MANHART MH7 400d: Versiune de 405 CP pentru diesel-ul BMW 740d xDrive

Ce faci dacă în urmă cu câțiva ani ți-ai cumpărat o Seria 7 diesel, pe vremea când conștiința te mai lăsa să arzi motorină? Păi ai cam două variante. Ori scapi de ea, asumându-ți că devalorizarea ei este substanțială. Ori o etalezi cu și mai mult tupeu, ducând-o la un tuner, care stoarce tot ce poate din diesel-ul bavarez.

Când vine vorba de forță brută, vedeta între motoarele diesel bavareze este propulsorul de 3 litri cu 4 turbine, care dezvoltă în serie 400 CP și 760 Nm pentru modele precum BMW 750d xDrive. Însă tunerii nu uită nici de potențialul variantei mai „domolite”, adică motorul lui 740d xDrive, care folosește 2 turbine în loc de 4 pentru a da suflu motorului de 3 litri. Cel mai recent exemplu este MANHART MH7 400d, un model dezvoltat pe baza Seriei 7 pre-facelift.

Noua propunere de tuning oferită de MANHART Performance pentru BMW Seria 7 a crescut resursele motorizării 740d peste cotele lui 750d. Motorul diesel de 3 litri cu 6 cilindri în linie este supraalimentat cu două turbine cu geometrie variabilă, una pentru presiune joasă și alta pentru presiune înaltă. De asemenea, are sistem de injecție directă common-rail cu presiune de până la 2.500 bar. Cu aceste tehnologii, 740d xDrive produce 320 CP și 680 Nm pentru modelul BMW Seria 7 dinainte de facelift. Astfel, a constituit o bază de lucru foarte bună pentru MANHART Performance. Tunerul a modificat electronica motorului și a instalat propriul kit turbo de performanță. Iar rezultatul a fost creșterea puterii și cuplului până la 405 cai și 790 Nm, ceea ce depășește resursele lui 750d xDrive.

MANHART Performance nu oferă detalii despre cât de mult sunt îmbunătățiți timpii de accelerare ai modelului 740d, care în varianta de 320 CP demarează de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde (sau 5,4 secunde, pentru modelul cu ampatament lung BMW 740Ld xDrive). Dar, pot fi bănuite performanțe chiar ceva mai bune decât reușește modelul de serie BMW 750d xDrive cu 4 turbine și 400 CP. Acesta sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde.

Un avantaj al lui MANHART MH7 400d este și faptul că tunerul a optimizat și răspunsul transmisiei automate cu 8 trepte. Iar opțional oferă modificări și pentru sistemele de evacuare și frânare.

Prestanța sportivă a sedanului de lux este amplificată de MANHART Performance și prin noi reglaje ale suspensiei pneumatice ale modelului standard. Mai exact, este redusă garda la sol cu 20-30 de milimetri. Iar caroseria pare tolănită pe roți și mulțumită jantelor din aliaj MANHART Venturi, care au dimensiuni de 10×22 și 11×22 inch. Totodată, roțile includ și distanțiere H&R de 15 milimetri.

Aspectul dinamic este completat de elementele din fibră de carbon pe care MANHART Performance le propune pentru BMW Seria 7. Este vorba despre extensiile pentru spoilerul din față și marginea portbagajului.
De asemenea, se remarcă detaliile aurii tipice MANHART Performance, precum contururile jantelor și abțibildurile pentru caroserie.

Nu în cele din urmă, MANHART Performance menționează că la cererea clienților poate oferi și diverse opțiuni de personalizare a interiorului.

Sursa pozelor și informațiilor: manhart-performance.de

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account