Audi e-tron quattro concept prefigurează viitorul Audi Q6
Audi e-tron quattro concept vine să întărească informațiilor despre care scriam acum câteva zile, legate de detaliile sistemului electric de propulsie al viitorului Audi Q6. De data aceasta, informațiile vin pe o cale oficială, iar Audi ne prezintă primele schițe de design ale lui Audi e-tron quattro, concept ce va fi prezentat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Așa cum spuneam și mai devreme, viitorul Audi Q6 își va face apariția în 2018 și va fi primul SUV complet electric produs în serie de Audi. Până atunci însă, Audi e-tron quattro concept prefigurează viitorul „SUV Coupe” ale celor de la Audi care va rivaliza direct cu BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe. Conceput de început pentru a fi un vehicul complet electric, Audi e-tron quattro concept are toate șansele să devină un pionier în segmentul său. Ce-i drept, ar fi fost puțin ciudat ca Audi să intre în horă cu X6 și GLE Coupe, dar să nu aducă nimic nou. Din punctul meu de vedere, strategia lor este una destul de bună, chiar dacă asta înseamnă că intră în „luptă” cu o întârziere foarte mare. Audi e-tron quattro concept obține un coeficient aerodinamic de numai 0,25, ceea ce înseamnă un record în segemntul SUV-urilor. Pe de altă parte, vorbim despre un concept, așa că nu putem să luăm foarte în serios acest coeficient aerodinamic. Pe de altă parte, Audi e-tron quattro concept are o caroserie cu elemente mobile, care își pot schimba poziția astfel încât să ofere cea mai mică rezistență la înaintare. Noutatea constă în faptul că aceste elemente nu implică doar partea frontală a conceptului, ci și lateralul și partea din spate, iar elementele de sub mașină sunt complet închise.
Din nou, se vehiculează o autonomie electrică de peste 500 de kilometri pentru Audi e-tron quattro concept și implicit pentru viitorul Audi Q6. Parteneriatul încheiat de Audi cu LG și Samsung s-ar putea să fie câștigător în materie de tehnologia bateriilor. În momentul de față – sau cel puțin pentru Audi e-tron quattro concept -, bateria litiu-ion de mari dimensiuni este poziționată între cele două axe, sub spațiile destinate cele patru pasageri ce ar avea loc în concept. Așa cum era și normal, acestă poziționare oferă un centru de greutate mai jos și implicit o mai bună ținută de drum. Se pare că sistemul de propulsie este preluat de la Audi R8 e-tron și utilizează trei motoare electrice: unul pentru puntea față și două pentru puntea spate. Probabil că în curând vom vedea și imaginile oficiale cu Audi e-tron quattro concept, nu doar cele câteva schițe de design pe care le avem la dispoziție acum.
Citește și informațiile despre primul BMW X5 plug-in hybrid: