BMW are nevoie de un SUV electric de 400 CP pentru a lupta cu Mercedes-Benz, Audi și Jaguar
Constructorii premium europeni profilează un nou segment de luptă definit de SUV-urile electrice cu cel puțin 400 CP și autonomie de 500 km.
Din 2018, Audi și Jaguar vor produce SUV-uri 100% electrice, care vor fi versiunile de serie ale conceptelor e-tron quattro, respectiv I-Pace. Iar Mercedes-Benz va lansa la rândul său până în 2020 varianta de serie a a SUV-ului coupe EQ prezentat în toamna trecută. Toate aceste concepte au în comun faptul că propulsiile lor electrice livrează peste 400 CP și oferă o autonomie de circa 500 km. Dar unde este răspunsul lui BMW? Până acum bavarezii nu au confirmat decât faptul că din 2020 vor comercializa o variantă cu propulsie complet electrică a viitoarei generații X3. Însă BMW nu a oferit și detalii despre specificațiile și performanțele X3-ului electrificat.
Având în vedere că succesul modelelor tip SUV/crossover este în continuă creștere, devine limpede de ce mărcile premium consideră că propulsia electrică poate fi comercializată cu mai mult succes dacă este livrată în format SUV.
BMW a fost un pionier în piața modelelor electrice. A creat conceptul unei sub-brand dedicat, iar modelele i3 și i8 folosesc tehnologii de producție cu fibră de carbon și propulsii electrice sau hibride foarte avansate. Însă acestea sunt modele care nu generează volume mari de vânzări, unul dintre motive fiind și faptul că nu se adresează unor segmente de piață care asigură cifre de comercializare măsurate în sute de mii. Având în vedere cât de avangardistă și costisitoare este construirea mașinilor din fibră de carbon, nici nu este de mirare că BMW nu s-a antamat la a produce SUV-uri cu aceeași soluție, pentru că ar fi fost obligat să asigure un ritm de producție incomparabil mai mare. Mercedes-Benz, Audi și Jaguar au așteptat, dar acum vin din urmă și par că au învățat din lecția data de BMW, cu bune și cu rele. Cei trei rivali ai lui BMW folosesc drept principal material aluminiul și dau prioritate modelelor electrice cu format SUV, pentru a fi siguri că atrag de la început clienți numeroși.
Mercedes-Benz a urmat exemplul lui BMW și a anunțat crearea sub-brand-ului EQ, pentru care promite o gamă formată din 10 modele electrice, pe care le va lansa până în 2025. Primul membru al familiei Mercedes-Benz EQ va fi SUV-ul prefigurat de conceptul EQ. Acesta va fi fabricat în Bremen pe o platformă scalabilă care va fi preluată și de alte modele electrice. Toate modelele EQ vor fi construite din oțel, aluminiu și carbon. Iar conceptul SUV-ului etalează o propulsie electrică cu performanțe înalte. Două motoare electrice asigură tracțiune integrală permanentă, livrează 300 kW (402 CP) și 700 Nm și permit executarea demarajului 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde. Bateria de peste 70 kWh oferă o autonomie este de până la 500 km, iar Mercedes Benz lucrează și la un sistem de alimentare de 300 kW. În 5 minute acesta ar încărca suficient bateriile pentru a se rula 100 km.
Jaguar și Audi se laudă cu specificații cel puțin la fel de elevate ca și ale lui Mercedes-Benz EQ.
Conceptul Jaguar I-Pace are cea mai sportivă interpretare a design-ului de SUV/crossover. Iar propulsia sa susține această imagine. Are câte un motor electric la fiecare punte, ceea ce se traduce prin tracțiune integrală. Sistemul de propulsie electrică produce per ansamblu 400 CP și 700 Nm și face posibil un sprint 0-96 km/h de aproximativ 4 secunde. Autonomia bateriilor de 90 kWh este de 500 CP. O sursă DC de 50 kW încarcă bateriile până la 80% într-un interval de 90 de minute.
Audi e-tron quattro va fi produs la Bruxelles și plusează cu 3 motoare electrice, dintre care 2 sunt montate pe puntea posterioară. 496 CP (370 kW) și 800 Nm au drept rezultat o accelerație 0-100 km/h de 4,6 secunde și o viteză maximă limitată la 210 km/h. Autonomia bateriei de 95 kWh este de peste 500 km. Încărcarea se poate face și prin inducție, iar în 50 de minute se efectuează un ciclu complet de încărcare, atunci când se folosește o sursă de 150 kW.
Așadar, BMW are mult de lucru, dar nu va putea să lipsească din acest segment al SUV-urilor de lux cu propulsii electrice de înaltă performanță.