Cifrele vorbesc: BMW M550i xDrive vs. Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ vs. Audi S6

De ce ai alege un BMW M550i xDrive în locul unui BMW M5 sau un Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ în locul unui E 63 AMG? Sau un Audi S6 în locul unui RS6? Vezi mai jos profilul cumpărătorului versiunilor softcore.
La acest nivel de pretenții, echipare și performanțe dinamice există mai multe motive care conving un cumpărător să facă această alegere: designul exterior cu o notă de sportivitate mai subtilă, mai estompată, diferenţa semnificativă de preţ între aceste variante mai soft şi cele de top, factorul psihic şi presiunea socială. Pentru că M550i, E 53 AMG și S6 sunt competitori direcți, indiferent de piața pe care sunt comercializate, ei se adresează, evident, aceleiași tipologii de cumpărător, diferită de cea a cumpărătorului de modele de top. Sunt scumpe, cu dotări premium, performante dinamic, dar… imediat sub modelele de vârf. Nu chiar underdogs, dar nici topdogs. Cine le vrea?
BMW M550i este cel mai longeviv din gașcă în forma exterioară actuală, cea a generației G30. Se menține elegant, interesant, plăcut proporționat și desenat, încă actual și modern. Audi S6 a apărut anul trecut, iar E 53 AMG este abia lansat/prezentat acum câteva zile. M550i este singurul care beneficiază de propulsor V8, cea mai nobilă motorizare din acest trio. E un propulsor twin-turbo, care dezvoltă cea mai mare putere (530 CP) și îi conferă modelului bavarez cea mai rapidă repriză de accelerare 0-100 km/h, respectiv 3,8 secunde.
Audi joacă la două capete cu modelul S6. Pentru piața europeană, constructorul din Ingolstadt comercializează S6-ele echipat cu un propulsor diesel, iar pentru piețele din Statele Unite, Asia și Orientul Mijlociu, S6 este propulsat de un V6 pe benzină. S6 TDI are sub capotă un V6 de 3 litri, cu două turbine și un compresor electric, ce elimină cât mai mult posibil din lag-ul turbinelor. În aceste condiții, S6 de Europa dezvoltă 350 CP și un cuplu de 700 Nm, accelerând de la 0 la 100 km/h în fix 5 secunde. Modelul pe benzină, cel pentru piața americană este echipat cu V6-ele biturbo de 2.9 litri (bloc motor regăsit și pe modelele Porsche 911), ajutat tot de un compresor electric de 48 V, care dezvoltă 444 CP și 600 Nm, conferind modelului o repriză 0-100 km/h de 4,4 secunde.
Mercedes își rezervă V8-ul pentru E 63 AMG, iar pe E 53 AMG motează – total atipic – un șase pistoane în linie de 3 litri, un propulsor modern, care dezvoltă 430 CP și 520 Nm. Dar cu ajutorul unui motor electric, modelul beneficiază de un boost temporar de 21 CP și 250 Nm, pe perioade scurte. Accelerația 0-100 km/h se realizează, conform constructorului, în 4,4 secunde, a doua cea mai rapidă accelerație până la 100 km/h din acest grup.
Toate cele trei modele sunt echipate cu tracțiune integrală; Mercedes are cuplată o transmisie cu nouă trepte, iar BMW și Audi au transmisii cu opt trepte. Interioarele sunt pline de gadgeturi și sisteme, echipările sunt de top, exterioarele cu o notă sportivă evidentă, mai accentuată la E 53 AMG – este și cel mai fresh pe piață – și foarte discretă la Audi. Prețurile de pornire, cu TVA inclus, sunt după cum urmează: M550i costă 89.726 euro, E53 AMG costă 86.890 euro, iar Audi S6 TDI costă (în Germania) 77.090 euro.
Cine le cumpără? Acea entitate, fizică sau juridică, pentru care diferența de preț de 20, 30 sau chiar aproape 40 de mii de euro, între aceste variante și cele de top, contează, pentru care un interior smart și foarte high-tech e important un pic mai mult decât performanțele dinamice, pentru care sunt suficienți caii putere și newtonii dezvoltați de aceste variante mai soft și pentru care o limuzină cu aspect sportiv este un statement de imagine, fără a intra în zona de hardcore, de extrem M, AMG sau RS. Iar între aceste trei modele, M550i pare cea mai interesantă alegere, datorită exoticului V8 de sub capotă.
Dacă ai identificat și alte motive pentru care îți plac aceste modele sau ai alege altceva în afară de BMW dintre cele trei, împărtășește cu toată comunitatea și cu toată sinceritatea.
