Licitație RM Sotheby’s: Proiectul Hartge F1 – Mercedes-Benz 300 E cu motor de BMW M635CSi

Este o reală onoare când cel mai mare rival îți donează inima lui! De aceea, Hartge F1 este un proiect de colecție din istoria tuning-ului.

De la fondarea sa în 1971, Hartge și-a câștigat o reputație redutabilă în rândul celor mai apreciați tuneri ai mărcii BMW. Iar specialitatea Hartge a fost mereu transplantarea de motoare. Cum ar fi instalarea propulsorului V10 al lui M5 în Seria 3 E90. Dar, chiar și cu asemenea exemple bombastice, Hartge F1 se distinge în rândul celor mai interesante proiecte de tuning.

Hartge F1 este un proiect care câștigă deopotrivă admirația fanilor Mercedes-Benz și BMW. Rivalitatea subiectivă se dizolvă prin evidentul respect pe care acest proiect îl afișează în egală măsură pentru cele două mărci germane.

Pe de o parte avem un Mercedes-Benz 300 E din generația W124. Acesta este unul dintre cele mai elogiate modele din istoria Mercedes-Benz. Pe baza acestuia a fost creat un alt proiect epic de către AMG. Rezultatul au fost legendarele Mercedes-Benz 300 E AMG 6.0 Hammer cu motor V8. Dar, spre deosebire de diversele versiuni ale lui Hammer, Hartge F1 este un automobil unicat. Ceea ce îl va face foarte râvnit când va fi licitat de RM Sotheby’s în cadrul unui eveniment online desfășurat între 3-11 iunie. Acest eveniment online este alternativa digitală pentru licitația care inițial trebuia să aibă loc în Essen. Dar, în condițiile pandemiei, a fost necesară reprogramarea în online.

Fiind tuner specializat în modelele BMW, Hartge a apelat la acea vreme la una dintre cele mai impresionante motorizări oferită în anii ‘80 de constructorul bavarez. Este vorba despre propulsorul M88 cu 6 cilindri în linie, care a dat viață modelelor BMW M1, BMW M635 CSi (E24) și BMW M5 (E28), în diferite versiuni de putere.

Pentru proiectul Hartge F1 s-a utilizat motorul M88 provenit de la BMW M635 CSi. Dar resursele lui au fost crescute de la 286 CP, la 330 CP și 355 Nm. Împreună cu o cutie manuală cu 5 trepte preluată tot de la un BMW Seria 6 (E24), motorul M88 a fost implantat unui Mercedes-Benz 300 E (W124) din 1988. Iar pentru amplificarea abilităților dinamice, sedanului german i-au fost montate suspensii sport de la Bilstein. Conform presei de la acea vreme, Hartge F1 era capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde și atingea 272 km/h.

La același eveniment online organizat de RM Sotheby’s vor mai fi licitate încă două exemplare Hartge. Pe de o parte avem un Hartge Compact V8 4.7. Adică un BMW Seria 3 Compact de la finalul anilor ’90, căruia i-a fost montat în 1999 un V8 de 4,7 litri cuplat la o transmisie manuală. Apoi, licitația mai include și un BMW 635CSi Hartge H6SP din 1983, care a fost creditat cu o viteză maximă de 240 km/h.

Mulțumim pentru generozitatea cu care RM Sotheby’s ne-a susținut oferindu-ne dreptul de a utiliza pozele și informațiile de mai sus pentru realizarea acestui articol în cadrul BMWBlog.ro.

(Courtesy RM Sotheby’s)

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account