BMW Digital Service Only: BMW Auto Cobălcescu și BMW România au inaugurat primul service cu recepție complet digitală la nivel mondial

BMW Digital Service Only

BMW Digital Service Only este o premieră la nivel internațional lansând conceptul de recepție completă digitală în service. Acest proiect inovator a fost creat și implementat de BMW Auto Cobălcescu și BMW România și a trezit deja interesul rețelelor de dealeri autorizați BMW din țările europene. Practic, proiectul BMW Digital Service Only a inițiat și dezvoltă un șablon care va oferi BMW Group un reper și un nou standard de lucru pentru modalitățile de extindere a digitalizării service-urilor în Europa și pe plan internațional.

Recepția digitală este un serviciu disponibil pentru toți posesorii de automobile BMW sau MINI, indiferent dacă aceștia au achiziționat autoturismele de la un dealer autorizat BMW Group sau dacă au cumpărat mașina din străinătate și apelează pentru prima oară la service-ul unui dealer autorizat de BMW Group în România.
Iar spectrul de soluţii digitale acoperă toți pașii pe care îi implică vizita la service, de la programarea în service, până la predarea/preluarea mașinii, interacțiunea cu service-ul, confirmarea operațiunilor tehnice dorite și realizarea plății. Drept urmare, recepția complet digitală în service permite interacţiunea clientului cu service-ul fără un contact direct. Dar, desigur, în orice etapă a acestei interacțiuni nu lipsește posibilitatea de a apela telefonic service-ul. De altfel, reprezentanții service-ului mențin constant contactul cu clienții atât prin intermediul mesajelor online și a devizului digital, cât și prin apel telefonic, dacă este necesar.

Cum se desfășoară recepția complet digitală în service?

Mai întâi trebuie spus că toate instrumentele digitale implicate în conceptul recepției complet digitale în service sunt deja implementate de către rețeaua de service-uri ale dealerilor autorizați de BMW Group în România.
Astfel, sunt ani buni de când posesorii de modele BMW și MINI sunt familiarizați cu programarea în service realizată online, fie prin formularul special din site-urile oficiale bmw.ro și mini.ro, sau site-urile dealerilor autorizați, fie prin aplicația MyBMW.

Așadar, la orice oră din zi sau din noapte clienții pot face programarea în service, online sau din aplicație. În interfața digitală, clienții pot selecta și centrul de service BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only. Apoi selectează operațiunea pentru care vor să facă programarea în service. Fie aleg dintr-o listă de revizii și operațiuni tehnice predefinite, fie completează personal o anumită cerință. În interfața digitală sunt afișate intervalele de lucru libere din programul de lucru al service-ului. Iar clientul selectează și intervalul dorit. Ulterior primește un mesaj de confirmare a programării, precum și un cod unic.

Apoi posesorul de BMW sau MINI poate duce mașina la service indiferent de oră și în afara programului de lucru al service-ului, în orice zi din săptămână, inclusiv în weekend. Mașina este lăsată în siguranță în spațiile marcate din parcarea păzită a service-ului. Tot acolo există un centru de primire conceput special pentru recepția complet digitală, care a fost implementat la service-ul BMW Auto Cobălcescu aflat în vestul Bucureştiului, pe Strada Valea Oltului nr. 15. În centrul de recepție digitală se află un seif automat pe care clientul îl accesează folosind codul unic pe care la primit la confirmarea programării în service. În acest mod, cheia automobilului este lăsată în siguranță în slotul din seif alocat acelui client.

Înainte ca mașina să fie dusă în service, un reprezentant al service-ului realizează un clip video pe care îl trimite clientului, pentru a se confirma că automobilul este în starea în care a fost lăsat în parcare de către client.
Apoi și inspecția tehnică este filmată de către tehnicianul service-ului. În această filmare tehnicianul explică starea mașinii, gradul de uzură și eventualele probleme tehnice ale autoturismului. Și face totodată recomandări despre ce intervenții sunt necesare. Astfel este creat devizul digital BMW Smart Video Communication care include clipul video al inspecției tehnice precum și lista cu toate operațiunile necesare și recomandate, însoțite de o prezentare detaliată a prețurilor. Clientul primește acest deviz digital prin intermediul unui mesaj și îl vizualizează online.

În acest fel service-ul dealerului autorizat BMW prezintă într-un mod transparent statusul automobilului, operațiunile tehnice și costurile pe care le implică acestea. Iar clientul poate selecta din devizul digital doar intervențiile tehnice pe care le consideră imperioase la acel moment, în funcție de gravitatea problemelor tehnice depistate, de timpul necesar reparației și de bugetul de care dispune. Deci, clientul are control asupra costurilor de întreținere și reparare a mașinii, precum și siguranța că intervențiile tehnice sunt realizate doar cu piese originale BMW sau MINI, cu aparatură de diagnosticare specială dedicată modelelor BMW și MINI și de către tehnicieni care sunt instruiți la standardele impuse de BMW Group la nivel internațional.

De asemenea și plata serviciilor se face tot online, complet securizat, prin serviciul BMW Pay.

După ce sunt realizate operațiunile tehnice pentru care și-a dat acordul clientul, mașina este dusă din nou în parcarea păzită. Cheia automobilului este lăsată într-un slot din seiful aflat în recepția digitală. Clientul este înștiințat și primește un nou cod unic. Apoi, clientul poate veni oricând și în altă zi să preia mașina. Folosește codul pentru a lua cheia din seif și găsește mașina în spațiul de parcare alocat.

Care este capacitatea de lucru oferită de primul Digital Service Only deschis de BMW Auto Cobălcescu pentru posesorii de BMW și MINI?

BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only este rezultatul unei investiții care depășește 500.000 de euro. Și a fost deschis în fază de testare de la începutului anului 2025.

Locația cuprinde un service de 400 metri pătrați unde se realizează operațiuni de tehnice care țin de partea mecanică a modelelor BMW şi MINI. Totodată există o magazie de 150 metri pătrați pentru depozitarea pieselor. Iar curtea și parcarea acoperă o suprafață de 800 metri pătrați. Parcarea include 20 de locuri alocate exclusiv pentru primirea și predarea automobilelor.

Noul service include 4 rampe de lucru, stand pentru frâne, rampă pentru geometrie, banc pentru reparațiile motoarelor, o maşină pentru dejantat şi o maşină pentru echilibrarea roţilor, o presă hidraulică, precum și multiple echipamente speciale pentru efectuarea diagnozelor.

Oficialii BMW au explicat faptul că service-ul BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only este pregătit pentru a realiza în special serviciile de revizii tehnice. Acest centrul de service și recepția complet digitală sunt menite să câștige timp pentru clienții care aduc automobilul în service în principal pentru reviziile periodice și intervențiile tehnice rapide. Astfel, service-ul din Strada Valea Oltului nr. 15 nu se ocupă și de servicii precum vopsitoria sau operațiuni majore precum înlocuirea motoarelor și transmisiilor. Iar dacă în timpul inspecției tehnice se descoperă defecțiuni care depășeșc capacitatea acestui punct de service, sau dacă un client aduce o mașină cu probleme tehnice majore, atunci clientul va fi direcționat către cel mai apropiat service din rețeaua BMW Auto Cobălcescu care dispune de capacitatea pentru rezolvarea problemelor tehnice.

Totodată, când clienții fac programarea în service online sau prin aplicația My BMW, dacă aleg locația BMW Auto Cobălcescu Digital Service Only vor vedea exact lista de operațiuni pe care le oferă acest service. Iar dacă necesită alte intervenții tehnice, atunci pot selecta următorul cel mai apropiat service BMW Auto Cobălcescu, unde sunt
Proiectul a creat în primă fază 10 locuri de muncă noi. Obiectivul pentru primul an este de a deservi deja 2.000 de clienți. Iar planul este ca investițiile să continue pentru a susține extinderea capacității de service începând din anul 2026.

Posesorii de modele BMW și MINI din România se dovedesc foarte interesați de serviciile digitale care facilitează interacțiunea cu service-urile autorizate

Nu este deloc întâmplător faptul că primul BMW Digital Service Only este creat și lansat în România. Încă din 2019, BMW Group România a fost un pionier și în ceea ce privește oferirea de servicii digitale care fac mai rapide și eficiente interacțiunile dintre clienți și service-urile dealerilor autorizați BMW și MINI. Iar clienții din România s-au dovedit a fi foarte receptivi.

BMW ne oferă cifre clare despre interesul manifestat de clienții români pentru instrumentele digitale dedicate programării în service: „În ultimul an, de exemplu, cota de interacțiuni digitale cu clienții pentru programare și predarea mașinii s-a dublat și este cu 50% peste media din regiune. Zilnic, la nivelul reţelei de service BMW Group România, se realizează peste 65 de programări pe platformele on-line, se trimit peste 150 de mesaje Smart Video Communication, se fac peste 20 de plăţi BMW Pay şi se înregistrează peste 70 de predări/primi de automobile prin sistemul de seif automat.”

Dan Grigore, General Manager Auto Cobălcescu a declarat: „Experienţa ne-a arătat că aceste servicii digitale sunt foarte bine primite de clienţi. Suntem mândri că putem să ducem totul la un nou nivel şi să construim o premieră absolută pentru reţeaua BMW la nivel global. Avem în portofoliul nostru o marcă premium, aceasta ne obligă constant să dezvoltăm şi să susţinem servicii pe măsură. Acest proiect de pionierat este o confirmare valoroasă a eforturilor noastre.”

Implementarea și susținerea acestor servicii a acumulat deja investiții de peste 1 milion de euro în rețeaua națională. În fiecare an sunt alocate sute de mii de euro pentru a se asigura funcționarea sistemelor digitale utilizate de rețeaua formată din 24 de parteneri de service la nivelul României. Iar aceste sume se adaugă și costurile de dezvoltare de la nivelul BMW Group.

Oliver Rademacher, Director General BMW Group România a declarat: “Digital poate să însemne mai bine și mai simplu. Această idee a fost baza unei premiere absolute pentru rețeaua globală BMW. O echipă motivată și deschiderea clienților noștri pentru noile tehnologii au creat oportunitatea să construim un proiect de pionierat. Sperăm că Digital Service Only, pregătit alături de BMW Auto Cobălcescu, să fie model pentru soluții similare în alte piețe. Din poziția numărul unu în segmentul premium, venim cu soluţii noi, inovatoare şi, în paralel, creştem capacitatea de service într-un efort de a răspunde mai bine nevoilor clienților noștri.”

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account