POZE SPION: Sedanul electric BMW i7 a fost surprins purtând caroseria cu design nou
Următoarea generație a sedanului BMW Seria 7 a intrat într-un stadiu avansat de dezvoltare. Poze spion recente par să surprindă pentru prima oară prototipul versiunii electrice BMW i7 purtând caroseria cu design nou.
Aceste poze cu viitorul BMW Seria 7 au fost publicate și de site-ul Carscoops.com și dezvăluie câteva detalii interesante în ciuda camuflajului purtat de prototipul noului sedan. Se poate remarca o serie de camere video, amplasate pe aripile frontale, în partea de sus a lunetei, precum și în zona superioară a uneia dintre cele două “nări” ale grilei frontale. Aceste camere indică faptul că următorul BMW Seria 7 va dispune de sisteme de asistare a condusului evoluate. BMW a anunțat deja că SUV-ului electric iNEXT, care va fi dezvăluit în 2021, va fi capabil să ofere experiența condusului autonom, la nivelul 3 din maximul de 5. Debutul următoarei generații BMW Serie 7 este așteptat în 2022, astfel că va putea prelua tehnologia de condus semi-autonom de la iNEXT.
În ceea ce privește designul, grila frontală a prototipului Seriei 7 pare să aibă un decupaj mai înalt, mai vertical decât al celei pe care o poartă modelul actual. Un alt detaliu intrigant este amplasarea farurilor. Este posibil ca acestea să fie doar niște proiectoare provizorii, fiindcă BMW obișnuiește să monteze proiectoare banale în loc de faruri când plimbă în public prototipurile sale camuflate. Ce atrage atenția în cazul acestui prototip este că blocurile optice sunt poziționate neobișnuit de jos, considerabil sub marginea de sub a grilei frontale. Desigur, mai multe indicii despre designul de serie vom putea observa pe măsură ce camuflajul va fi redus la prototipurile de test din următorii doi ani.
Prototipul din pozele publicate de Carscoops.com prezintă detalii care lasă de înțeles că este vorba despre BMW i7, adică versiunea cu propulsie 100% electrică a Seriei 7. BMW a confirmat deja că 7-le va fi oferit inclusiv în variantă pur electrică. Iar acest prototip nu are evacări pentru eșapament și poartă un abțibild pe care scrie Electric Test Vehicle. Desigur, nu este exclus să fie un prototip plug-in hybrid.
BMW subliniază că propulsia electrică va completa o gamă de motorizări variată: „Nava-amiral a mărcii BMW va oferi clienţilor şi <<Power of Choice>> şi este pregătită să fie disponibilă cu patru tipuri diferite de trenuri de rulare: pe lângă modelele cu motorizări diesel sau pe benzină foarte eficiente, dar şi sistem de propulsie plug-in hybrid, în premieră va exista şi un model full electric, care va fi echipat cu a cincea generaţie de tren de rulare electric.”
Zvonurile de până acum spun că modelul electric va deveni noul vârf de gamă pentru BMW Seria 7, înlocuind motorizarea V12, la care se va renunța. Se vehiculează o putere de circa 650 de cai pentru BMW i7 și o autonomie de până 600 km, fiind posibilă oferirea a două versiuni de baterie, una dintre ele depășind 100 kWh.
Până acum avem drept repere cifrele comunicate de BMW pentru BMW i4 (care debutează în 2021), precum și pentru prototipul BMW Power BEV. În cazul lui i4 propulsia electrică promite 530 CP și autonomie de 600 km. Iar BMW Power BEV are 3 motoare electrice care livrează per total 720 CP. Două dintre motoare animează roțile punții spate, iar al treilea motor pune în mișcare roțile din față. Prototipul Seriei 5 echipat cu această propulsie a fost creditat de BMW cu un sprint 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde!
Nu în cele din urmă, se zvonește inclusiv faptul că și motorizarea V8 de 530 CP va fi înlocuită de un tandem plug-in hybrid format dintr-un motor electric și un propulsor de 3 litri cu 6 cilindri.
Dar toate acestea rămân să fie confirmate sau infirmate de BMW. Cert este că vă vom ține la curent.