BMW M sărbătorește a 46-a aniversare a lui Valentino Rossi cu M4 CS Edition VR46

Valentino Rossi se bucură din plin de cea de-a patruzeci și șasea sa aniversare. După „cadourile” primite de la Dainese, Doctorul s-a ales acum și cu un BMW M4 CS Edition VR46. Ba mai mult, mașina vine în două versiuni!
Text: Marc Sandu
Desigur, „Doctorul” însuși a fost personal implicat în procesul de proiectare al celor două versiuni. Nu era greu de ghicit, ambele sunt construite într-o serie limitată de 46 de unități, la uzina BMW din Dingolfing.
Celebrul număr de concurs al lui Rossi este vizibil în mai multe locuri, atât la exterior cât și în interiorul BMW M4 CS Edition VR46: pe uși și pe plafonul fabricat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).
Achiziționarea unui BMW M4 CS Edition VR46 înseamnă și o întâlnire personală cu Valentino Rossi la VR46 Motor Ranch din Tavullia, urmată a doua zi de o experiență BMW M Driving la circuitul de curse de la Misano.
Așadar, nu e deloc ușor să fii în pielea Doctorul întrucât acum campionul trebuie să se întâlnească cu 92 de persoane!Dar cum diferă un M4 CS Edition VR46 de un BMW M4 CS?
Există două variante exclusiviste de vopsea BMW Individual, care se asortează cu suprafețele de carbon, precum capota motorului. Alte caracteristici distinctive includ o serie de detalii exterioare și interioare.
Conceptul general de culoare al celor două versiuni se inspiră din tonurile preferate și stilul vizual expresiv al lui Valentino Rossi. De exemplu, „Sport” are un finisaj în Marina Bay Blue metalizat, în timp ce ambele părți ale mașinii afișează un „46” uriaș în albastru Tanzanite metalizat mai închis. În varianta de design „Style”, caroseria vine în Frozen Tanzanite Blue metalizat mat, cu un „46” în Frozen Marina Bay Blue metalizat pe ambele părți.
Ca o trimitere la schema de culori preferată a lui Rossi, conturul grilei BMW M și una dintre spițele în V din jantele forjate M din aliaj ușor – care, la fel ca în cazul mașinilor de curse, indică poziția supapei anvelopei – sunt vopsite în galben strălucitor.
La fel sunt și etrierele de frână cu logo M și o bandă de accent peste ramele ușilor variantei „Sport”. Plafonul din fibră de carbon și părțile laterale ale mașinii sunt vopsite manual și împodobite cu un logo mare VR46 (tot în galben, desigur), purtând semnătura lui Rossi. Hayonul are inscripții VR46.
Cum arată înteriorul BMW M4 CS Edition VR46?
Accentele galbene continuă în interiorul BMW M4 CS Edition VR46, care este predominant Night Blue. Scaunele sport M Carbon au o tapițerie din piele Merino în combinația de culori Negru/Albastru. Galbenul Sao Paulo pentru zona umerilor, din Alcantara, creează un contrast exclusiv.
Tetierele, la fel ca ornamentele pragurilor, au o siglă galbenă VR46 proeminentă. Volanul M Alcantara cu trei spițe are cusături galbene contrastante și un marcator central galben. Pe consola centrală din fibră de carbon există o emblemă care arată numărul de serie specială pentru fiecare mașină Sport sau Style.
Inima BMW M4 CS Edition VR46 este un motor de trei litri, cu șase cilindri în linie și tehnologie M TwinPower Turbo. Performanța pe circuit este rațiunea de a fi pentru acest propulsor. Creșterea presiunii maxime de încărcare a celor două turbocompresoare mono-scroll la 2,1 bar și ajustările specifice modelului au făcut ca motorul ediției VR46 să ofere 550 CP. Puterea este pusă pe asfalt printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, sistemul inteligent M xDrive și diferențialul activ M.
Dezvoltarea rapidă a puterii și tracțiunea optimizată permit mașinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde și de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 302 km/h. Răspunsul excelent al motorului se datorează și unui suport de motor specific modelului, cu arcuri optimizate pentru viteze crescute de reacție.
Conexiunea rigidă dintre unitatea de putere și structura vehiculului permite transmiterea directă a puterii către sistemul de rulare de fiecare dată când șoferul apasă pe accelerație. Sistemul de alimentare cu ulei – ca și sistemul de răcire – este proiectat pentru a face față provocărilor specifice utilizării pe circuit, menținerea constantă la turații și accelerații laterale extreme.
O coloană sonoră emoționantă este generată de sistemul de evacuare dublu care dispune de clapete controlate electric, tobe din titan, care în bună tradiție au M au câte două ieșiri, vopsite negru mat.
Șasiul noului BMW M4 CS Edition VR46 a fost adaptat în mod specific caracteristicilor de performanță ale motorului, conceptului general al mașinii și distribuției greutății.
Cinematica osiilor reglate individual și setările personalizate pentru unghiurile de cădere ale roților, amortizoare, arcuri auxiliare și bare anti-ruliu servesc la optimizarea preciziei direcției, transmiterea forțelor laterale de control în viraje, răspunsul precis al arcurilor și al amortizoarelor și plasamentul roților. Amortizoarele controlate electronic ale suspensiei adaptive M vin, de asemenea, într-o configurație specifică modelului, la fel ca și direcția electromecanică M Servotronic cu raport variabil și sistem de frânare integrat.
Valentino Rossi, pilot de uzină BMW M din 2023.
Când cortina a căzut peste cariera sa de pilot moto, la finalul sezonului 2021, Valentino Rossi și-a îndreptat atenția spre cursele de mașini. Doctorul s-a bucurat de mai multe teste în mașini de Formula 1 și a concurat în raliuri și curse de anduranță.
De la începutul lui 2023, Valentino Rossi este pilot de uzină BMW M, concurând la volanul unui BMW M4 GT3 pentru BMW M Team WRT în serii precum GT World Challenge Europe și Campionatul Mondial de Anduranță FIA, care include și cele 24 de ore de la Le Mans. La începutul acestei luni, el a terminat pe locul secund cu un BMW M4 GT3 la Bathurst 12 Hour, în Australia, runda de deschidere a Intercontinental GT Challenge (IGTC) din acest sezon.
