BMW Group se aprovizionează cu cobalt în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro din Maroc
BMW Group, în extinderea continuă a mobilităţii electrice, dezvoltă aprovizionarea directă a cobaltul de care are nevoie ca materie primă principală pentru celule de baterii. Recent, BMW Group a semnat un contract de aprovizionare cu compania minieră marocană Managem Group. „Contractul are o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro”, a declarat Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG responsabil pentru reţeaua de aprovizionare şi furnizori.
Cu această comandă, BMW Group va asigura aproximativ o cincime din nevoile sale de cobalt pentru a cincea generaţie a trenurilor de rulare electrice. Compania va acoperi restul de patru cincimi din nevoile sale de cobalt din Australia. Contractul dintre BMW Group şi Managem Group este pe o durată de cinci ani (2020-2025). În ianuarie 2019, la Marrakesh, cele două companii au semnat deja un memorandum de înţelegere privind achiziţia directă de cobalt din Maroc.
„Cobaltul este o materie primă importantă pentru mobilitatea electrică. Prin semnarea acestui contract de aprovizionare cu Managem, continuăm să ne asigurăm nevoile de materii prime pentru celulele de baterii”, a declarat Wendt. „Continuăm sistematic electrificarea flotei noastre de automobile. Până în 2023, ne propunem să avem 25 de modele electrificate în portofoliu – mai mult de jumătate dintre ele urmând a fi complet electrice. Nevoia noastră de materii prime va creşte în concordanţă cu aceasta. Doar pentru cobalt, ne aşteptăm ca nevoile noastre să se tripleze până în 2025.”
Dezvoltarea durabilă joacă un rol important în extinderea mobilităţii electrice
Dezvoltarea durabilă şi securitatea aprovizionării sunt factori importanţi pentru mobilitatea electrică. „Pentru noi, extracţia şi prelucrarea etică ale materiilor prime încep chiar de la începutul lanţului de valori: ne preocupăm de tot lanţul de furnizare a celulelor de baterii, care se extinde până la mine”, a declarat Ralf Hattler, vicepreşedinte executiv BMW AG pentru achiziţionarea de produse şi servicii indirecte, materii prime şi parteneri de producţie. Respectarea standardelor de mediu şi a drepturilor omului este prioritatea principală. „Dezvoltarea durabilă este un aspect important al strategiei noastre corporate şi joacă un rol important în extinderea mobilităţii electrice. Suntem pe deplin conştienţi de responsabilităţile noastre. Cobaltul şi alte materii prime trebuie extrase şi prelucrate în condiţii responsabile din punct de vedere etic”, a subliniat Wendt. Cele mai înalte standarde de dezvoltare durabilă sunt aplicate la Managem Group în extracţia de cobalt.
Pe site-ul său (detalii aici), BMW Group publică deja ţările de origine pentru cobaltul pe care îl foloseşte. Pentru a cincea generaţie de celule de baterii, compania şi-a restructurat lanţurile de furnizori şi, cu începere din 2020, se va aproviziona direct cu litiu, dar şi cu cobalt, urmând a pune aceste materii prime la dispoziţia celor doi producători ai celulelor de baterii, CATL şi Samsung SDI. Acest lucru asigură transparenţă deplină faţă de locul din care provin materiile prime. De asemenea, BMW Group va înceta cu începere din 2021, să mai folosească pământuri rare în trenurile sale de rulare electrice o dată cu cea de-a cincea generaţie. „Aceasta înseamnă că nu vom mai depinde de disponibilitatea lor”, a spus Wendt.
Competenţă internă vastă de-a lungul întregului lanţ de valori al celulelor de baterii
BMW Group deţine o competenţă internă vastă pe întregul lanţ de valori pentru tehnologia celulelor de baterii. În noiembrie 2019, compania a inaugurat Centrul de Competenţă pentru Celule de Baterii la München, cu obiectivul de a evolua tehnologia celulelor de baterii şi de a o introduce în procesele de producţie. Producţia prototipurilor de celule de baterii face posibilă analiza şi înţelegerea completă a proceselor de creare a valorii celulelor. „Dacă vom produce chiar noi celulele în număr mare la o dată ulterioară, acest lucru va depinde de cum se dezvoltă piaţa furnizorilor”, a spus Wendt.
BMW Group va obţine celule de baterii pentru trenurile de rulare electrice din a cincea generaţie de la CATL (volumul comenzii: 7,3 miliarde de euro, perioada contractului: 2020-2031) şi Samsung SDI (volumul comenzii: 2,9 miliarde de euro, perioada contractului: 2021-2031). „Acest lucru ne va asigura necesarul pe termen lung de celule de baterii. Fiecare generaţie de celule este acordată producătorului cu tehnologia de vârf şi cele mai competitive aspecte economice la nivel mondial. Acest lucru asigură că avem mereu acces la cea mai bună tehnologie posibilă privind celulele de baterii”, a adăugat Wendt.
Un aspect decisiv pentru BMW Group: pe măsură ce mobilitatea electrică devine tot mai importantă, accentul reducerii CO2 se mută în procesul de producţie. Prin urmare, ca lider în dezvoltare durabilă, BMW Group a ajuns la un acord contractual cu producătorii de celule că aceştia vor utiliza doar energie verde pentru fabricarea celulelor de baterii de a cincea generaţie pentru BMW Group. Prin aceasta, compania are garanţia că va economisi aproximativ 10 milioane de tone de CO2 în următorul deceniu. În special, producţia bateriilor de înaltă tensiune, realizată cu consum mare de energie, este o pârghie majoră şi foarte eficientă pentru reducerea CO2, deoarece până la 40% din emisiile unui automobil electric (BEV) provin numai din producţia de celule de baterii. Acesta este aşadar capitolul spre care BMW Group îşi concentrează eforturile.
BMW Group produce bateriile intern la uzinele sale din Dingolfing (Germania), Spartanburg (SUA) şi la uzina BBA din Shenyang (China). BMW Group a localizat producţia de baterii şi în Thailanda, unde colaborează cu Dräxlmaier Group.
Pentru a accesa tehnologia de celule vitală pentru mobilitate electrică, BMW Group a format un consorţiu tehnologic cu producătorul suedez de baterii Northvolt şi Umicore, un dezvoltator belgian de materiale pentru baterii. Colaborarea se va concentra pe crearea unui lanţ de valori durabil de la un capăt la altul pentru celulele de baterii din Europa, extins de la dezvoltare, la producţie, până la reciclare. În faţa cererii în creştere rapidă pentru celulele de baterii, reciclarea componentelor bateriei şi reutilizarea vastă a materiilor prime vor fi, pe cât posibil, cea mai bună modalitate de închidere a buclei materialelor.
BMW Group ca pionier de mobilitate electrică – 25 de modele electrificate în 2023
Compania va avea 25 de modele electrificate în portofoliul său până în 2023. Arhitecturile flexibile de automobile pentru maşini full electrice, plug-in hybrid şi modele cu motoare termice permit companiei să reacţioneze rapid la schimbarea condiţiilor şi să formeze baza acestui lucru. Mai mult de jumătate dintre cele 25 de modele vor fi full electrice. BMW Group îşi va dubla vânzările de automobile electrificate între 2019 şi 2021 şi anticipează o curbă de creştere abruptă până în 2025: vânzările globale ale modelelor noastre electrificate ar trebui să crească în medie de peste 30% în fiecare an. În Europa, compania urmează o logică ambiţioasă de creştere: până în 2021, automobilele electrificate ar trebui să constituie un sfert din flota noastră de maşini noi, ajungând la o treime în 2025 şi la jumătate din vânzările noastre în 2030.
Ca pionier al mobilităţii electrice, BMW Group este deja un furnizor principal de automobile electrificate. Până la sfârşitul anului 2019, compania avea peste jumătate de milion de maşini plug-in hybrid şi electrice pe şosele. Până la finalul anului 2021, BMW Group va oferi cinci automobile full electrice în producţia de serie. Pe lângă BMW i3, cu peste 160.000 de unităţi produse până în prezent, a început şi producţia MINI Electric la uzina din Oxford în 2019. Aceasta va fi urmată în cursul acestui an de BMW iX3, model full electric produs la Shenyang (China), şi, în 2021, de BMW iNEXT, fabricat la Dingolfing, şi BMW i4, la uzina din München.