BMW X5 a fost cel mai vândut SUV premium din Europa în 2017
BMW X5 continuă să se plaseze pe prima poziție în topul SUV-urilor premium vândute în Europa în 2017, în ciuda unui segment care înregistrează o scădere pentru al doilea an consecutiv. Principalul motiv al acestui declin este, conform analiștilor LMC Automotive, finalul ciclului de viață pentru două modele etalon – X5 și rivalul din Stuttgart, Mercedes-Benz GLE.
La nivel de valori absolute, BMW X5 conduce clasa din care face parte (34.975 unități), fiind urmat de Audi Q7 (30.667) și Volvo XC90 (30.194 unități). Din punct de vedere al brandurilor care domină topul 10 al vânzărilor, cel mai bine situat este Land Rover – Range Rover, cu trei modele ce însumează 57.125 unități, fiind urmat de BMW cu 45.437 unități (X5 și X6), respectiv Mercedes-Benz cu 45.269 unități.
Model | Unități | Evoluție (2017 vs. 2016) | Segment share |
BMW X5 | 34.975 | -6,9% | 14,18% |
Audi Q7 | 30.667 | -9,3% | 12,44% |
Volvo XC90 | 30.194 | -16% | 12,25% |
Range Rover Sport | 26.193 | -8% | 10,62% |
Mercedes-Benz GLE | 22.844 | -16% | 9,26% |
Land Rover Discovery | 16.721 | +28% | 6,78% |
Range Rover | 14.029 | +3,1% | 5,69% |
Mercedes-Benz GLE Coupe | 12.305 | -9,3% | 4,99% |
Porsche Cayenne | 12.021 | -31% | 4,88% |
BMW X6 | 10.462 | -17% | 4,24% |
Deși segmentul SUV-urilor de clasă mare a înregistrat o scădere de 8,8% și în 2017, ajungând la un total de 246.573 unități vândute, analiștii LMC Automotive estimează că începând cu anul 2019 acest segment va înregistra creșteri importante, urmând a bifa 300.000 de unități până în 2021. Această schimbare majoră este anticipată de expansiunea gamei SUV pentru majoritatea constructorilor, precum și reîmprospătarea unor modele extrem de importante. BMW va prezenta în 2018 noua generație X5 și X7, un model complet nou, precum și viitoarea generație a SAC-ului X6. Mercedes-Benz a lansat recent G-Class și va avea din 2018 un aer proaspăt datorită noilor modele GLE, iar Audi va completa gama Q cu un model nou – Q8.
Același studiu realizat de JATO Dynamics a relevat și o dinamică interesantă la nivel de tren de rulare – motoarele diesel au pierdut teren (-10%), ajungând la o cotă de segment de 73%, motoarele pe benzină au crescut ușor, ajungând la 10% cotă din segment, în timp de modelele electrificate au ajuns la o cotă de segment de 16% (în creștere cu 10% față de anul trecut).
Din totalul de 246.573 de SUV-uri premium de clasă mare vândute în Europa anul trecut, 40.564 unități au fost reprezentate de modele electrificate.
La nivel global, Europa a fost a treia piață pentru SUV-urile de clasă mare, după Statele Unite ale Americii (592.800 unități) și China (321.400 unități, în creștere cu 29%). Pe continentul european, cele mai importate piețe pentru acest segment au fost Germania (66.240) și Marea Britanie (64.900), urmate la mare distanță de Italia (16.110) și Franța (14.118).