De la Cercul Polar la poalele Alpilor: noul BMW i5 dovedeşte performanţe impresionante în testele de iarnă pe gheaţă şi zăpadă

BMW i5

BMW i5 trece prin teste de iarnă din Alpi până în Suedia, lângă Cercul Polar. Primul BMW Seria 5 cu un sistem de propulsie electric nu a avut încă premiera mondială, dar a trecut deja un test de anduranţă extrem. Noul BMW i5 a demonstrat în mod repetat atât stabilitatea sistemului său de propulsie electric, cât şi calităţile sale de performanţe dinamice pe parcursul testelor dificile în condiţii de iarnă. Programul de testare pe gheaţă şi zăpadă a durat în total aproximativ un an, de la testele iniţiale până la etapele finale de reglaje fine. În timpul testelor ample pe drumuri naţionale, autostrăzi şi piste special pregătite, inginerii de dezvoltare şi-au concentrat atenţia în principal asupra capacităţii automobilului de a rula la temperaturi scăzute şi pe suprafeţe care oferă puţină aderenţă.

Sistemele inovatoare de propulsie şi de control al şasiului de la bordul noului BMW i5 au o contribuţie mare la optimizarea tracţiunii, dinamici şi stabilitatăţii la condus, demonstrând asta pe circuite de zăpadă, drumuri de munte cu polei sau lacuri îngheţate. Testele dinamice de iarnă ale sedanului electric s-au încheiat recent exact acolo unde au început: în frigul teribil al centrului de teste de iarnă al BMW Group din Arjeplog, în nordul Suediei.

Test de anduranţă pentru tehnologia BMW eDrive, funcţionare continuă la temperaturi extreme sub zero

Ca parte a procesului de dezvoltare de producţie, noul BMW i5 a trebuit în primul rând să-şi dovedească performanţa încă din februarie 2022, când a încheiat o călătorie de la München la centrul de testare BMW de la Arjeplog. Un model prototip al BMW Seria 5 electric, complet camuflat cu o folie specială, ataşamente din plastic, grile, faruri şi stopuri provizorii, a pornit într-un drive test de cinci zile de la poalele Alpilor Bavarezi până în Danemarca, apoi până la limita Cercului Polar din Laponia suedeză.

Călătoria de aproximativ 3.000 km a oferit o oportunitate iniţială pentru motoare, electronica de putere, bateria de înaltă tensiune şi sistemul integrat de încălzire şi răcire pentru habitaclu şi acumulator de a-şi demonstra nivelul avansat de pregătire într-o călătorie pe distanţe lungi. Dispunând de tehnologie de ultimă oră pentru celulele de baterii şi managementul termic controlat inteligent, tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie a fost îmbunătăţită suplimentar pentru noul BMW i5. Aceasta formează baza pentru autonomii mari şi un timp redus de încărcare în timpul pauzelor de călătorie, chiar şi în situaţii cu temperaturi ambientale extreme sub zero grade.

Destinaţia finală Arjeplog a oferit echipei de ingineri de dezvoltare şi testare locul ideal pentru programul lor de testare. Drumurile acoperite cu zăpadă şi lacurile îngheţate din nordul Suediei, cu întinderile lor vaste de gheaţă, creează cadrul perfect pentru a explora modul în care componentele şasiului, sistemele de direcţie şi de frânare şi sistemele de condus dinamic şi de stabilitate a condusului interacţionează între ele în condiţii extrem în aer liber. Prin urmare, bazele pentru manevrabilitate cu autoritate, sigură şi caracteristic sportivă a noului BMW i5 au fost deja puse la primele drive teste de la Arjeplog.

Testare în condiţii de condus zilnic şi pe drumurile de iarnă de la poalele Alpilor

Ulterior au urmat mai multe teste pe parcursul anului 2022, atât la alte centre de testare ale BMW Group, cât şi pentru condus zilnic în şi în jurul oraşului München, precum şi în vecinătatea uzinei BMW Group din Dingolfing. Aici, misiunea a fost să continuăm să perfecţionăm tehnologia şasiului şi proprietăţile acustice ale automobilului într-o mare varietate de condiţii, precum şi să perfecţionăm livrarea de putere a sistemului de propulsie, pentru a produce o experienţă de condus foarte bună în orice moment.

Din nou, o parte din lucrările de dezvoltare au fost efectuate în mod deliberat în lunile mai reci pe drumuri îngheţate şi înzăpezite de la poalele Alpilor. Iarna trecută, prototipurile BMW i5 – care acum au avut mai puţin camuflaj şi faruri aproape de producţie – au fost trimise în mod regulat pentru testare pentru a verifica funcţionalitatea şi fiabilitatea sistemelor lor de propulsie şi control al şasiului în condiţii de drum şi vreme extrem de solicitante. Inginerii BMW implicaţi în proiectul auto au putut să inspecteze în mod direct starea actuală de dezvoltare prin teste în Bavaria, înainte de a veni timpul să revină la testele de anduranţă lângă Cercul Polar în februarie 2023.

BMW i5 emoţionează prin manevrabilitatea de neegalat pe gheaţă şi zăpadă

Obiectivul acestei a doua runde de teste în Suedia a fost de a regla toate sistemele de propulsie şi control al şasiului. Datorită suprafeţelor cu aderenţă redusă, zonele de testare situate pe lacurile îngheţate din jurul Arjeplog au fost foarte potrivite pentru reglarea delicată a sistemului de control al cuplului motor al BMW i5 în condiţii reproductibile cu precizie. La noul BMW i5, sistemul DSC (Controlul Dinamic al Stabilităţii), funcţia de control al patinării roţilor (ARB) şi sistemul de control al cuplului motor sunt interconectate, astfel încât să poată interacţiona şi să se completeze reciproc în mod flexibil în orice situaţie de condus. Drept urmare, sedanul electric funcţionează pe gheaţă şi zăpadă cel puţin la fel de bine ca orice model cu motor termic.

Aplicarea integrată a tuturor sistemelor de propulsie şi şasiu susţine abilităţile remarcabile de manevrabilitate afişate de BMW i5 în testele de iarnă. Cu cât erau mai dificile condiţiile, cu atât mai impresionante erau viteza şi precizia sistemelor de control în versiunea electrică a noului BMW Seria 5 Sedan. BMW i5 oferă o combinaţie armonioasă de tracţiune optimă la deplasare şi stabilitate supremă la volan în viraje sau la frânare, ceea ce este unic în mediul competitiv.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account