BMW a depășit vânzările Mercedes-Benz și Audi în prima jumătate a lui 2022

BMW rămâne liderul vânzărilor în segmentul premium al industriei auto. Și se impune în fața Mercedes-Benz și Audi inclusiv la capitolul autoturismelor pur electrice.
Atât marca BMW, cât și Mercedes-Benz și Audi au raportat scăderi ale vânzărilor în prima jumătate a anului 2022. Cei trei constructori explică declinul menționând atât lipsa semiconductorilor, care continuă să afecteze industria auto, cât și perioadele de lockdown impuse în China din cauza COVID-19.
Dar, chiar și în acest context, BMW Group a comercializat peste 1 milion de autoturisme BMW, MINI și Rolls-Royce în cursul primelor 6 luni din 2022.
Vânzările BMW Group
În primele două trimestre din 2022 BMW Group a livrat 1.160.094 de mașini. Este o scădere cu 13,4% față de același interval din 2021, când volumul de livrări a ajuns la 1.339.047 de automobile. Declinul consistent a avut loc în al doilea trimestru (563.187 în 2022, versus 702.441 în 2021).
Din cele 1.160.094 de mașini vândute de BMW Group 1.016.228 au fost marca BMW (– 13,7 față de 2021, când a vândut 1.178.210 de unități). MINI a livrat 140.675 de mașini (10,9% mai puțin decât în 2021, când a vândut 157.848 de unități). Iar Rolls-Royce a înregistrat o creștere cu 6,8% a vânzărilor: 3.191 în 2022, versus 2.989 în 2021.
Remarcabil este faptul că BMW Group a reușit mai mult decât o dublare a vânzărilor de modele pur electrice în primele 6 luni din 2022. Mai exact, a comercializat 75.890 de mașini electrice. Este o creștere cu 110,3% comparativ cu același interval din 2021.
BMW iX3 se dovedește a avea priză în segmentul electricelor, generând vânzări de 21.548 de unități în 2022 (versus 10.009 de exemplare comercializate în primele 6 luni din 2022). Iar MINI Cooper SE a fost livrat în 18.428 de exemplare în 2022. Deci și micul hatchback electric a marcat o creștere față de prima jumătate a lui 2021, când a fost vândut în 13.454 de exemplare.
Nu în cele din urmă, BMW Motorrad continuă să performeze lăudabil în segmentul moto. A înregistrat vânzări de 107.555 de unități în primele două trimestre din 2022.
Vânzările Mercedes-Benz și smart
În primele 6 luni ale anului 2022 au fost comercializate 974.100 de autoturisme Mercedes-Benz și smart. Asta înseamnă o scădere cu 8%, comparativ cu primele două trimestre din 2021. Atunci au fost vândute 1.060.100 de automobile. Acest volum a fost înregistrat după ce vânzările din al doilea trimestru al anului 2022 au fost de 487.100 de unități, cu 7% mai puțin decât în același interval din 2021.
Deși vânzările totale s-au restrâns, se remarcă o creștere a vânzărilor de automobile electrificate. În primele 6 luni din 2022 au fost comercializate 58.600 de autoturisme electrice Mercedes-Benz și smart, spre deosebire de 39.100 vândute în intervalul echivalent din 2021.
Vânzările Audi Group
Audi Group, care cuprinde mărcile de automobile Audi, Lamborghini și Bentley, a comercializat 797.587 de mașini în prima jumătate a anului 2022. Acest volum reprezintă o scădere față de cele 986.567 de autoturisme vândute în același interval din 2021. Diferența considerabilă a fost cauzată de scăderea cu aproximativ 20% a vânzărilor reușite de marca Audi (785.099 în 2022, versus 981.681 în 2021).
Chiar și în acest context, este de observat creșterea popularității modelelor Audi pur electrice. În acest segment au fost vândute 50.033 de mașini, cu 52,7% mai mult decât în primele 6 luni din 2021, când au fost comercializate 32.775 de autoturisme electrice.
Lamborghini a înregistrat cea mai bună primă jumătate de an din istoria sa. A vândut 5.090 de mașini, ceea ce înseamnă o creștere cu 4,9%. La rândul său Bentley se bucură de un an bun, cu o creștere de 3 procente a vânzărilor, până la 7.398 de unități (7.199 în primele 6 luni din 2021).
Tot din Audi Group face parte și producătorul de motociclete Ducati. Au fost vândute 33.265 de motociclete ale mărcii din Italia, în scădere cu 3,6% față de 2021.
