20 de ani de modele decapotabile – MINI Cabriolet şi MINI Roadster

20 de ani de modele decapotabile – MINI Cabriolet şi MINI Roadster

MINI Cabriolet şi MINI Roadster sunt propunerile mărcii pentru condusul decapotabil. Ambele modele combină şarmul irezistibil al mărcii britanice premium, fascinantul sentiment „go-kart” și experiența aparte a condusului în aer liber.

Versiunea clasică Mini nu a avut parte de un model decapotabil până nu a împlinit 34 de ani. Varianta cabriolet s-a alăturat portofoliului mărcii britanice în urmă cu exact 20 de ani, cu o serie limitată de numai 1.000 de unităţi. În 2004, pasionaţii decapotabilelor au savurat apariţia MINI Cabriolet cu proporţiile şi particularităţile de design tradiţionale, dar şi cu un acoperiş operat electrohidraulic. Imediat, MINI Cabriolet s-a impus ca lider de piaţă segmentul său. La fel de atractiv este cel de-al şaselea model din portofoliul mărcii, MINI Roadster, un decapotabil cu două locuri, încă o dată o premieră pentru MINI.

Acum MINI are o ofertă deosebit de interesantă pentru pasionații condusului decapotat, un cabriolet clasic, cu patru locuri, și roadster cu o imagine deosebit de dinamică. Care dintre aceste două modele oferă cea mai impresionantă experienţă a condusului depinde în totalitate de preferinţele personale. În ceea ce priveşte deschiderea către soare, MINI Cabriolet poate fi decapotat parţial – până la 40 de centimetri – prin apăsarea unui buton şi complet deschis în doar 15 secunde. Aici, datorită operării manuale, MINI Roadster are un avantaj de viteză. Printr-o singură mişcare, soft topul este pliat şi stocat în spaţiul din spatele scaunelor. Opţional există şi un mecanism semiautomat de deschidere/închidere, care necesită doar desprinderea acoperişului şi securizarea cadrului parbrizului.

Niciunul dintre modele nu face compromisuri atunci când este vorba de siguranţă. Cele două bare de protecţie din oţel aflate în spatele scaunelor şi cadrul foarte rigid al parbrizului formează un habitaclu stabil în MINI Roadster. Siguranţa în caz de accident este bazată pe acelaşi principiu şi la MINI Cabriolet, barele de protecţie la răsturnare – o singură secţiune – se activează automat, fiind situate în spatele tetierelor spate.

Prin aceasta se permite utilizarea unei deschideri generoase între portbagaj şi secţiunea pasagerilor, astfel că MINI Cabriolet se bucură de o versatilitate suplimentară. Volumul portbagajului este de 125 de litri când acoperişul este rabatat, respectiv 170 de litri când este folosit. La acest capitol, MINI Roadster este câştigătorul disputei datorită unei capacităţi de stocare de 240 de litri – impresionant de generos pentru această categorie de automobil. Totuşi, lucrurile stau sensibil diferit atunci când spătarul divizat al banchetei de la MINI Cabriolet este rabatat. Prin această mutare, volumul maxim al portbagajului creşte la 660 de litri.

La ambele modele, un soft top uşor şi ranforsările suplimentare ale caroseriei asigură un nivel ridicat de rigiditate torsională şi un centru de greutate coborât, ceea ce permite o agilitate crescută la trecerea rapidă prin viraje. MINI Roadster este ceva mai radical atunci când este vorba de combaterea fluxului de aer. Montanţii A sunt mai puternic înclinați, iar eleronul spate activ se deschide automat la viteze de peste 80 km/pentru a optimiza echilibrul aerodinamic.

Totuşi, modelul cu patru locuri are o ofertă mai bogată în ceea ce priveşte portofoliul de motorizări. Gama începe cu MINI One Cabriolet (72 kW/98 CP), continuă cu MINI Cooper D Cabriolet (82 kW/112 CP), MINI Cooper Cabriolet (90 kW/122 CP) şi MINI Cooper SD Cabriolet (105 kW/143 CP), pentru a se încheia cu MINI Cooper S Cabriolet (135 kW/184 CP). Toate versiunile MINI Roadster cuprind numele lui John Cooper – legendarul designer de maşini sport – în denumirea modelelor. Portofoliul cuprinde MINI Cooper Roadster, MINI Cooper D Roadster, MINI Cooper SD Roadster şi MINI Cooper S Roadster. Toate motoarele sunt combinate standard cu transmisie manuală cu şase trepte, iar opţional este disponibilă şi o cutie de viteze automată cu şase rapoarte.

Mai mult, ambele variante de caroserie dispun de o versiune extrem de sportivă. Atât la MINI John Cooper Works Cabriolet, cât şi la MINI John Cooper Works Roadster, un motor turbo de 155 kW/211 CP dezlănţuie un entuziasm incredibil pentru orice călătorie cu automobilul decapotat.

[Sursa: MINI]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account