BMW in actiune la GTT Drift Show

GTT Drift 105

Weekendul trecut a avut loc la Romexpo festivalul MenFest, singurul targ si festival dedicat exclusiv barbatilor. Pe langa probele de skandenberg, concursul taietorilor de lemne, demonstratiile de arte martiale si competitia celor mai puternici barbati din Romania, si alte actiuni specifice, s-a desfasurat si GTT Drift Show – spectacol de drifturi oferit de clubul GTT Racing din Brasov.

Printre masinile participante la spectacol, pe langa un Porsche Boxter S sau un Nissan 350Z s-a numarat si un BMW, si am vrut sa aflam pentru voi mai multe detalii despre ce presupune modificarea unei masini pentru drifting si cam ce inseamna participarea la un astfel de eveniment. Asa ca am stat de vorba cu Alexandru Gorgan, posesorul BMW-ului E30.

Alexandru detine masina din decembrie anul trecut, si se afla la a cincea participare la un eveniment de acest gen. Prima participare a inregistrat-o la evenimentul 4Tuning desfasurat recent tot la Romexpo.

Dar sa-l lasam pe el sa ne ofere mai multe detalii:

Masina este un BMW din 1986, E30 „Ursulet”, cu motor 325 pe benzina, 2.5 litri; este vorba de modelul mai nou – M50B25 – dupa E34 sau E36. Motorul la baza livreaza o putere de 192 CP, dar momentan masina are 240 CP.

In ce priveste modificarile aduse, sunt cateva la interior: au fost schimbate injectoarele, un soft, regulatorul de presiune, o pompa de benzina cu presiune inalta, suspensia modificata pentru drift, franele de asemenea, scaune, frana de mana, volanul.

Consider ca BMW E30 este o masina ideala pentru debutanti, si pentru drifting in general – se pot face foarte multe modificari, se pot pune motoare V8 de 4000 cc ce livreaza 300 CP, posibilitatile sunt foarte multe.

Valoarea investitiei in cazul masinii de fata ajunge la 5000 EUR, inclusiv valoarea masinii, dar tinand cont ca modificarile sunt facute de noi in garajul propriu. Asadar, nu s-a investit in manopera, ci doar in piese. Probabil ca manopera ar mai reprezenta inca 2000 Euro, aproximativ. Piesele au fost achizitionate noi, iar in ce priveste partea de caroserie – aceasta nu costa foarte mult, o capota sau o aripa sunt foarte accesibile pentru oricine e pasionat. Dar la partea de mecanica trebuie sa utilizezi ceva superior fata de ce a fost in fabrica.

GTT Drift 047

Ce mai trebuie mentionat este faptul ca la un astfel de show trebuie sa vii cu cel putin 10-20 pneuri, pentru ca se uzeaza foarte rapid. In aceste trei zile am folosit deja 12; cauciucul nu trebuie sa fie nou, dar trebuie sa fie cat de cat bun. Desigur ca aceste participari necesita si unele fonduri, si implica si uzura masinii. Dar nu vorbim de un business aici, ci doar de un hobby.

Pentru viitor voi incerca sa particip la cat mai multe evenimente de acest fel, chiar daca partea cu antrenamentele este putin mai dificila. Ne straduim sa exersam de exemplu la evenimentele mai mici, unde se pot incerca mai multe tipuri de manevre, viraje, etc.

GTT Drift 054

Ii uram succes lui Alexandru pe viitor, si va invitam sa urmariti si un clip demonstrativ, cu el si BMW E30 ‘Ursulet’ in actiune:

Iata inca un film, de aceasta data cu o alta masina BMW participanta la demonstratie.

Si o sesiune de drifturi in tandem – BMW E30 vs. Nissan S14.

Iar la final, asa cum v-am obisnuit, va prezentam o galerie foto de la eveniment.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account