BMW M235i Gran Coupe Safety Car a impus ritmul într-un nou weekend de motorsport pe MotorPark România, Adâncata

Noul BMW M235i Gran Coupe a asigurat serviciile de safety car în a doua etapă a Romanian Retro Racing şi Romanian Endurance Series. Au fost o serie de curse pline de spectacol, cu multe modele spectaculoase şi multă adrenalină. În premieră, toate cursele acestui weekend pot fi urmărite on-line cu comentariu live.

Romanian Endurance Series şi Romanian Retro Racing împart calendarul în acest sezon, livrând spectacol pe circuitele din România – MotorPark România şi Transilvania Motor Ring – şi asigurând împreună un spectacol fără precedent. O premieră pentru acest sezon este comentariu

BMW Group România este alături de cele două competiţii cu maşina oficială de Saftey Car, pregătind pentru fiecare etapă un automobil BMW M. Al doilea weekend competiţional al sezonului a beneficiat de serviciile de safety car ale BMW M235i Gran Coupe, posesorul celui mai puternic motor de doi litri care a echipat un model BMW de serie, care oferă 306 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm disponibil între 1.750 şi 4.500 rpm. BMW M235i dispune, de asemenea, de o serie de soluţii sofisticate pentru a asigura un comportament dinamic de excepţie: sistemul ARB pentru controlul patinajului roţilor, un diferenţial faţă Torsen, sistemul Performance Control şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive pentru a regla distribuţia dinamică a cuplului. Modelul Safety Car s-a prezentat în culoarea Snapper Rocks Blue şi a primit dungile specifice BMW M în formula clasică.

Fotografii Romanian Retro Racing, Etapa a 2-a: Bogdan Paraschiv

Weekendul a oferit multe spectacol, o prezenţă bogată de automobile sport pe circuit şi mai multe curse cu răsturnări de situaţii şi un final dramatic. O premieră importantă a proramului de competiţii este că toate cursele s-au putut vedea în direct pe internet, astfel că au putut ajunge la un public tot mai numeros, astfel că fanii pot revederea transmisiile gratuit, pe internet. Numărul în creştere de participanţi a asigurat un pluton bogat în toate competiţiile. De fiecare dată BMW a fost bine reprezentat. S-au remarcat modele precum BMW Seria 3 E30 Cabriolet, BMW Seria 6 E24 la cursele de anduranţă, două modele BMW 2002 la cursele de viteză istorice pe circuit şi patru  modele BMW Seria 3 şi  BMW M3 în cele două curse de anduranţă.

Înregistrările curselor  Romanian Retro Racing pot fi urmărite pe pagina de Facebook a competiţiei, precum şi pe paginile de Facebook Retromobil şi Europsport România
https://www.facebook.com/RomanianRetroRacing

Cursele Romanian Endurance Series pot fi urmărite aici:
https://res.ro/media/

 

Despre Romanian Endurance Series 2020

Romanian Endurance Series (RES) este un campionat de viteză pe circuit, ce respectă prevederile Codului Internațional Sportiv și anexele sale, precum și Prescripțiile generale FIA pentru circuit. Campionatul este fundamentat pe un regulament ce are o componentă sportivă și una tehnică, în conformitate cu Anexa J a FIA. RES este un campionat de curse cu o lungime începând cu o oră și oferă o platformă pentru amatori și profesioniști. O mare varietate de mașini potrivite acestor formate de cursă este acceptată în acest campionat: turisme, GT, prototipuri, silhouette. Automobilele cu roţi descoperite (monoposturi) nu sunt acceptate. Piloții cu o mai mare experiență (conform punctelor definite pe licența de circuit) au obligația de a-i respecta și proteja pe circuit pe ceilalți concurenți. Procesul de licențiere este asigurat de Federaţia Română de Automobilism Sportiv. Sunt acceptate licențele internaționale FIA de la categoria D în sus și licențele naționale din Uniunea Europeană. Piloţii care se înscriu și participa în RES trebuie să fi absolvit înainte o şcoală de pilotaj de circuit agreată de FRAS şi organizator RES. Piloţii care nu au împlinit vârsta de 18 ani nu pot participa la etapele RES desfăşurate pe circuite stradale decât dacă aceştia au o experienţă de minim un an în RES. Piloţii care au o vârstă mai mică de 16 ani nu au dreptul să participe în primul sezon RES decât la clasa A1 sau maxim A2. La finalul sezonului, fiecare clasă își va desemna campionul, iar prima poziție în ierarhia generală va primi titlul de Campion Naţional de Anduranţă pentru anul în curs.

Fotografii Romanian Endurance Series, Etapa a doua: Cristian Petrache

Despre Romanian Retro Racing

Piloții se întrec în două competiţii – Regularitate pe Circuit și Viteză pe Circuit. Totodată, datorită numărului în creștere al echipajelor feminine participante, organizatorii au adăugat, începând cu acest an, podiumul „Women in Motorsport”, în cadrul căreia vor fi premiate, în ordinea clasamentului Open la Regularitate, primele trei echipaje cu componență feminină (complet feminin sau mixt). Toți sportivii vor fi premiați la finalul anului la Gala Campionilor FRAS.

O premieră foarte spectaculoasă a acestui sezon este startul pe grilă şi în competiţia de Regularitate pe Circuit – un start care a adunat în primele curse ale sezonului peste 40 de echipaje.

Partenerii sezonului 2020 sunt: BMW România, Foerch, Motul, Oldtimer Studio, Retromobil Club România și publicația RacingWheels.

 

Calendar competiţional provizoriu
Etapa 1: 20-21 iunie, MotorPark România, Adâncata.

Etapa 2: 12 iulie, MotorPark România, Adâncata.

Etapa 3: 8 august, MotorPark România, Adâncata.

Etapa 4: 17 octombrie, MotorPark România, Adâncata.

Etapa organizată pe Transilvania Ring urmează a fi confirmată.

 

Circuitul Motorpark parcurs în sens antiorar a adus un plus de spectacol în a doua etapă Romanian Retro Racing

Etapa a doua Romanian Retro Racing a marcat o nouă premieră: transmisie live pe paginile Romanian Retro Racing, Retromobil, FRAS și Eurosport. Peste 40.000 de spectatori au asistat online la cursele singurei competiții dedicată exclusiv mașinilor clasice.

Campionatul Național de Viteză pe Circuit pentru Automobile Istorice, organizat sub
tutela FRAS și cu susținerea Retromobil, a strâns la start aproape 60 de echipaje
participante. A doua etapă s-a desfășurat în sens invers pe circuitul Motorpark
România, adăugând astfel un plus de spectacol și ridicând o nouă provocare pentru
participanți.
La categoria Regularitate pe Circuit, prima poziție în clasamentul Open i-a revenit lui
Dragoș Dobre, la volanul unui model Volkswagen Golf. Podiumul a fost completat de
Viorel Ognean (Datsun 240Z) la egalitate de puncte cu Adrian Georgescu (Renault 5
Alpine Turbo), departajarea fiind făcută pe baza ecartului de timp, doar 11 miimi de
secundă.
Podiumul “Women in Motorsport” a premiat rezultatele celor mai bune trei echipaje cu
componență feminină (complet feminin sau mixt). Astfel, prima poziție le-a revenit lui
Dragoș Dobre și Sînziana Dobre, urmate de Viorel Ognean și fiica sa, Levana și de
Andrei Andronic și Lorena Andronic, cei din urmă urcând pentru a doua oară pe podium
în acest sezon. Premiile au fost înmânate de Cristiana Oprea, pilot de raliu și
inițiatoarea platformei de comunicare Femei în Motorsport, ce promovează toate
femeile implicate în automobilismul sportiv românesc.
Clasica înfruntare la Viteză pe Circuit dintre Cătălin Ghigea și Camil Perian a continuat
și în a doua etapă, victoriile fiind împărțite între cele două manșe de concurs. Etapa a
fost câștigată de Cătălin Ghigea, pilotul spectaculosului model Detomaso Pantera având
cele mai multe puncte în clasamentul open al etapei de viteză. Podiumul a fost
completat de Gunther Graef la volanul unuia dintre modelele BMW 2002 din cursă.
Pentru prima dată, cursa Romanian Retro Racing a fost transmisă live online,
aliniindu-se astfel celorlaltor discipline ale Federației Române de Automobilism Sportiv.
Accesul spectatorilor încă nu este permis la competițiile sportive, însă în total, peste
43.000 de spectatori au urmărit online cursele disputate pe circuitul Motorpark, o cifră
record de audiență pentru motorsportul clasic din România. Transmisia live a fost
efectuată cu șapte camere video plus o dronă. Între manșele de concurs au putut fi
urmărite interviuri cu sportivii. Comentariul etapei a fost asigurat de Alexandru Șeremet, Irinel Marghioala (co-prezentatori ai Concursului de Eleganță de la Sinaia) și Radu Gurămultă (din partea publicației partenere RacingWheels).
Următoarea etapă va avea loc pe 9 august, tot pe circuitul de lângă Adâncata, iar
transmisiunea live va fi asigurată în continuare prin implicarea partenerilor 360.ro,
Oldtimer Studio și Willi Motorsport.
Sezonul Romanian Retro Racing din 2020 este susținut de BMW România, Foerch,
MOTUL, Oldtimer Studio, Retromobil Club România și publicațiile RacingWheels și
Adevărul Auto.

Romanian Endurance Series 2020 – etapa 2
Motor Park Romania – 12 iulie

Motor Park Romania, Adâncata, 12 iulie 2020 – Cea de-a doua etapă din Romanian Endurance Series 2020 și-a desemnat câștigătorii, după două curse extrem de disputate la general, unde avem pentru prima dată în acest sezon doi câștigători diferiți.

Așa cum s-a întâmplat și în primele două curse din prima etapă a RES 2020, echipajul Sergiu Nicolae /Fabrizio Broggi la volanul unei Ginetta G55 a dominat prima cursă din etapă de duminică. Deși porneau ca mari favoriți și pentru cea de-a doua cursă din etapa a doua, lucrurile nu au evoluat așa cum și-au dorit pentru că echipajul Gentlemen Drivers, cu Dani Oțil și Cătălin Ghigea la volanul unui Ligier JS51, a evoluat absolut spectaculos. Dacă în prima cursă diferența a fost de aproape 40 de secunde pentru Ginetta G55, în cea de-a doua cursă echipajul de pe Ligier a condus fără greșeală pentru a se impune cu peste 11 secunde, după depășiri succesive pe finalul cursei. Tot la general, pe podiumul ambelor curse a urcat Mihai Zamfir, la volanul unui Porsche GT3 Cup, care pare tot mai aproape de a găsi setările optime pentru mașină și devine din ce în ce mai consistent în ceea ce privește timpii pe tur.

În ambele curse, la clasa A4 s-a impus Nica Marian (Blitzwolf 3), la volanul unui BMW M3 E36 în fața celor de la JMS Performance și ToMa Racing, iar la A3 câștigători au fost Camil Perian și Florin Tincescu la volanul unui Renault Clio 4 CUP.
La clasa A1, victoriile au fost împărțite între BT Racing Team (VW Lupo GTI) și Zabi Racing (Peugeot 106).
În Cupa Logan, după dueluri extrem de disputate, ca de fiecare dată, echipajele Infosys Motorsport 1 și 2 și-au împărțit victoriile, cu Costi Gherghescu, respectiv Viorel Ivan la volan.
Echipajele Best NexT Pilot, cu piloți ajunși la startul RES 2020 după ce au obținut burse de merit în urma unei competiții cu peste 90 de concurenți, au reușit să obțină un loc 3 (prima cursă) și un loc 2 (a doua cursă) prin echipajul Best Next Pilot 1 by Willi Motorsport (VW Lupo Cup) – Iulian Bontea / Damian Philip.
La clasa BMW Cup, ambele curse au fost câștigate de echipajul X Racing, cu familia Prelea la volan, tatăl Andrew și băiatul său, Alexander.
Rezultatele complete din cele două sesiuni de calificare și cele două curse, dar și situația la puncte pe clase și în clasamentul general pot fi accesate în linkul următor – RES 2020 / Etapa 2.

Echipe și piloți / RES 2020 – etapa a doua
Willi Motorsport (Ginetta G55) – Sergiu Nicolae / Fabrizio Broggi
Badi (Cupra TCR) – Eduard Anton
Blitzwolf 1 (Porsche GT3 Cup) – Mihai Zamfir
Blitzwolf 3 (BMW M3 E46 ) – Nica Marian
Gentlemen Drivers (Ligier JS51) – Dani Otil / Ghigea Catalin
Jms Performance (BMW M3 E36) – Aldrin Opran
360.ro (Renault Clio 4 CUP) – Camil Perian / Florin Tincescu
X Racing (BMW 325 Cup) – Andrew Prelea / Alexander Prelea
Best Next Pilot 1 by Willi Motorsport (VW Lupo Cup)- Iulian Bontea / Damian Philip
Bogdan Duma (Citroen Saxo) – Bogdan Duma
Best Next Pilot 2 by Blitzwolf Racing (Peugeot 106) – Danacica Mihnea / Tanase Dragos
Infosys Motorsport 2 (Dacia Logan Cup) – Viorel Ivan
Infosys Motorsport 1 (Dacia Logan Cup) – Costi Gherghescu
Dan Motorsport (Dacia Logan Cup) – Stefan Dan
Fifty Motorsport (Dacia Logan Cup) – Velicu Razvan
ToMa Racing (Porsche Cayman S) – Tomescu Mihai / Cristian Mangri
DV8 Racing (BMW M3 E 36) – Augustin Draghiceanu / Dragos Argesanu
Zabi Racing (Peugeot 106) – Ovidiu Zabarca / Bogdan Dobranici
BT Racing Team (VW Lupo GTI) – Bianca Anton / Teodor Gal
Incremental Racing (Radical SR3 RS) – Emil Nestor / Horia Platona

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account