Se plănuiește un BMW X7 rival cu Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC?

La ediția din acest an a Consumer Electronics Show, una dintre noutățile prezentate de marca bavareză a fost BMW X7 ZeroG Lounger. Este vorba despre un BMW X7 în care a fost instalat un scaun ultra-luxos, denumit „Zero Gravity Chair”. Interesant este că BMW a anunțat introducerea în producţia de serie a acestui fotoliu în următorii ani. Prezentarea acestui fotoliu somptuos vine la foarte scurt timp după ce Daimler a dezvăluit primul SUV Maybach, conceput pe baza noii generații Mercedes-Benz GLS.

Desigur, impozantul Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC are scopul de a ispiti clientela interesată de Rolls-Royce Cullinan. Dar asta nu înseamnă că BMW nu ar putea propune și o versiune ultra-luxoasă a marelui X7.

Habitaclul lui Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC se distinge de cel al GLS-ului “standard” prin faptul că găzduiește 4 sau 5 pasageri, în loc de 6 sau 7 locuri dispuse pe 3 rânduri. Mai exact, Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC poate fi configurat cu două fotolii pentru locurile din spate. Toate cele 4 scaune au funcții de ventilare și încălzire, care poate fi comandată și de la distanță, prin intermediul aplicației Mercedes me pentru smartphone. Scaunele din față includ în spătare și perne gonflabile, care se umflă automat în viraje pentru a oferi suport lateral îmbunătățit. De asemenea, toate dintre cele 4 scaune dispun de funcție de masaj. Fotoliile extensibile din spate au 10 puncte de masaj în spătare, cu program ce imită masajul cu piatră încălzită. Comfortul acestor fotolii este sporit și de pernele suplimentare ale tetierelor. Aceste perne amortizează vibrațiile din timpul rulării și sunt conforme cu normele de siguranță Euro NCAP.

Funcțiile scaunelor din spate sunt operabile și folosind tableta din consola ce separă fotoliile. În această consolă este încorporat și un spațiu de refrigerare. Desigur, nu lipsește sistemul infotainment cu tablete ancorate de spătarele scaunelor din față.

Cum răspunde BMW X7 ZeroG Lounger? Cu niște fotolii care induc pofta de ațipeală și lenevire doar și dacă te uiți la ele. Descrierea oficială a acestor scaune confortabile, care se înclină cu 40 sau 60 de grade, este următoarea: “Conceptul de <<Zero Gravity Chair>> presupune asigurarea unei poziţii cu picioarele ridicate, care distribuie greutatea corpului uniform şi eliberează stresul spatelui şi al altor regiuni ale corpului. Este o poziţie similară cu cea pe care o au astronauţii la decolare pentru a putea face faţă la acceleraţii puternice.”

Siguranța a fost un aspect esențial în dezvoltarea acestor fotolii. Centura de siguranţă este parte integrantă a scaunului şi se adaptează pentru a se potrivi cu poziţia înclinată. Iar scaunele sunt echipate și cu airbag tip “cocoon”, care oferă ocupantului protecţie de jur-împrejur în caz de accident. Totodată, șinele scaunelor disipează eficient energia produsă de coliziunea suferită de mașină.

BMW X7 ZeroG

BMW a luat în considerare și soluții de reducere a răului de mișcare. Constructorul german menționează: “Când scaunul este în poziţia înclinat, pasagerul se poate bucura de programul de divertisment în automobil pe un ecran încorporat în tapiţeria plafonului. De asemenea, se poate opta pentru afişarea informaţiilor direcţionale pe ecran în timpul unei călătorii, completate cu grafică animată atunci când se efectuează un viraj. Pe lângă faptul că ajută orientarea în spaţiu, aceasta poate reduce de patru ori răul de mişcare.”

Proiectarea acestor fotolii și anunțul că sunt pregătite pentru intrarea în producția de serie indică faptul că BMW ar avea ingredientele pentru transformarea lui X7 într-un lounge mobil, așa cum este Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC. În plus, opțiunile de personalizare din programul BMW Individual pot contribui cu o doză suplimentară de rafinament.

Nu în cele din urmă,  ar mai trebui menționat că fotoliul Zero Gravity pare genul de dotare care s-ar potrivi de minune și pentru viitoarea generație BMW Seria 7.

Cel mai scump BMW X7 este modelul M50i xDrive cu motor V8 de 530 CP. Acesta are un preț de bază de 109.956 de euro cu TVA inclus. E un preț piperat, dar nicidecum comparabil cu Rolls-Royce Cullinan, ale cărui prețuri sar de 300.000 de euro. Deci ar fi loc de împodobit BMW X7, fiindcă tot nu ar rivaliza pretențiile primului SUV Rolls-Royce.

Daimler nu a publicat încă prețurile pentru Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC, care are motor V8 de 4 litri și 558 CP. Dar, putem bănui că prețul său ar putea surclasa prețurile limuzinelor. Mercedes-Maybach S 560 cu V8 de 4 litri și 469 CP costă de la 150.690 euro cu TVA, iar varianta sa cu tracțiune integrală 4MATIC costă de la 154.490 euro cu TVA. Pentru modelul de top Mercedes-Maybach S 560 cu motor V12 de 630 CP prețurile pornesc de la 204.890 euro cu TVA.

Lansarea în producția de serie a unui BMW X7 rival cu Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC este momentan doar un scenariu închipuit de noi. Dar el ar putea fi plauzibil, având în vedere că BMW urmărește creșterea marjei de profit prin lansarea mai multor modele de lux. Un BMW X7 ultraluxos nu ar afecta vânzările lui Rolls-Royce Cullinan, care este adresat unei clientele ce dorește exclusivism și este dispus să plătească prețuri exorbitante.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account