BMW M5 și BMW M6 renunță la cutia manuală

Pentru unii o veste ȘOC ȘI GROAZĂ, pentru alții o știre ca oricare alta. Așa, și?
Frank van Meel, președintele BMW M GmbH, a declarat într-un interviu pentru Car&Driver că se va renunța la opțiunea pentru o cutie manuală în modelele M5 și M6. Decizia deloc surprinzătoare vine după ce comenzile pentru un M5 sau M6 dotat cu transmisie manuală au ajuns la zero. Așadar, nu putem da vina BMW pentru asta, ci pe noi, pe cei care cumpără mașinile lor și mai dau niște bani în plus și pe tot felul de opțiuni mai mult sau mai puțin folositoare.
Dacă nu-ți convine decizia asta, dar conduci un M5 sau un M6 cu transmisia automată, atunci ești un fel de lup moralist. Ce-i drept, începând de la M5 E60, tot mai mulți clienți au ales transmisiile automate datorită ușurinței de utilizare, dar și performanțelor mai bune. Chiar dacă o mașină sport cu o cutie manuală are ceva special, în cazul modelelor M5 sau M6, unde vorbim de niște mașini mari și grele, potrivite mai mult pentru deplasări lungi ca distanță, dar scurte ca timp, o cutie automată parcă se potrivește mult mai bine. E mai rapidă și mai convenabilă, chiar dacă nu este o opțiune ieftină.
Nu trebuie să ne îngrijorăm însă prea tare pentru că BMW va rămâne o marcă dedicată cutiilor manuale (niciodată punctul lor forte) pentru modelele M2, M3 și M4, niște mașini mult mai agile care beneficiază mult mai bine de o cutie manuală și a căror farmec crește atunci când sunt echipate cu băț de mestecat prin trepte și pedală de ambreiaj.
Deocamdată BMW lucrează la ultimele finisări pentru un nou BMW M5 care se va lansa anul viitor. Așteptăm de la el un nou motor V8, tot de 4,4 litri, dar cu peste 600 de cai putere. Îți mai vine să plângi după cutia manuală din M5 acum?
Sursa – Car&Driver
