ALPINA a vândut peste 1600 de maşini în 2015
ALPINA nu este un tuner căruia îi predai maşina, îi dai nişte bani, apoi te întorci peste câteva zile şi o ridici mai puternică, mai scumpă şi mai galbenă. Ei fac altceva – îţi vând nişte BMW-uri modificate după gustul lor. Un dulce-acrişor care nu are cum să nu-ţi placă. Mai ales că o maşină de la ALPINA nu se devalorizează în timp.
1600 de maşini vândute într-un an este un adevărat eşec pentru un producător auto, dar pentru un tuner de casă este o cifră fabuloasă. În timp ce majoritatea reuşesc să vândă câte două sau trei Rolls-uri poleite cu aur prin Emiratele Arabe sau să preia câte o comandă pe la un salon de tuning, ALPINA reuşeşte să facă business din unităţi vândute, nu din piese aftermarket. Bine…ei mai vând şi un vin de casă, calendare, tricouri, etc, dar cifra de afaceri nu face discriminări pe bază de produs. Banii sunt bani. Vorbim totuşi de o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro în 2015, an care a sărbătorit 50 de ani de existenţă pentru ALPINA. Cu această ocazie ALPINA au lansat două modele aniversare – BMW Seria 6 EDITION 50 coupe şi cabriolet. Toate cele 100 de unităţi s-au vândut foarte repede, majoritatea în Germania şi în Japonia.
Piaţa domestică este cea mai profitabilă pentru ALPINA, aproape 600 de maşini din cele 1.600 fiind vândute în Germania. Celelalte pieţe importante sunt Japonia şi SUA. După ALPINA B6, cel mai căutat model a fost XD3 Bi-Turbo, care a profitat de creşterea cerinţei pentru SUV-uri şi s-a vândut în 248 de unităţi. Anul 2015 a fost unul foarte bun pentru ALPINA, iar în 2016 se pare că avem pregătit un ALPINA B7. Având în vedere că teritoriul unui BMW Seria 7 performant este încă neocupat, s-ar putea să vedem o reţetă de succes şi în acest caz. Mai jos aveţi un preview cu maşina.
Sursa – BMWBlog.com