BMW – cel mai bine vandut brand premium din 2010. Analiza comparativa de vanzari: Audi, BMW, Mercedes-Benz

Anul 2010 a fost marcat in industria auto premium de mai multe tendinte: iesirea din recesiune a pietelor nord-americane si europene, expansiunea continua a pietei chineze si a pietelor emergente, diversificarea ofertelor de produse si patrunderea pe mai multe nise de piata, precum si lansarile masive de modele noi si facelift-uri.

In aceste conditii, vanzarile celor cei trei mari producatori de masini premium BMW, Audi si Mercedes-Benz au inregistrat o puternica crestere inca de la inceputul anului, lansarile de modele noi au luat avant, si la fel si previziunile pentru urmatorii ani, impulsonate de vanzari.

Astfel, in vara anului trecut producatorii si-au actualizat intentiile in ce priveste lansarea de modele noi, iar cifrele sunt ametitoare: BMW avea in plan lansarea a nu mai putin de 20 modele pana in 2015 (inclusiv noi caroserii), Mercedes-Benz la fel, 20 modele in urmatorii patru ani. Cele mai ambitioase planuri pare sa le aiba Audi, care doreste ca pana in 2015 sa lanseze 42 modele noi, dintre care 13 numai in acest an 2011.

Audi, BMW si Mercedes-Benz au lansat in 2010 peste 20 modele noi

BMW:: Z435is, X5 facelift, Seria 3 Coupe/Cabrio facelift, X6 ActiveHybrid, Seria 7 ActiveHybrid, ActiveE Concept, Seria 5 Touring
Audi: A8, R8 Spyder, RS5, A5 Sportback, TT Facelift, A1 2 usi, A7, A1 Sportback
Mercedes-Benz: SLS AMG, CLS, Clasa E Cabrio, Clasa S Coupe

BMW si-a prognozat cresterile de vanzari pe 2010 bazandu-se pe BMW X1 si pe noul BMW Seria 5, Audi s-a axat pe vanzarile de A8, A7 Sportback si A1, in timp ce Mercedes-Benz a mizat pe Clasa C si Clasa S.

Toti cei trei mari producatori au inregistrat in 2010 performante semnificative si, intr-o economie considerata de criza, au reusit cresteri importante ale vanzarilor, de peste 10%. Iar conform celor mai recente rapoarte anuale publicate in aceasta luna, si profiturile si veniturile au atins niveluri record.

Dupa ce BMW a dat publicitatii situatia vanzarilor pe anul 2010 dar si rezultatele financiare , si dupa ce si ceilalti constructori au publicat rezultatele lor, atat la nivel global cat si pe fiecare piata in parte, vom incerca sa analizam ce s-a intamplat din perspectiva vanzarilor in 2010.

In analiza de fata vom incerca sa urmarim performantele BMW atat la nivel global, cat si in Romania, si in comparatie cu celelalte doua marci concurente, Audi si Mercedes-Benz.

La nivel global, BMW este cel mai de succes brand de autovehicule premium din lume.

1. BMW – 1,22 mil. unitati vandute (14,6% crestere). Target 2011: peste 1,5 mil. unitati
2. Mercedes-Benz – 1,16 mil. unitati vandute (15,3% crestere). Target 2011: N/A
3. Audi – 1,09 mil. unitati vandute (15% crestere). Target 2011: 1,2 mil. unitati

Cu 1.22 milioane unitati vandute in 2010, reprezentand o crestere a vanzarilor de 14,6% fata de 2009, BMW este cel mai de succes brand de autovehicule premium din lume.

BMW a avut in 2010 cresteri ale vanzarilor pe toate pietele, pe toate continentele, cele mai importante piete pentru BMW fiind Germania, SUA si China. Principalele motoare ale vanzarilor au fost modelele BMW Seria 5 si modelele din gama X.

Seria 3 este in continuare cel mai bine vandut model al marcii pe plan global, urmat de Seria 5 si Seria 1. Noul Seria 5 a fost foarte bine primit de catre clienti, si la fel si noul X1, care a inregistrat intr-un an de lansare vanzari de 99.990 unitati. Cea mai puternica crestere au inregistrat-o vanzarile de Seria 7, de 25%, impulsionate de cererea puternica din China si de revenirea pietei americane.

Vanzarile de modele Seria 1, Seria 6 sau X3 au scazut datorita faptului ca modelele au fost inlocuite de noile generatii (X3 – lansat in octombrie 2010 si Seria 6 – ce se va lansa pe piata luna aceasta), iar Seria 1 a primit in vara un facelift pentru a impulsiona vanzarile, si se pregateste de finalul ciclului de viata, urmand a fi inlocuita de noua generatie ce se va lansa anul acesta, in vara.

Mercedes-Benz si Audi – cresteri procentuale mai mari ale vanzarilor la nivel global, dar volume mai mici fata de BMW

Mercedes-Benz, rivalul clasic BMW, se situeaza imediat dupa BMW ca volum de vanzari. Mercedes-Benz a realizat in 2010 vanzari de 1.167.700 unitati, reprezentand o crestere de 15,3% fata de 2009.

Cele mai bine vandute modele Mercedes sunt cele din clasa C/CLK, cu vanzari de 329.065 unitati, urmate de Clasa E – 252.775 unitati si Clasa A/B – 222.373 unitati. Mercedes-Benz a inregistrat vanzari mai mult decat dublul anului anterior pe piata chineza, si a crescut foarte mult si pe celelalte piete BRIC. Clasa E si Clasa S au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor.

Audi a vandut in 2010 un volum de 1.092.400 autoturisme, depasind astfel pragul de 1 milion de unitati. Vanzarile Audi au crescut foarte mult pe piata chineza (unde compania este lider de piata in ce priveste vanzari de masini premium, cu 227.938 unitati vandute – la diferenta de cca.1000 unitati fata de piata din Germania), dar au depasit ritmul de crestere si pe piata americana.

China si Germania au reprezentat pietele cele mai importante pentru Audi in 2010, insumand peste un sfert din vanzari. Constructorul pune succesele inregistrate pe seama modelelor nou lansate A8, A7 Sportback si Audi A1 – primul Audi din segmentul premium sub-compact.

Primele trei modele Audi ca vanzari sunt A4/A5 – 416.594 unitati, urmate de Audi A3 si A6, asadar clasa compacta si clasa mare – cu circa 204.300 unitati fiecare.

Dupa ce am observat structura vanzarilor pentru fiecare constructor in parte, haideti sa vedem cum se compara intre ele vanzarile pe modele ale celor trei mari marci Audi, BMW si Mercedes-Benz. Modelele au fost grupate pe clase.

BMW – lider de vanzari la clasa SUV. Mercedes-Benz – lider de vanzari la clasa compacta, clasa mare si clasa de lux. Audi conduce in clasa medie si SAV.

In clasa compacta, lider este Mercedes-Benz, cu 222.373 unitati vandute, urmat de Audi A3 si BMW Seria 1. La clasa medie Audi A4/A5 e pe primul loc, cu 416.594 unitati vandute, urmate de BMW Seria 3 si Mercedes Clasa C/CLK. Clasa mare este dominata de Mercedes-Benz Clasa E, cu 252.775 unitati vandute, si la fel si clasa de Lux, unde Clasa S a inregistrat 66.466 unitati vandute, doar cu putin peste cele 65.814 unitati Seria 7 vandute.

BMW este lider de clasa la Clasa SUV-urilor, unde X5 si X6 domina, prin cele 148.582 masini vandute.

Iata cum au evoluat vanzarile celor trei constructori pe fiecare luna a anului 2010:

Desi luna ianuarie 2010 nu a inceput in forta pentru BMW, situandu-se sub nivelul vanzarilor Audi, incepand cu luna februarie si pana in august BMW a dominat vanzarile, in martie si iunie inregistrandu-se nivele record de cca.120.000 masini vandute. In septembrie nivelul vanzarilor Mercedes-Benz a depasit usor vanzarile de modele BMW, cu cca. 1000 unitati, dar pana la sfarsitul anului BMW a crescut puternic si a ramas liderul cursei.

In Europa, Audi este lider pe piata, urmat de BMW si Mercedes-Benz

Pentru a face trecerea catre Romania, iata care a fost situatia pe continentul european si cum si-au disputat cei trei producatori premium cota de piata:

1. Audi – 623.536 masini noi inmatriculate – si-a mentinut pozitia fata de anul trecut. Cota de piata: 4,5%.
2. BMW – 609.196 masini noi inmatriculate – a crescut cu 6.5% fata de anul trecut. Cota de piata: 4,4%.
3. Mercedes-Benz – 586.146 masini noi inmatriculate. Cota de piata: 4,3%.

In Europa lider de piata este Audi, si la inmatriculari si la volumul vanzarilor (647.600 unitati), urmat la distanta scurta de BMW si Mercedes-Benz.

Piata auto din Romania – scadere de 19.3% fata de 2009. Mai multe marci premium au inregistrat cresteri.
1. BMW – crestere de 38%
2. Audi
3. Mercedes-Benz

In conditiile in care vanzarile de masini noi in Romania au scazut in 2010 cu 19,3% fata de 2009, pana la 119,417 unitati, inmatricularile de masini noi au scazut de la 116.020 la 94.541 (18.51%), iar piata autoturismelor noi a scazut si ea cu 18% pana la 106,328 unitati, conform APIA, revenind astfel la nivelul vanzarilor din 2003, vanzarile de masini premium si lux au avut o evolutie pozitiva, mai multi producatori raportand cresteri ale vanzarilor fata de 2009: BMW, Porsche, Infiniti, Ferrari.

Cresterea vanzarilor pe segmentul premium a fost influentata si de campaniile de promovari si reduceri initiate de constructori, aplicate la variantele de motorizare cele mai cautate.

In Romania in 2010 ierarhia constructorilor de masini premium s-a schimbat fata de 2009, liderul pietei devenind BMW, cu 1.574 unitati vandute, urmat de Audi cu 1.315 unitati si Mercedes-Benz cu 1.201 unitati (2009: Audi:1289 / Mercedes-Benz:1230 / BMW:1138). Vanzarile BMW au crescut astfel cu 38% in 2010 fata de anul anterior. Ca valoare, putem estima vanzarile de masini BMW la nivelul de cca. 78 milioane Euro.

Aceasta este structura vanzarilor BMW pe modele, si evolutia sa fata de 2009:

Din punct de vedere al modelelor top-seller, este interesant sa comparam piata din Romania cu cea globala: daca in lume BMW Seria 3 este cel mai bine vandut model BMW, in schimb in Romania are doar 14% din vanzari.

Pe piata din Romania, cele mai bine vandute modele BMW sunt cele din gama X, care reprezinta impreuna 67% din vanzarile marcii in 2010, in crestere fata de 2009, cand procentul era de 57%. X5, cu 395 unitati vandute in 2010, este pe primul loc.

In ce priveste comparatia cu marcile concurente pe modele, la nivel local nu am putut gasi datele complete legate de vanzarile constructorilor Audi si Mercedes-Benz, si nici reprezentantele locale Audi si Mercedes nu ne-au furnizat detalii, contactate de BMWBLOG. Iata totusi o comparatie realizata pe baza datelor din presa:

Asadar, in Romania BMW este lider la Clasa mare, Clasa de lux (detronand Mercedes-Benz care timp de doi ani a condus detasat) si pe segmentul SUV, in timp ce Audi conduce la Clasa medie. BMW devine astfel in 2010 marca preferata a romanilor.

Previziuni optimiste pentru 2011. BMW, Audi si Mercedes-Benz se asteapta la cresteri de vanzari si pe termen lung, si fac investitii indraznete in facilitatile de productie.

Pentru 2011, BMW isi propune, conform declaratiilor lui Ian Robertson la Salonul auto de la Detroit, depasirea nivelului de 1.5 milioane unitati pentru intreg BMW Group, fata de 1.46 milioane unitati vandute anul trecut. Audi vrea sa creasca vanzarile la 1.2 milioane unitati, de la 1.09, si sa depaseasca BMW pana in 2015, cand isi propune sa vanda peste 1.5 milioane unitati. Mercedes-Benz nu a mentionat un target de vanzari pentru 2011, dar spera sa atinga un nivel record.

Conform unui raport Bloomberg publicat de BusinessWeek, toti cei trei constructori isi previzioneaza vanzarile pe 2011 luand in calcul in principal piata chineza, care a cunoscut o crestere sustinuta, si cea americana, care isi revine incet dupa recesiune, si unde revine astfel si cererea pentru modelele luxoase, si mai ales BMW Seria 5, Audi A8 si Mercedes-Benz Clasa S.

Totodata, producatorii de masini premium isi extind capacitatile de productie din Europa si SUA pentru a anticipa trendul crescator al cererii de masini. Fabricile din intreaga lume lucreaza la capacitate maxima pentru a face fata cererii crescute. Deja BMW a raportat la modelele noi timpi de asteptare de pana la 6 luni de zile pentru noul X3 sau 3 luni pentru noul BMW Seria 5 Touring), iar Audi timpi de asteptare de 6 luni pentru A3 si A6. In India timpii de livrare pentru o masina premium sunt in general de 4-6 saptamani, dar in ultima perioada au ajuns pana la 6 luni pentru Mercedes-Benz, si 3-4 luni pentru Audi si BMW.

Investitiile anuntate pana acum de catre Audi sunt de 11.5 mld Euro, din care peste 5 mld. Euro numai pentru extinderea uzinelor de la Ingolstadt si Neckarsulm, unde va fi construit A6. Anul acesta Audi va incepe lucrari de extindere si la uzina de la Gyor, Ungaria, pentru a creste capacitatea de productie la 125.000 masini.

Mercedes-Benz pregateste investitii de 600 mil. USD (cca. 420 mil. Euro) la uzina de la Rastatt in Germania, unde se construiesc modelele Clasa B, inca 100 mil. USD (cca.70 mil. Euro) la uzina din Bremen pentru linia de productie a modelului SLK, si planuieste extinderea capacitatilor de productie la uzina din Alabama, SUA.

Dupa ce tocmai a finalizat investitia de 750 mil USD (cca. 525 mil. Euro) de extindere a fabricii de la Spartanburg, pentru a face loc noului SAV X3, BMW a anuntat investitii majore la uzina de la Leipzig, de 400 mil. Euro, in vederea pregatirii modelelor electrice pana in 2013. In acelasi timp BMW isi va mari si capacitatile de productie din China, India, si Africa de Sud.

Concluzie – Piata de masini premium isi ia avant in 2011

Piata de masini premium este asteptata sa-si ia si mai mare avant in 2011 si anii ce vor urma. Revenirea increderii consumatorilor si expansiunea continua a pietelor din China si BRIC va oferi constructorilor de masini premium ocazia sa dezvolte noi produse si tehnologii si sa se extinda pe noi nise de piata.

Datorita portofoliului bine echilibrat de produse, a inovatiilor continue, a investitiilor masive in extinderea capacitatilor de productie si in linii de productie noi, si a lansarii de noi produse, coroborate cu fructificarea succesului modelelor existente si a unui marketing inteligent si agresiv, BMW si-a pastrat si in 2010 pozitia de lider global in constructia de masini premium si pregateste in continuare ofensiva pentru anii ce vor urma.

[Surse: Comunicate de presa, rapoarte scrise, APIA]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2021 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account