Inca o randare BMW M5 2012
Randare creata de 04alpine325ci pe Germancarforum
La inceputul anului viitor, BMW va prezenta cea mai noua generatie a lui BMW M5. Construit pe platforma F10 ca si Seria 5 Sedan, noul M5 2012 va fi una din cele mai ‘verzi’ masini M construite pana acum, dar in acelasi timp si una din cele mai agresive si rapide modele M.
Desi va incorpora mai multe tehnologii din gama EfficientDynamics, de la sistemul KERS pana la tehnologia de recuperare a energiei la franare, BMW M5 2012 a fost proiectat pentru performanta. Secretul modelului M5 a fost dintotdeauna acela de a ramane neostentativ si discret la exterior, in timp ce la interior salasluieste “bestia”.
Caracteristicile aerodinamice tipice M5 si BMW M sunt prezente si pe modelul viitor. Odata cu marirea grilei centrale a noului cinciar, priza centrala de aer s-a diminuat. Arcele rotilor sunt evazate pentru a adauga greutate caroseriei atletice a versiunii F10. Pragurile laterale sunt mai reliefate si conduc la o aerodinamica mai buna.
In partea din spate sunt prezente in continuare cele patru conducte de evacuare clasice.
Dar capitolul la care noul M5 iese in evidenta este puterea. BMW M5 2012 este propulsat de o varianta imbunatatita a motorului ce echipeaza BMW X5 M si X6 M. Agregatul de 4,4 litri V8 twin-scroll va livra o putere de 578 CP si avea varful curbei de cuplu de 718 Nm. Acceleratia 0-100 km/h ar trebui sa fie in jur de 4,4 secunde, desi ne asteptam sa se inregistreze timpi mai redusi pe circuit.
M5-ul va fi echipat cu o transmisie imbunatatita, care are la baza transmisia cu sapte rapoarte ce echipeaza in prezent M3-ul. Va fi disponibila si transmisia cu opt rapoarte, alaturi de sistemul stop-start. Cutia DCT va fi actionata prin intermediul clapetelor situate pe volan.
La interior vom vedea elementele tipice M, incepand cu volanul M din piele si schimbatorul de viteze M.
Noul BMW M5 2012 va debuta ca si concept la Salonul auto de la Geneva de anul viitor, dupa care va urma o lansare oficiala in jurul perioadei Salonului auto de la Frankfurt.