BMW M5 MKO CS – Lupul în blană de leu
Pentru unii ar fi o erezie să echipezi un BMW E9 CS cu un interior și un tren de rulare modern, dar dacă inversezi rolurile și aplici o caroserie de E9 CS pe un tren de rulare de M5 E39, lucrurile nu mai par la fel de păcătoase
Asta au făcut nemții de la MKO V8, care au luat un BMW M5 de 400 CP și l-au îmbrăcat într-una dintre cele mai frumoase caroserii produse de BMW vreodată, cea de BMW E9 CS. Ce-i drept e greu sa faci un jucător de rugby să încapă într-un costum de dineu diplomatic și e la fel de greu să ascunzi vânătăile și arcadele sparte cu doar niște fond de ten, dar experimentele astea dau naștere uneori unor noi trenduri.
Chiar dacă interiorul de BMW M5 modern strică puțin din farmecul mașinii, totuși trebuie să analizăm beneficiile electronicii moderne, de care un șofer are nevoie într-o mașină pe care nu o scoate pe circuit în fiecare zi. Astfel, șoferul unui BMW M5 MKO CS beneficiază de ABS, navigație, air bag-uri, sistem de climatizare și frâne moderne, într-o mașină care arată ca un bibelou nealterat al anilor 70.
Singurele elemente de caroserie care dau de gol BMW-ul M5 sunt jantele de 18 inci și evacuarea dublă, elemente care nu par să se integreze la fel de bine cu liniile caroseriei, dar absolut necesare pentru cineva care nu vrea să moară. Nu de alta, dar mașina cântărește 1.759 kg și ai nevoie de frânele moderne.
BMW M5 MKO CS nu este un restomod, așa cum sunt Porsche-urile celor de la Singer, nici un engine-swap, ci una dintre cele mai bune metode de a conduce ce este mai frumos din două generații diferite: formele soft-porn ale anilor 70 și tehnolgia încă nealterată de prea multă tehnologie a anilor 90. Cu siguranță nu are aceeași valoare ca un BMW E9 CS restaurat însă nici BMW-ul M5 E39 nu este o mașină de care ar trebui să uităm atât de ușor.