Zvon: BMW M5 CS a fost surprins în teste pe circuitul Nurburgring
Dacă până acum superlativul modelului BMW M5 purta în coadă denumirea Competition, se pare că noua sa generație va împinge și mai departe sportivitatea.
Site-ul motor1.com a obținut via CarPix poze cu un prototip BMW M5 surprins în timpul testelor desfășurate pe circuitul Nurburgring. Mașina nu ar fi atras atenția dacă nu ar fi avut două detalii intrigante. Deși nu purta camuflaj, M5-ul avea atât o antenă suplimentară care lasă de înțeles că este o mașină de test a constructorului german, cât și un eleron de dimensiuni crescute, lipit de hayon într-un mod chiar brut. Însă nu pare doar o improvizație. Acest eleron are decupajul identic cu al celui regăsit la edițiile M3 și M4 CS. Iar asta a fost tot ce trebuia pentru a da foc la zvonuri. Practic, este primul indiciu că BMW ar pregăti o versiune CS și pentru M5. Ar fi o premieră pentru acest model. Dar strategia de marketing ar fi de înțeles, pentru că ar servi atât reputației, cât și succesului comercial.
CLICK AICI pentru a vedea pozele publicate de motor1.com!
Zvonul că prototipul surprins pe Nurburgring este o versiune care caută orice plus de performanță este susținut și de faptul că acesta avea sistemul de frânare M cu discuri din carbon și ceramică. Acest sistem de frânare se remarcă prin etrierele vopsite în auriu și prin faptul că reduce cu 23 de kg greutatea mașinii, oferind o rezistență mai mare la solicitările dure tipice mersului pe circuit.
Noul BMW M5 a primit deja o versiune Competition, numai bună să-i țină piept principalului concurent: Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ (V8, 4 litri, twin-turbo, 612 CP) .
Propulsorul V8 biturbo de 4,4 litri al lui M5 Competiton livrează un plus de 25 CP și față de modelul standard. Oferă astfel 625 CP pentru performanțe năucitoare: 0-100 km/h în 3 secunde, 0-200 km/h în 10,8 secunde (cu 0,3 s mai repede decât M5-ul standard). Desigur, BMW M5 Competition beneficiază și de reglaje și modificări la nivelul suspensiilor, amortizoarelor și arcurilor, pentru o ținută de drum și mai sportivă.
O eventuală variantă BMW M5 CS ar accentua și mai mult caracterul sport și este de așteptat să crească herghelia de sub capotă cu câțiva zeci de cai.