BMW ALPINA D3 S: Primele modele diesel mild hybrid ALPINA

Noile modele BMW ALPINA D3 S marchează o premieră pentru compania germană, fiind primele modele ALPINA cu tehnologie BMW mild hybrid.
Fiind construite pe baza modelelor BMW 340d xDrive, în variante Sedan și Touring, versiunile BMW ALPINA D3 S utilizează noul propulsor diesel de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, care este electrificat cu ajutorul unei baterii suplimentare și a unui starter-generator de 48 de volți. Acest sistem mild hybrid oferă un boost electric de 8 kW (11 CP) și ajută la un răspuns mai prompt și liniar al motorului, în deosebi la un regim de turații scăzut. Totodată, eficientizează consumul de combustibil susținând funcția de costing (oprirea temporară a motorului în timpul rulării, când propulsorul nu este solicitat). Și la viteze mai mici de 15 km/h motorul este oprit, iar sistemul mild hybrid contribuie la reducerea vibrațiilor când motorul este repornirea de sistemul Auto Start Stop.
În varianta de serie diesel-ul mild hybrid livrează 340 CP și 700 Nm. Dar la modelele ALPINA oferă un plus de 15 CP și 30 Nm, având și un sistem de răcire de performanță înaltă. Cei 355 CP și cuplul de 730 disponibil între 1.750 și 2.750 rpm, permite demaraje 0-100 km/h de 4,6 secunde pentru sedanul BMW ALPINA D3 S și 4,8 secunde pentru modelul break. Impresionanți sunt și timpii 0-200 km/h. Sedanul BMW ALPINA D3 S are nevoie de numai 17,5 secunde pentru acest sprint. Touring-ul ajunge la pragul de 200 km/h în 18,3 secunde. Iar viteza maximă este de 273 km/h (sau 270 km/h pentru Touring).
De gestionarea resurselor motorului se ocupă transmisia automată cu 8 trepte dezvoltată de ZF. Aceasta a fost adaptată la nivel de mecanică și electronică, pentru o cât mai eficientă și rapidă exploatare a caracteristicilor de cuplu care definesc diesel-ului cu 6 cilindri în linie. Modelele ALPINA oferă în mod specific modul COMFORT+ pentru transmisie, pe care șoferul îl poate selecta oricând pentru ca schimbările de trepte să se execute cât mai lin sau chiar imperceptibil. La celălalt capăt al spectrului de comportament este modul SPORT+, în care transmisia nu comută automat într-o treaptă superioară când se ajunge în zona roșie de turații. Astfel, șoferul folosește funcția ALPINA SWITCH-TRONIC pentru a schimba manual treapta. Opțional se pot monta în spatele volanului noile clapete din aluminiu pentru schimbarea manuală a treptelor de viteză.
BMW ALPINA D3 S beneficiază și de intervenția rapidă a diferențialului cu alunecare limitată controlat electronic, pentru roțile punții posterioare. Acesta completează sistemul de tracțiune integrală xDrive, care variază distribuirea cuplului între cele două punți. Sistemul xDrive al modelelor BMW ALPINA D3 S este ajustat de ALPINA pentru a favoriza livrarea cuplului predominant la puntea spate. Rezultatul este un comportament dinamic care se apropie cât mai mult de cel al modelelor bavareze cu tracțiune la puntea spate.
Agilitatea și răspunsul precis și stabil la limită au fost priorități în definirea abilităților care disting modelele BMW ALPINA D3 S. Iar acest lucru a fost cu atât mai important cu cât o banală cronometrare arată că modelele de serie BMW 340d xDrive reușesc sprinturile 0-100 km/h în aceeași timpi înregistrați de versiunile ALPINA. Deci, era absolut necesar ca BMW ALPINA D3 S să plusuze printr-un caracter sportiv și mai bine evidențiat.
Drept urmare, suspensia ALPINA Sport utilizează arcuri Eibach și bare stabilizatoare special adaptate, pentru a oferi mai mult stabilitate și un feedback mai bun în viraje. Desigur, sistemul de control variabil al amortizării îi permite șoferului să aleagă între reglajele COMFORT, COMFORT+ și SPORT. De asemenea, se pot alege trei reglaje și pentru sistemul de direcție cu asistare variabilă, opțiunile fiind COMFORT, SPORT și SPORT+.
Jantele ALPINA de 19 sau 20 inch sunt încălțate cu anvelope Pirelli P Zero, care au fost dezvolate în colaborare cu Pirelli special pentru acest model ALPINA. Iar sistemul de frânare contribuie semnificativ la controlarea dinamicii. Puntea față preia de la modelul BMW ALPINA B5 Bi-Turbo de 608 CP etrierele cu 4 pistonașe și discuri cu diametru de 395 de mm. În timp ce la puntea spate sunt montate discuri de 345 mm.
