BMW la CES 2015 – Informațiile complete

BMW la CES 2015 – Informațiile complete

BMW a realizat rapid importanţa comunicării între automobile, conducători şi mediul înconjurător, iar în prezent este unul din liderii mondiali ai industriei auto în domeniul conectivităţii auto. În cadrul Consumer Electronics Show 2015 (CES, 6-9 ianuarie, Las Vegas), BMW va prezenta o gamă extinsă de soluţii noi, de la noi dezvoltări pentru inferfaţa iDrive până la cheie cu display sau card bancar care poate fi folosit pentru a deschide şi activa automobilele DriveNow. În punct central stă şi BMW M4 Concept Iconic Lights care prezintă cele mai avansate soluţii de iluminat din industria auto.

De asemenea, în cadrul CES, BMW va prezenta noi sisteme de asistare a conducătorului şi tehnologii inteligente de iluminare, un pas mai aproape spre îndeplinirea „Vision Zero” – viziunea unei mobilităţi fără accidente.

     1. Calendar şi planificator de călătorii într-o singură aplicaţie
BMW i3 oferă deja un sistem inovator şi unic de navigaţie intermodală pentru orientarea urbană, care încorporează diferite moduri de transport – inclusiv transportul public. Chiar şi atunci când conducătorii părăsesc BMW i3, un smartwatch sau un smartphone pot afişa o listă de posibile conexiuni în transportul public care îi vor duce la timp spre destinaţia finală sau îi vor readuce spre automobil. La Las Vegas, BMW Group Forschung und Technik – divizia de cercetare şi dezvoltare a BMW Group – prezintă o versiune îmbunătăţită a acestui serviciu de navigaţie din portofoliul BMW i Connected Mobility. Este integrată şi o aplicaţie de găsire a automobilului, care identifică locul de parcare a automobilului chiar şi în parcările supraetajate mari. Aplicaţia înregistrează poziţia automobilului şi o retransmite către serverele BMW. Datele cu poziţia pot fi ulterior utilizate pentru direcţionarea conducătorului către automobil. Pe lângă smartphone şi smartwatch, BMW i Connected Mobility integrează şi un alt dispozitiv: smart home TV. Televizorul cu acces la internet este utilizat ca dispozitiv de intrare şi afişare şi ca centru de mobilitate.

BMW la CES 2015

BMW i Connected Mobility are posibilitatea de a integra şi calendarul digital al utilizatorulu. Dacă două întâlniri sunt programate în locuri diferite, aplicaţia calculează timpul necesar pentru a ajunge dintr-un loc în celălalt şi realizează un itinerariu de mobilitate precis şi actualizat continuu, format din multiple module de călătorie individuale. Sistemul învaţă să selecteze tipurile de transport pe care le preferă utilizatorul, optimizând astfel recomandările pe care le oferă. Planificatorul de mobilitate, susţinut de un smartwatch sau un smartphone, direcţionează utilizatorii prompt şi punctual spre destinaţiile lor. Aceleaşi informaţii de traseu sunt disponibile pe smart home TV – inclusiv direcţiile pentru deplasarea pietonală spre o parcare auto sau cea mai apropiată staţie de autobuz – şi pe dispozitive mobile, pentru utilizare pe traseu. Prin utilizarea planificatorului de mobilitate, smart TV-ul (alaturi de smartphone sau smartwatch) poate oferi o funcţie de memento, care va aminti utilizatorului când să plece pentru a fi punctual la următoarea întâlnire. Şi pentru că toate dispozitivele sunt sincronizate cu serverele BMW, conectivitatea perfectă între acestea este asigurată continuu.

BMW la CES 2015

Cu aplicaţia BMW i Remote pentru Android, BMW este primul constructor din lume care oferă – pentru BMW i3 – control prin smartwatch a funcţiilor automobilului, ca echipare standard. Iar prin BMW i Connected Mobility se deschid noi posibilităţi – de exemplu, se testează o aplicaţie prin care smartwatchul permite deblocarea uşilor BMW i3 printr-un gest. Dacă se doreşte, uşile pot fi deschise şi închise automat când utilizatorul, purtând un smartwatch, se apropie sau se îndepărtează de automobil. Aceasta este o aplicaţie care poate îmbunătăţi semnificativ confortul şi atunci când se utilizează programul BMW de car-sharing DriveNow.

     2. Evitare a coliziuni cu perspectivă 360 de grade – următorul pas în „Vision Zero”
Evitarea coliziunii este o caracteristică vitală în drumul spre o mobilitate personală fără accidente. De mulţi ani, BMW Group lucrează pentru a se apropia de acest deziderat – „Vision Zero”. Sistemele de asistenţă precum tempomat activ cu funcţie Stop & Go, care detectează şi răspund automobilelor din faţă, sunt deja disponibile la actualele modele BMW. Aceste sisteme bazate pe radar şi camere video oferă avertizări şi pot frâna automobilul până la oprire totală, dacă este cazul.

BMW la CES 2015

La noul automobil de cercetare – un BMW i3 -, un sistem inovator de senzori cu laser scanează întreaga suprafaţă din jurul automobilului. Într-o situaţie cu potenţial de coliziune, sistemul avertizează conducătorul şi, dacă este cazul, iniţiază automat frânarea cu o acurateţe de centimetri.

P90171064_highRes

     3. Parcare complet automată în parcări supraetajate – rapidă şi sigură chiar şi fără conducător
Patru scanere cu laser monitorizează întreaga zonă din jurul automobilului de cercetare, producând astfel o imagine precisă a mediului. Asistentul la parcare Remote Valet complet automat integrează această informaţi cu harta digitală a parcării, după care utilizează aceste date pentru a conduce BMW i3 autonom, rapid şi sigur spre un loc liber şi a-l parca. Când conducătorul este pregătit să plece din nou, el poate apela automobilul, de exemplu prin comandă vocală direct de pe smartwatch, iar BMW i3 va reveni cu promptitudine la ieşirea din parcare, pregătit pentru plecare.

BMW la CES 2015

BMW are mulţi ani de experienţă în dezvoltarea soluţiilor de condus autonom. Deja în 2006, BMW prezenta un prototip, bazat pe generaţia anterioară de BMW Seria 7, care controla complet autonom intrarea şi ieşirea din spaţiile înguste de parcare. Încă din octombrie 2009, BMW Group a oferit o demonstraţie de condus autonom avansat pe trasa ideală a buclei Nordschleife de la Nürburgring – cel mai dificil circuit din lume – în cadrul proiectului de cercetare BMW Track Trainer. Ulterior, BMW Track Trainer – dezvoltat de inginerii de la BMW Group Research and Engineering – şi-a demonstrat performanţele superioare pe circuitele de curse de la Laguna Seca, Zandvoort şi Valencia, dar şi pe cele din Germania, de la Hockenheim şi Lausitz. În condiţii extreme pe aceste circuite, cercetătorii au acumulat o experienţă practică importantă pentru controlul şi poziţionarea automobilului.

P90171103_highRes

Dezvoltări suplimentare importante au fost oferite şi de proiectul de cercetare intitulat BMW Emergency Stop Assistant. În cazul în care conducătorul suferă o problemă, de exemplu o urgenţă medicală precum un atac de cord, automobilul comută în modul de condus automat şi poate vira în siguranţă spre marginea drumului, apoi să iniţieze un apel de urgenţă.

La mijlocul anului 2011, un automobil de teste de la BMW Group a rulat pe autostrada A9, de la München spre Nürnberg, fără nici o intervenţie din partea conducătorului. În acelaşi timp, acest prototip de cercetare a fost dezvoltat continuu. Automobilul frânează, accelerează şi depăşeşte complet independent. Aceste intervenţii sunt realizate în funcţie de situaţiile de moment din trafic, pe un interval al vitezei cuprins între 0 şi 130 km/h, în conformitate cu codul rutier pentru autostrăzi. Până acum, specialiştii au parcurs în teste aproximativ 20.000 de kilometri. Automobilul este echipat cu sisteme de senzori precum lidar, radar, ultrasunete şi camere video ce înregistrează pe toate direcţiile.

P90171096_highRes

Din ianuarie 2013, BMW Group colaborează cu Continental, furnizor internaţional auto, având ca obiectiv dezvoltarea proiectului. Obiectivul primordial al acestui parteneriat este de a pune bazele pentru funcţii de condus automat avansat până în 2020 şi ulterior.

     4. iDrive cu control tactil şi recunoaştere a gesturilor non-contact
Extinderea rapidă a smartphone-urilor şi tabletelor a făcut ca introducerea directă a datelor pe interfeţele tactile să devină ceva obişnuit pentru viaţa cotidiană. La viitoarele modele BMW, o experienţă similară a utilizatorului va fi oferită printr-un display central cu touchscreen. Controlerul clasic iDrive va putea fi utilizat alături de funcţia touch, fiecare asigurând o soluţie optimă în funcţie de diferite situaţii în care se află conducătorul auto. De exemplu, o tastatură virutală pe ecran sau selecţii rapide sunt avantajele soluţiei touch screen. În timp ce controlerul clasic iDirve asigură funcţionarea intuitvă, conducătorul auto putând opera sistemul fără să privească ecranul.

BMW la CES 2015

O altă direcţie de funcţionae asigură realizarea diferitelor funcţii – precum reglarea volumului sau răspunsul la un apel telefonic – prin realizarea unui gest direct în zona dintre schimbătorul de viteze şi panoul de instrumente. Sistemul se bazează pe un senzor 3D avnasat amplasat în plafon care poate detecta mişcările mâinii şi poziţia degetelor.

BMW la CES 2015

     5. Touch Command – opţiuni extinse de control în spate
Touch Command este un exemplu de cât de repede poate reacţiona BMW la noile dezvoltări din domeniul IT&C. Sistemul utilizează o tabletă Samsung drept interfaţă de control a funcţiilor de infotainment şi confort, ceea ce permite noilor dispozitive să fie integrate perfect în automobil. Tableta se conectează wireless la sistemele electronice de la bord, astfel că interfaţa poate fi utilizată convenabil şi în spate – de exemplu, pentru controlul sistemului de entertainment pentru locurile din spate. Toate funcţiile principale apar pe afişajul tabletei, fără a interfera cu afişările monitorului.

BMW la CES 2015

     6. Parcare mai bună cu ParkNow
Mobilitatea personală este susţinută tot mai mult de soluţii inteligente. ParkNow contribuie la rezolvarea problemelor cu parcare prin oferirea de asistenţă prin aplicaţii de PC sau smartphone, atunci când se caută locuri libere în parcările auto supraetajate. Curând aplicaţia va fi integarată complet în automobil,cu operarea ei cu ajutorul controlerului iDrive. Aplicaţia va fi integrată în automobil cu ajutorul interfeţei inovatoare A4A (Apps for Automotive / aplicaţii pentru automobile). De asemenea, datorită colaborării cu Parkmobile, ParkNow va oferi curând funcţii suplimentare. De exemplu, aplicaţia ParkNow va oferi utilizatorilor o modalitate convenabilă de plată la automatele de parcare sau la aparatele de taxare din parcările publice. O funcţie memento îl avertizează pe conducător când expiră timpul alocat de parcare, ceea ce contribuie la evitarea amenzilor de parcare.

BMW la CES 2015

     7. Cardul de credit multifuncţional BMW Group
Noua generaţie de carduri de credit BMW Group MasterCard va face posibilă o simplificare suplimentară a utilizării flotei DriveNow. Cardul este echipat cu un chip care suportă Near Field Communication (NFC – un standard wireless pentru transmisie de date pe distanţe scurte). Astfel, cardul de credit devine nu doar un mijloc de plată fără numerar, ci şi o cheie-telecomandă. Imediat ce cardul se află în apropierea senzorului din parbriz, sistemul identifică utilizatorul şi deblochează automobilul.

P90171209_highRes

Programul DriveNow este un serviciu car sharing oferit în 8 oraşe din 4 ţări şi pune la dispoziţia utilizatorilor, în baza unei înregistrări şi unei taxe de utilizare pe minut, o flotă de modele BMW Seria 1, BMW X1, BMW ActivE, MINI, MINI Cabriolet, MINI Clubman. Programul este dezvoltat împreună cu SIXT şi este susţinut de o aplicaţie pentru telefoane mobile care oferă posiblitatea găsirii rapide a automobilului dorit şi rezervării acestuia.

BMW la CES 2015

     8. Încărcare wireless a acumulatorilor de înaltă tensiune
Încărcarea optimă a automobilelor electrice şi a modelelor hybrid plug-in contribuie la îmbunătăţirea eficienţei. Ca proiect de cercetare, BMW Group prezintă o soluţie prin care, în viitor, acumulatorii automobilelor electrice ar putea fi încărcaţi fără cablu, prin inducţie. Sistemul constă din două bobine, una pe partea inferioară a automobilului şi una în podeaua garajului. Curentul este transmis între bobine prin intermediul unui câmp magnetic alternativ, fără cabluri sau contacte, la o rată de încărcare de 3,3 kW. Prin această soluţie, acumulatorul BMW i8 se reîncarcă în aproximativ două ore. Acest timp de încărcare este similar cu cel obţinut la conectarea prin cabluri. Dezvoltări ulterioare vor asigura o rată de încărcare de până la 7 kW pentru a susţine acumulatori de capacitate mai mare, aşa cum este cel folosit pentru BMW i3.

BMW la CES 2015

Sistemul porneşte automat atunci când bobinele sunt aliniate corect şi transferul de energie nu este obstrucţionat de obiecte. De altfel, chiar în imediata vecinătate a automobilului, nivelul de radiaţie electromagnetică este mai mic decât cel emis de o plită prin inducţie din bucătăria de acasă.

     9. Programul BMW i ChargeForward: încărcare inteligentă pentru reducerea costurilor totale de funcţionare a automobilelor electrice
Prin programul BMW i ChargeForward, se studiază soluţii pentru a asigura că reîncărcarea acumulatorilor BMW i3 nu creează o sarcină suplimentară asupra reţelei în perioadele de vârf. Proiectul-pilot, care va fi lansat în zona metropolitană San Francisco în iulie 2015, va cerceta comportamentul de încărcare şi obiceiurile de condus pe care le au 100 de conducători BMW i3 pe o perioadă de 18 luni. Toţi participanţii primesc un bonus financiar la începutul şi la sfârşitul perioadei.

BMW la CES 2015

Conectate la sistemul inteligent de încărcare, bateriile vor fi alimentate inteligent la momentul ideal din intervalul total pe care automobilul îl petrece conectat la sistemul electric casnic printr-un panou (wallbox) BMW i. Sunt luate în calcul solicitarea reţelei electrice şi momentele în care costul de energie este mai mic sau în care reţeaua este alimentată cu energie din surse regenerabile. Alături de asigurarea unei funcţionări optime a reţelei electrice, soluţia asigură costuri de încărcare mai mici şi astfel reducerea costurilor de utilizarea ale automobilelor electrice.

BMW la CES 2015

În acelaşi timp, BMW i ChargeForward cercetează modul în care bateriile de la automobile electrice uzate, precum cele de la programul MINI E, pot servi drept tampoane staţionare de energie, de exemplu să absoarbă vârfurile în alimentarea cu energie din surse regenerabile. Prin BMW i ChargeForward, BMW i îşi consolidează preocuparea faţă de dezvoltarea durabilă şi dincolo de ciclul de viaţă al produsului. În acelaşi timp, soluţii propuse pot reduce costurile totale de întreţinere ale automobilelor electrice, din moment ce economiile făcute de furnizorii de electricitate pot fi transferate către clienţi.

     10. Actualizare over-the-air a hărţilor de navigaţie
Facilităţile BMW ConnectedDrive oferă un confort şi mai mare: cea mai nouă generaţie a sistemului de navigaţie Professional permite, în premieră, actualizări over-the-air ale hărţilor. Aceste hărţi sunt actualizate – fără cheltuieli pentru utilizator – prin conexiunea de telefonie mobilă graţie cardului SIM integrat în automobil. Sistemul va fi introdus în premieră, în producţia de serie, pe noul BMW Seria 2 Cabriolet, într-un număr selectat de ţări din Europa de Vest, urmând a fi extins continuu în perioada următoare atât în tot mai multe pieţe, cât şi pe tot mai multe modele.

BMW la CES 2015

     11. BMW ConnectedDrive Store disponibil şi în SUA din primăvara anului 2015
Accesarea unei game vaste de servicii digitale şi funcţii din portofoliul BMW ConnectedDrive a devenit mai simplă şi mai confortabilă. Clienţii pot activa online, de acasă sau de la birou, servicii inteligente, precum Concierge Service şi Real Time Traffic Information (RTTI / informaţii în timp real despre trafic). Sau pot realiza aceasta din automobil cu ajutorul cardului SIM integrat – datorită noului BMW ConnectedDrive Store. Serviciile pot fi activate în câteva minute. BMW este singurul constructor auto premium care oferă aceste modalităţi de achiziţie.

BMW la CES 2015

După lansarea cu succes în Belgia, Luxemburg şi Germania, BMW ConnectedDrive Store va fi lansat şi în SUA în primăvara anului 2015.

     12. BMW M4 Concept Iconic Lights prezintă farurile BMW cu laser din viitor şi stopurile OLED
În iunie 2014, BMW a fost primul constructor auto din lume care a oferit clienţilor un automobil de serie echipat în producţia de serie cu faruri laser – BMW i8. Echipat cu iluminarea inteligentă cu laser pentru faruri şi tehnologie OLED (organic LED) pentru stopuri, modelul BMW M4 Concept Iconic Lights prezentat la CES 2015 în Las Vegas evidenţiază poziţia de lider tehnologic a BMW pentru soluţii de luminat în inudstria auto.

BMW la CES 2015

Farurile BMW cu laser asigură o vizibilitate pe rază lungă, cu mult peste cea a altor soluţii precum LED sau Xenon. Lumina este mai strălucitoare, oferă un fascicul pe o distanţă de până la 600 de metri şi fucţionează cu un consum redus de energie. La viteze de peste 70 km/h, farurile BMW cu laser sunt activate automat în partea superioară a fasciculului principal LED pentru fază lungă.

BMW la CES 2015

În combinaţie cu BMW Selective Beam, farurile BMW cu laser furnizează vizibilitate optimă fără a orbi automobilele din faţă sau care vin din sens opus. Integrarea complexă farurilor, camerelor video, senzorilor şi sistemelor de navigaţie permite dezvoltarea unor noi funcţii de iluminare proactivă. De exemplu, dacă senzorii automobilului detectează că lăţimea drumului se îngustează (în zonele de construcţii), fasciculele laser pot fi activate pentru a oferi conducătorilor indicaţii privind lăţimea automobilului în raport cu drumul. Folosind datele sistemului de navigaţie, BMW M4 Concept Iconic Lights iluminează virajele în avans. Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) cu tehnologie iluminează oamenii sau animalele de pe drum sau de pe marginea drumului (folosind o cameră cu termoviziune) de la o distanţă de până la 100 de metri şi clipeşte pentru a-l avertiza pe conducător.

BMW la CES 2015

Sistemul OLED utilizează elemente cu o grosime de doar 1,4 milimetri. Straturile semiconductoare de material organic produc lumină uniform pe întreaga suprafaţă. În trecut, cerinţele legale privind luminozitatea surselor de lumină şi soluţiile tehnologice au restricţionat utilizarea OLED. Prin BMW M4 Concept Iconic Lights, grupurile de lumini pentru stopuri au fost dezvoltate şi, în premieră, includ atât stopuri OLED, cât şi semnalizatoare OLED. Cum OLED-urile pot fi activate individual, acestea creează noi posibilităţi de utilizare a diferite tipuri de iluminare, de exemplu pentru diferitele moduri de condus. Farurile şi stopurile modelului BMW M4 Concept Iconic Lights sunt o avanpremieră a funcţiilor de iluminat care ar putea fi utilizate la viitoarele automobile de serie. În următoarele 15 luni, stopurile cu sistem BMW de lumini organice îşi vor face debutul pe viitoarele automobile BMW M GmbH.

     13. Cheie cu display – deschidere premium a uşilor şi funcţii inovatoare de afişare
O cheie cu display combină funcţiile de confort ale cheii-telecomandă – blocare, deblocare şi identificarea mecanismului de siguranţă la pornirea automobilului – cu afişarea unică a diferselor informaţii despre automobil. Un display LCD high-res de 2,2 ţoli (5,59 cm) prezintă dacă uşile şi geamurile sunt închise şi permite verificarea stării de încărcare a acumulatorului, de exemplu, la inovatorul automobil sport hybrid plug-in BMW i8.

BMW la CES 2015

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account