Se licitează exemplarul BMW M1 care a aparținut fondatorului trupei Boney M

Licitația online NEC Classic, susținută de Silverstone Auctions în 13 și 14 noiembrie 2020, va avea printre vedetele motorizate un BMW M1 (E26) din 1980, care l-a avut ca prim proprietar pe fondatorul trupei Boney M.
Conform informațiilor publicate pe site-ul Silverstone Auctions, se estimează că acest exemplar BMW M1 va fi licitat cu o sumă cuprisă între 385.000 și 435.000 de lire sterline. Iar această valoare este justificată atât de istoria pe care modelul M1 a scris-o pentru marca BMW, cât și de istoricul și specificațiile speciale ale acestui exemplar licitat în cadrul NEC Classic.
După cum este amintit și în comunicatul Silverstone Auctions, povestea modelului sport cu motor central a demarat în 1977, când BMW a început proiectul M1 în parteneriat cu Lamborghini. Se dorea construirea unei mașini de competiții pentru Grupa a 5-a, folosindu-se propulsorul bavarez de 3,5 litri cu 6 cilindri în linie și 24 de supape. Gianpaolo Dallara, din cadrul Lamborghini Design a trasat configurația inițială a șasiului tubular. Și au fost construite 7 prototipuri.
Regulile de omologare impuneau construirea a 400 de exemplare M1 pentru șosea. Însă în 1978 BMW avea să mute proiectarea mașinii de serie în cadrul diviziei sale Motorsport, din Munich. Aici a continuat dezvoltarea proiectului. Caroseria din fibră de sticlă avea designul semnat de Giorgetto Giugiaro. Iar motorul a beneficiat de viziunea lui Paul Rosche. Propulsorul a primit îmbunătățiri precum sistemul de injecție mecanic Kugelfischer Bosch și sistemul de aprindere proiectat de Magneti-Marelli. De asemeneam BMW M1 dispune de transmisie ZF cu 5 trepte și diferențial cu alunecare limitată. Acestea ajută la strunirea celor 277 CP și 330 Nm produși de motor. Cu aceste specificații, modelul sport cu motor central atingea o viteză maximă de 260 km/h.
Per total au fost construite 53 de exemplare M1 pentru competiții și 400 pentru șosea. În februarie 1980, un exemplar BMW M1 nou-nouț, cu specificații pentru șosea, a fost cumpărat de Franz Reuther, cunoscut în industria muzicală sub numele de Frank Farian. Producătorul și compozitorul german este celebru pentru că a fost membru fondator al trupei Boney M, iar ulterior a fondat și produs trupele Milli Vanilli și La Bouche.
Interesant este că domnul Franz Reuther a schimbat look-ul modelului M1 de șosea în cel al modelelor de competiție BMW M1 Procar, care aveau caroserie evazată și eleron imens. Mai exact, Silverstone Auctions precizează că Franz Reuther a cheltuit o sumă importantă apelând chiar la divizia BMW Motorsport pentru a face această transformare. Mașina dispune și de jantele de 17 inch tipice M1 și are un sistem audio Becker Mexico cu egalizator Clarion.
După, domnul Franz Reuther, acest exemplar BMW M1 a mai avut doi proprietari, înainte de a fi cumpărat de vânzătorul actual. În septembrie 2020 mașina a fost înscrisă în concursul din cadrul Salon Privé. S-a bucurat de un succes deosebit. A obținut locul doi la categoria mașinilor din anii ’70 și a fost votat cel mai bun din show de către proprietarii prezenți la eveniment.
Mai multe detalii despre acest exemplar BMW M1, precum și despre licitația online NEC Classic vă invităm să aflați accesând site-ul silverstoneauctions.com
