Viitorul BMW M3 a început testele pe circuitul Nurburgring

Deși poartă camuflaj amplu, viitorul BMW M3 cu nume de cod G80 a fost ușor de surprins tocindu-și cauciucurile pe circuitul de la Nurburgring.

Aripile evazate și evacuările duble nu lasă urme de dubiu că în aceste poze, publicate și de bimmerpost.com, vedem noul BMW M3 G80. Însă, zvonurile despre specificațiile sale tehnice nu oferă la fel de multă certitudine. Se vehiculează destule informații, iar toate dau drept sigur faptul că motorul va avea 6 cilindri în linie și cilindree de 3 litri, fiind o evoluție a agregatului S58. Va fi același propulsor pe care îl va folosi mai întâi BMW X3M, prima variantă M a SUV-ului. Dacă X3M va debuta cel mai probabil pe parcursul lui 2018, pentru M3 G80 vom aștepta până cel târziu la salonul auto de la Frankfurt, din 2019. Este plauzibil, având în vedere că noua generație BMW Seria 3 ar putea fi dezvăluită cel mai devreme spre finalul acestui an, ori în prima parte a anului viitor.


Revenind la motorizarea lui BMW M3 G80, cele mai optimiste zvonuri anunță aproape 500 CP, în timp ce estimările pesimiste vorbesc despre 465 CP. De exemplu, bimmerpost.com estimează că noua evoluție a propulsorului S58 va dezvolta 450-460 CP în cazul lui BMW X3M, urmând ca versiunea sa pentru M3 să producă și mai mulți cai putere.
În ceea ce privește potențiala electrificare a motorului, se vorbește fie de un sistem mild-hybrid sub forma unui sistem electric de 48 volți, fie de turbine asistate de un motor electric, pentru un răspuns și mai prompt. Autocar.co.uk spune că surse din cadrul diviziei BMW M au declarat că sistemul mild-hybrid de 48 de volți, cu un motor conectat la cutia de viteze este doar o speculație. În schimb, autocar.co.uk precizează că M3-ul va fi oferit standard cu transmisie manuală și opțional cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Publicația britanică spune că a mai aflat și faptul că până la urmă M3-ul va avea doar tracțiune pe puntea spate. Sursele Autocar ar fi zis că s-a renunțat la planul utilizării unui sistem de tracțiune integrală, din cauza costurilor și greutății crescute. Și injecția cu apă folosită de actualul M4 GTS ar putea fi o tehnologie prea costisitoare și specifică utilizării pe circuit, pentru a fi preluată în producția de serie mai mare. Însă nu ar fi de mirare dacă s-ar recurge la ea pentru versiunile ultra-performante ale viitorului M3.
Noul M3 va fi construit pe o evoluție a platformei CLAR, folosită și de viitoarea Serie 3. Platforma CLAR este regăsită inclusiv la actualele modele de performanță, BMW M5 și BMW M760Li. În cazul lui M3 G80 vor fi fabricate cât mai multe elemente din aluminiu și oțel cu rezistență torsională înaltă și se zvonește că plafonul de din fibră de carbon ar putea fi oferit standard.

CLICK AICI pentru a comanda accesoriile preferate din colecția BMW Motorsport.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account