dezvoltării şi scalării eficiente a noilor tehnologii. Portofoliul D³ al BMW Group oferă transparenţă în utilizarea tehnologiilor care iau decizii bazate pe date (Data Driven Decisions, de aici şi denumirea D³). Acesta cuprinde peste 400 de cazuri de utilizare în prezent, dintre care peste 50 au devenit disponibile deja pentru utilizare regulată.
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2019. Cu 2.564.025 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.205.841 BMW, 325.729 MINI şi 5.455 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei au produs aproape un milion de automobile.
Flexibilă şi foarte eficientă, reţeaua de producţie a BMW Group poate reacţiona rapid la variaţiile vânzărilor în regiuni şi pieţe. Competenţa în producţie reprezintă o contribuţie principală la rentabilitatea BMW Group.
Reţeaua de producţie a BMW Group utilizează o gamă de tehnologii digitale inovatoare şi Industry 4.0 (IoT), inclusiv realitate virtuală, inteligenţă artificială şi aplicaţii de imprimare 3D. Procesele şi structurile standardizate asigură că sistemul de producţie oferă mereu aceeaşi calitate premium. În acelaşi timp, BMW Group oferă clienţilor un grad ridicat de personalizare.
