BMW F22 Eurofighter – Drifterul suprem
Cea mai spectaculoasă mașină de drift din lume este un BMW Seria 2 și are peste 800 CP.
În Letonia driftul este sportul rege. Nu știm cum s-a ajuns aici într-o țară cu puțin peste două milioane de locuitori, renumită pentru disprețul față de ruși și pentru cea de-a șaptea cea mai înaltă femeie din lume, dar driftul are parte de o atenție baltico-japoneză aici, atenție care naște unele dintre cele mai spectaculoase drift grand prix-uri din lume și unele dintre cele mai tari mașini construite pentru scopul derapajelor supreme. Probabil că asta se întâmplă în țările prea mici pentru a se atașa de fotbal, în prezent un sport al cocotelor masculine.
Lumea nu vine la drift pentru a vedea o paradă de frizuri și tatuaje, ci pentru a urmări dârele de anvelope lăsate pe asfaltul asaltat de monștri cu tracțiune spate. Și pentru că vorbim de monștri, majoritatea mașinilor de drift arată ca niște frankensteini mecanici, cu părți lipsă, ori cusute în cel mai ostentantiv mod de caroserie și cu elemente împrumutate de alte mașini. La drift trebuie să ai suficientă putere pentru a rupe aderența, un unghi de bracaj cât mai mare și un șasiu perfect echilibrat pentru a menține cât mai mult derapajul.
Când o mașină merge de-a latul cu motorul turat la maximum, răcirea este o mare problemă, de aceea o să vedem tot felul de tăieturi în caroserie în locurile cele mai ciudate, de parcă mașinile au supraviețuit unei tentative de viol. Piloții de drift încearcă să fie cât mai eficienți pe circuit, dar un aspect important este și designul unui bolid de drift. O mașină care arată spectaculos va atrage mai multe priviri din partea fanilor, dar și a revistelor ori a site-urilor de specialitate.
O atenție deosebită a atras și acest BMW Seria 2 construit de HKG Motorsport din Letonia. Băieții ăștia au reușit să pună pe roți un proiect despre care se spune că este cea mai spectaculoasă mașină de drift din lume. Atenția la detalii a fost atât de meticuloasă încât poți petrece ore descoperindu-le. Body Kit-ul a fost dezvoltat de ei și este de-a dreptul grotesc, dar într-un sens bun al cuvântului.
E lat, pavat cu kevlar și crucificat pe alocuri de spinii sacrificiului pentru a construi o mașină cât mai ușoară și cât mai aerodinamică. E un fel de mort frumos acest BMW F22 Eurofighter, pentru că au trebuit să-l ucidă mai întâi, apoi să-l resusciteze ca mașină de drift.
Deși BMW Seria 2 are în ADN-ul său înclinația către derapaje controlate, intervențiile au avut scopul unei reeducători piteștene. Creierul mașinii a înlocuit cu unul mult mai violent, un LS de origine GM, care dezvoltă 820 CP la 7.000 rpm și 820 Nm. Nu a rămas nimic din conștiința curată a fostului coupe de lux german, sub capotă e acum o îndoctrinare care e gata să răspundă mereu cu violență. Povestea completă o găsiți pe Speedhunters, la fel și galeria de poze extinsă.