BMW Seria 1 M Coupe de 570 CP – Ceai negru
Dacă BMW Seria 1 M Coupe este un ceai prea verde pentru tine, iată ce trebuie să faci pentru a-l înnegri puţin.
Nu sunt mulţi care s-ar încumeta să umble la un BMW Seria M. Mai puţin de 3.000 de unităţi au fost produse şi asta-l face o maşină cu potenţial de colecţie ori investiţie de viitor. Adevărat este că nu sunt multe motive pentru care ar trebui s-o faci. Este o maşină pentru puriştii BMW, în ciuda motorului supraalimentat. Cutia manuală, dimensiunile reduse, caroseria uşoară şi direcţia old school îl fac un „pochet rocket” premium, pe care ori îţi vine să-l conduci în fiecare zi, ori îl parchezi într-un garaj şi aştepţi să-i crească valoarea.
Nu credem că cel din urmă este cel mai bun sfat pentru că BMW Seria 1 M este o maşină construită cu un singur scop – biciul, talpa, powerslide-ul şi pan di şpanul… Dacă ţi-e milă de el, mai rău îi faci. Preferă oricând o viaţă scurtă şi intensă în libertate, decât o metastază de garaj. Un BMW Seria M coupe second hand te costă cam 50-60.000 de euro acum, ceea ce ne face să ne gândim că afacerea deja a început să facă profit. Şi pentru că BMW Seria 1 M Coupe a prins bine la public, avem acum şi un BMW M2. Tot pentru 60.000 de euro, BMW îţi oferă cel mai accesibil M, un pacheţel de vitamine care dezvoltă 370 CP şi 500 Nm pe nume M2. Este mai atrăgător decât un BMW Seria 1 M Coupe, ceva mai bine desenat, dar nu se mai bucură de acelaşi tratament exclusivist. Promite însă foarte multe şi este o plăcere pe roţi de care ar trebui să se bucure cât mai multă lume.
Revenind la BMW Seria 1 M Coupe, cum spuneam, este o achiziţie destul de scumpă chiar şi la mâna a doua. Dar dacă banii nu sunt o problemă, nu te impresionează noul M2 şi vrei o supradoză de ceai negru care să te ţină mereu pompat cu adrenalină, poţi să apelezi la tunerii de la Alpha-N Performance. Au fost primii care au anunţat un pachet de tuning pentru noul BMW M2, iar acum ne atrag atenţia cu acest mic bombardier de 570 CP şi 734 Nm. Să ne înţelegem – un BMW Seria 1 M Coupe dezvoltă 340 CP şi 500 Nm, iar acum are sub capotă aceeaşi herghelie pe care o găsim sub capota unui BMW M5 sau M6.
Nu e o simplă resoftare. Au schimbat turbină, intercooler, evacuare, pompă de benzină, bujii, apoi au instalat un sistem de injecţie cu apă-metanol şi au resoftat computerul. Schimbările astea nu se văd cu ochiul liber, dar cu siguranţă le simţi la volan. De suspensii s-au ocupat cei de la Ohlins, iar în locul ambreiajului şi a volantei stock au venit nişte piese aftermarket ceva mai rezistente.Pentru exterior şi interior Alpha-N Performance au ales să apeleze la piese de la M Performance şi bine au făcut. Curat, de bun gust, OEM…
Sursa – Worldcarfans