MINI Countryman electric va fi primul MINI „Made in Germany” și debutează în 2023

MINI Countryman electric

Viitorul complet electric al MINI va începe în 2023 şi va include şi noul MINI Countryman electric la uzina BMW Group din Leipzig. Aceasta va fi prima dată când un model MINI este produs în întregime în Germania. Automobilul electric versatil este perfect compatibil cu unitatea de producţie sustenabilă a BMW Group din Leipzig, una dintre cele mai moderne şi durabile fabrici de automobile din lume. Ca proiect-pilot al companiei pentru înfiinţarea unei „uzine verzi”, o strategie durabilă pe termen lung pentru generarea şi consumul de energie intră în joc aici.

„Suntem încântaţi să putem preda clienţilor noştri primul MINI „Made in Germany” într-o manieră neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 datorită aprovizionării cu energie durabilă a fabricii. În acest fel, noul MINI Countryman electric demonstrează ceea ce reprezintă brandul: sentimentul go-kart electrificat şi un accent puternic pe o amprentă minimă asupra mediului”, spune Stefanie Wurst, directorul MINI.

Petra Peterhaensel, ca director al uzinei, şi Sonja Hengstler, ca project manager pentru noul MINI Countryman, sunt responsabile la Leipzig pentru transformarea către mai multă mobilitate electrică şi producţie durabilă a componentelor de propulsie electrică, precum şi a întregului automobil. O forţă de muncă de bază de 5.600 de angajaţi produce aproximativ 1.000 de automobile în fiecare zi. Noul MINI Countryman iese de pe linia de producţie din Leipzig alături de BMW Seria 1, BMW Seria 2 Gran Coupé şi BMW Seria 2 Active Tourer. Acest lucru face ca locaţia să fie prima fabrică la care automobilele mărcilor BMW şi MINI sunt produse împreună, demonstrând încă o dată flexibilitate maximă.

MINI Countryman electric face parte din strategia de dezvoltare a electromobilității la nivelul grupului BMW

Extinderea mobilităţii electrice este o parte integrantă a strategiei de dezvoltare durabilă a BMW Group. Astăzi, unul din cinci modele MINI este deja electrificat, o dovadă a entuziasmului fanilor MINI pentru plăcerea de a conduce fără emisii la nivel local. Următoarea etapă majoră şi stimulent pentru uzină este producţia noului MINI Countryman, care va ieşi de pe linia de producţie din Leipzig de la sfârşitul acestui an. Bateriile de înaltă tensiune pentru MINI Countryman electric vor proveni tot de la facilităţile de producţie ale fabricii.

În acest scop, BMW Group îşi extinde capacităţile de producţie de componente de propulsie electrică la locaţia din Leipzig cu opt linii de producţie până în 2024 şi investeşte peste 800 de milioane de euro. Viitoarea zonă de producţie de 150.000 de metri pătraţi pe care vor fi fabricate componente de propulsie electrică reprezintă o investiţie durabilă în viabilitatea viitoare a fabricii de la Leipzig. Extinderea este asociată cu siguranţa locului de muncă şi chiar cu creşterea locurilor de muncă. Până în 2024, peste 1.000 de angajaţi urmează să fie angajaţi în producţia de componente de propulsie electrică.

Angajament pe termen lung pentru dezvoltare durabilă

Dezvoltarea durabilă se află în genele uzinei din Leipzig. O parte din energia necesară producţiei de automobile poate fi generată de cele patru turbine eoliene, fiecare cu o înălţime de 190 de metri, amplasate direct în incinta uzinei de la Leipzig. În 2021, un volum de energie electrică de 21,9 GWh a fost generat din energia eoliană. Aceasta corespunde consumului anual de energie electrică a peste 5.000 de gospodării de trei persoane. Din 2017, energia electrică generată poate fi stocată temporar în ferma de stocare cu baterii în până la 700 de baterii de înaltă tensiune de la modelele BMW i3.

„Viziunea noastră de la Leipzig este decarbonizarea completă a producţiei prin înlocuirea combustibililor fosili cu hidrogen. Uzina BMW Group din Leipzig este prima fabrică de automobile din lume care foloseşte o tehnologie de arzător nou dezvoltată în atelierul nostru de vopsitorie, care poate folosi hidrogen verde în loc de gaze naturale. Hidrogenul este deja folosit în logistica uzinelor din 2013. Astăzi, cinci staţii de alimentare cu hidrogen furnizează energie pentru peste 130 de camioane industriale alimentate cu pile de combustie, cea mai mare flotă din Germania”, subliniază directorul fabricii, Petra Peterhaensel.

Fiind cel mai mare model al mărcii, MINI Countryman electric conduce noua familie MINI într-o eră a mobilităţii electrice fără emisii la nivel local. Transformarea la o marcă complet electrică până în 2030 începe cu această generaţie de modele. Datorită componentelor care economisesc spaţiu, cum ar fi bateria de înaltă tensiune deosebit de plată, care este produsă tot la uzina BMW Group din Leipzig, MINI Countryman va oferi spaţiu suplimentar şi un confort şi mai mare în viitor.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account